Myldretid

Menu

Billeder ➜ Optagelsesdato ➜

Billeder taget 22. april

Her vises alle billeder af busser taget 22. april i forskellige år:

Anchersen-lånevogn 9062 på Allégade ved Frederiksberg Rådhus

Anchersen-lånevogn 9062 på Allégade ved Frederiksberg Rådhus

Efter påske 2021 begyndte Anchersen at udføre Corona-ekstrakørsel på linje 18 på alle hverdagseftermiddage i tidsrummet kl. 14-16. Busserne kørte mellem Nuuks Plads og Sjælør st., og denne rute skyldtes, at formålet var at aflaste linjen i tidsrummet med mange skoleelever, der ellers gav fyldte busser. Der var indsat tre busser, hvoraf de to var lånt hos Lokalbus til formålet, nemlig Lokalbus vogn 9061 og 9062. Her er det bus 9062, en Irisbus Crossway LE årg. 2010, der oprindeligt er bygget til Hjørring Citybus, ved Frederiksberg Rådhus med en ordinær 18'er i baggrunden.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2021.

Anchersen 3220 på Valby Langgade, København

Anchersen 3220 på Valby Langgade, København

Anchersen 3220, Solaris Urbino 12LE årg. 2011, som Corona-ekstravogn på linje 18 på Valby Langgade. Man havde gjort sig ulejligheden med at lægge destinationer for ekstrabusserne ind i de elektroniske skilte, som det kan ses, men ligesom på papskiltene i lånevognene var Sjælør station blevet til "Sjællør Station".

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2021.

Anchersen-lånevogn 9061 på Pile Allé, Frederiksberg

Anchersen-lånevogn 9061 på Pile Allé, Frederiksberg

Rengøringsstandarden er imponerende på denne Corona-ekstravogn på linje 18 på Pile Allé, Frederiksberg. Det er Lokalbus 9061, en Irisbus Crossway LE årg. 2009, som er lånt af Anchersen til formålet. Bussen var oprindeligt demobus, men kom i 2010 til Hjørring Citybus og i 2018 til Lokalbus, hvor den bruges til togbuskørsel og fast ekstrakørsel mv. Papskiltet i forruden lyder "Linje 18 Ekstra, Sjællør Station".

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2021.

HT 498 ved Nørreport st., København

HT 498 ved Nørreport st., København

HT 498, Leyland-DAB serie II årg. 1970, som linje 16 i Frederiksborggade ved Nørreport st.

Foto: Niels Hertz, 22. april 1983.

Keolis 2639 på Østbrovej, Glostrup

Keolis 2639 på Østbrovej, Glostrup

Keolis 2639, Volvo B8RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2018, som linje 500S på Østbrovej i Glostrup. I baggrunden en nordgående linje 166.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2018.

Keolis 2485 ved Glostrup st.

Keolis 2485 ved Glostrup st.

Keolis 2485, VDL Ambassador årg. 2009, som linje 166 ved Glostrup st.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2018.

Umove 7536 på Banegårdsvej, Glostrup

Umove 7536 på Banegårdsvej, Glostrup

Umove 7536, VDL Citea LLE 120 årg. 2015, som linje 9A på Banegårdsvej i Glostrup.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2018.

Nobina 6020 på Østbrovej, Glostrup

Nobina 6020 på Østbrovej, Glostrup

Nobina 6020, Volvo B12BLE/Säffle (8500LE) årg. 2008, som linje 300S på Østbrovej i Glostrup.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2018.

Keolis 2631 på Østbrovej, Glostrup

Keolis 2631 på Østbrovej, Glostrup

Keolis 2631, Volvo B8RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2018, som linje 500S på Østbrovej i Glostrup.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2018.

Umove 7515 ved Glostrup st.

Umove 7515 ved Glostrup st.

Umove 7515, VDL Citea LLE 120 årg. 2015, som linje 9A ved Glostrup st.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2018.

Keolis 2636 på Østbrovej, Glostrup

Keolis 2636 på Østbrovej, Glostrup

Keolis 2636, Volvo B8RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2018, som linje 500S på Østbrovej i Glostrup.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2018.

Keolis 2630 på Østbrovej, Glostrup

Keolis 2630 på Østbrovej, Glostrup

Keolis 2630, Volvo B8RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2018, som linje 500S på Østbrovej i Glostrup.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2018.

Nobina 6028 ved Glostrup st.

Nobina 6028 ved Glostrup st.

Nobina 6028, Volvo B12BLE/Säffle (8500LE) årg. 2008, som linje 300S ved Glostrup st.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2018.

Nobina 6407 på Østbrovej, Glostrup

Nobina 6407 på Østbrovej, Glostrup

22. april 2018 må der have været vognmangel hos Nobina i Glostrup. I hvert fald var der - til trods for at det var søndag - intet mindre end seks Citaro'er med grønne hjørner ude at køre på linje 300S og 400S, nemlig 6404, 6405, 6406, 6407, 6408 og 6411! Disse busser hører egentlig hjemme på linje 40E. Nobina 6407, Mercedes-Benz O530LE MÜ Citaro årg. 2016, som linje 300S på Østbrovej i Glostrup.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2018.

Keolis 2632 på Østbrovej, Glostrup

Keolis 2632 på Østbrovej, Glostrup

Keolis 2632, Volvo B8RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2018, som linje 500S på Østbrovej i Glostrup.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2018.

Keolis 2495 ved Glostrup st.

Keolis 2495 ved Glostrup st.

Keolis 2495, VDL Ambassador årg. 2009, som linje 166 ved Glostrup st.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2018.

Arriva 1114 på Langebro, København

Arriva 1114 på Langebro, København

På linje 5A's sidste dag var både bus 1110 og 1114 i drift på linjen. Begge busser er Scania OmniLink'er leveret i 2011 til linje 6A, som 5A siden december 2015 har delt garage med. Arriva 1114 på Langebro.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.

Arriva 1660 på Dronning Louises Bro, København

Arriva 1660 på Dronning Louises Bro, København

Arriva 1660, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A på Dronning Louises Bro på linjens sidste driftsdag. Den turkise Cityline-reklame er markant...

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.

Arriva 1679 på Amager Strandvej, Kastrup

Arriva 1679 på Amager Strandvej, Kastrup

Arriva 1679, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A på Amager Strandvej.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.

Arriva 1658 på Langebro, København

Arriva 1658 på Langebro, København

Arriva 1658, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A på Langebro på linjens sidste driftsdag. Bussen er blandt dem, der var blevet opmalet med de nye røde hjørner med "knæk". Busserne fortsætter, efter en miljøopgradering, på linjerne 2A og 350S.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.

Keolis 8413 på Axeltorv, København

Keolis 8413 på Axeltorv, København

Keolis 8413, VDL Citea SLE årg. 2014, som linje 14 på Axeltorv.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.

Arriva 1663 på Amager Strandvej, Kastrup

Arriva 1663 på Amager Strandvej, Kastrup

Arriva 1663, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A på Amager Strandvej.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.

Exclusive Party Driving EF 39 167 på Amager Strandvej, Kastrup

Exclusive Party Driving EF 39 167 på Amager Strandvej, Kastrup

Denne Volvo B58/Aabenraa går snart ind i sit 50. år! Bussen blev leveret til DSB i Sønderborg som vogn 202 i 1968, og var DSB-rutebil en almindelig buslevetid, indtil den i 1981 blev udrangeret fra driften. Men 36 år senere er den altså fortsat i live som "partybus". Her ses bussen på Amager Strandvej ved Saltværksvej i Kastrup.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.

Anchersen 3298 på Langebro, København

Anchersen 3298 på Langebro, København

Anchersen 3298, Mercedes-Benz O530LE årg. 2016, som linje 33 på Langebro. Bemærk skiltningen, hvor der er lagt vægt på, at turen var ad Kongelundsvej og ikke gennem Ørestad, mens den egentlige destination Rådhuspladsen kun er vist med mindre skrift.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.

DD Coach' norske Volvo B7RLE i Nørre Voldgade, København

DD Coach' norske Volvo B7RLE i Nørre Voldgade, København

Firmaet DD Coach kører bl.a. på shuttlebusforbindelsen mellem Københavns centrum og DFDS-skibene i Nordhavnen. En af de busser, der anvendes, er denne Volvo B7RLE fra 2005, der har en fortid hos Schøyens Bilsentraler og senere Nobina i Norge. Foto i Nørre Voldgade.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.

Arriva 1685 i Jernbanegade, København

Arriva 1685 i Jernbanegade, København

Arriva 1685, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A i Jernbanegade.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.

Keolis 8433 på Jarmers Plads, København

Keolis 8433 på Jarmers Plads, København

Keolis 8433, VDL Citea SLE årg. 2013, som linje 14 på Jarmers Plads.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.

Arriva 1649 på Amager Strandvej, Kastrup

Arriva 1649 på Amager Strandvej, Kastrup

Arriva 1649, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A på Amager Strandvej.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.

Arriva 1656 i Nørre Voldgade, København

Arriva 1656 i Nørre Voldgade, København

Arriva 1656, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A i Nørre Voldgade på linjens sidste dag. Ved Nettbuss' overtagelse af driften på linje 5A tilbage i oktober 2007 var denne bus den første, der forlod garagen tidligt om morgenen, hvilket blev fejret med (alholfri) champagne mv. i garagen på Stamholmen.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.

Keolis 2481 på Langebro, København

Keolis 2481 på Langebro, København

Keolis 2481, VDL Ambassador årg. 2009, som linje 12 på Langebro.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.

Arriva 1655 i Hambrosgade, København

Arriva 1655 i Hambrosgade, København

Arriva 1655, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A i Hambrosgade.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.

Arriva 1693 på Jarmers Plads, København

Arriva 1693 på Jarmers Plads, København

Arriva 1693, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2008, som linje 5A på Jarmers Plads. Denne bus var én ud af tre "efternølere" til hovedparten af linje 5A's buspark, idet Nettbuss anskaffede ekstra vogne i forbindelse med linje 5A's forlængelse fra Sundbyvester Plads til Lufthavnen i 2008.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.

Arriva 1671 på Axeltorv, København

Arriva 1671 på Axeltorv, København

Arriva 1671, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A på Axeltorv. Som det ses, bærer bussen "Plads til alle"-reklamen for den nye linje 5C.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.

Keolis 8436 i Nørre Voldgade, København

Keolis 8436 i Nørre Voldgade, København

Keolis 8436, VDL Citea SLE årg. 2013, som linje 14 i Nørre Voldgade.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017.

Arriva 1085 i Vester Voldgade, København

Arriva 1085 i Vester Voldgade, København

Arriva 1085 (opr. Wulff Bus 1024), Volvo B12BLE-59/Aabenraa årg. 2002, som linje 6A i Vester Voldgade.

Foto: Thomas Weidekamp, 22. april 2011.

Arriva 8954 på Usserød Kongevej, Kokkedal

Arriva 8954 på Usserød Kongevej, Kokkedal

Volvo har fået en demobus af den nye 8900-model til Danmark, og første låner er blevet Arriva i Ryvang. Her ses bussen, der er en 13,7 meter lang Volvo B7RLE med Säffle-bygget karrosseri, som linje 150S på Usserød Kongevej ud for Ådalsvej i Kokkedal. Bussen er nummereret 8954, idet Movia har indført en nummerserie for demobusser, lånevogne o.lign., der går på tværs af entreprenørerne.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2011.

Arriva 1813 ved Kokkedal st.

Arriva 1813 ved Kokkedal st.

Arriva 1813, Scania OmniLink årg. 2003, som linje 150S ved Kokkedal st.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2011.

Arriva 1813 ved den nedlagte Egedalsvej-sløjfe, Kokkedal

Arriva 1813 ved den nedlagte Egedalsvej-sløjfe, Kokkedal

Ved Egedalsvej i Kokkedal findes endnu i april 2011 den gamle vendesløjfe, der har fungeret som endestation for den daværende linje 376. Sløjfen er ikke længere i brug og efter nogle vejomlægninger også uden forbindelse til vejnettet. Stedet betjenes dog stadig af bl.a. linje 150S, som har stoppested ude på selve Egedalsvej. Her Arriva 1813, Scania OmniLink årg. 2003, som linje 150S mod Kokkedal st. på Egedalsvej ved den gamle vendesløjfe.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2011.

Arriva 1807 på Egedalsvej, Kokkedal

Arriva 1807 på Egedalsvej, Kokkedal

Arriva 1807, Scania OmniLink årg. 2003, som linje 150S på Egedalsvej i Kokkedal.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2011.

De Hvide Busser 8767 ved Kokkedal st.

De Hvide Busser 8767 ved Kokkedal st.

De Hvide Busser 8767, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 2002, som linje 388 ved Kokkedal st.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2011.

De Hvide Busser 8734 på Usserød Kongevej, Kokkedal

De Hvide Busser 8734 på Usserød Kongevej, Kokkedal

De Hvide Busser 8734, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 2000, som linje 353 på Usserød Kongevej ved Ådalsvej i Kokkedal.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2011.

Arriva 8954 på Ådalsvej, Kokkedal

Arriva 8954 på Ådalsvej, Kokkedal

Arriva 8954, Volvo B7RLE-60/Säffle årg. 2011, som linje 150S på Ådalsvej i Kokkedal.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2011.

De Hvide Busser 8766 på Ådalsvej, Kokkedal

De Hvide Busser 8766 på Ådalsvej, Kokkedal

De Hvide Busser 8766, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 2002, som linje 388 på Ådalsvej ved Højmosen i Kokkedal.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2011.

City-Trafik 2523 ved Kokkedal st.

City-Trafik 2523 ved Kokkedal st.

City-Trafik 2523, Volvo B12BLE-59/Aabenraa årg. 2003, som linje 500S ved Kokkedal st.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2011.

Arriva 1791 ved Albertslund st.

Arriva 1791 ved Albertslund st.

Arriva 1791, Scania OmniLink årg. 2003, som linje 143 ved Albertslund st. I oktober 2011 overgår linjen til City-Trafik.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2011.

City-Trafik 2455 ved Albertslund st.

City-Trafik 2455 ved Albertslund st.

City-Trafik 2455, DAF SB4000/Jonckheere årg. 2006, som linje 141 ved Albertslund st.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2011.

To nye batteribusser i Ryvang garage, København

To nye batteribusser i Ryvang garage, København

I foråret 2009 åbner den såkaldte citybuslinje i København, hvor små, batteridrevne lavgulvsbusser skal betjene en ringlinje i Københavns indre by. Der skal bl.a. køres ad nogle af de små gader i middelalderbyen, der ikke normalt har busbetjening. Arriva har 11 busser af typen i ordre, og de er flere måneder forsinket i leveringen, hvilket også betyder, at citybuslinjens oprettelse har måttet udskydes - til kommunens og Movias fortrydelse. Midt i april dukkede de første to busser dog op i Ryvang garage.

Foto: Bo Kristensen, 22. april 2009.

Batteridreven minibus på Ryvang garage, København

Batteridreven minibus på Ryvang garage, København

De batteridrevne "citybusser" leveres af italienske Car. Ind., der vist er en forkortelse for Carrozzeria Industriale. Bustypen hedder Urban 40 Elettrico og kan køre 150 km på en opladning. "Motoren" i disse elektriske busser er fra Ansaldo. Designet kan man mene om, hvad man nu vil... I den københavnske udgave, er busserne er indrettet med 13 sidde- og 9 ståpladser. Måske dukker de elektriske busser også op som servicebusser rundt omkring? Ryvang garage.

Foto: Bo Kristensen, 22. april 2009.

Arriva 1900 på Enghavevej, København

Arriva 1900 på Enghavevej, København

De tilbageværende Berkhof-gasbusser har næppe lang tid tilbage i den københavnske bustrafik. I april 2008 anvender Arriva i Vasbygade dog endnu mindst fem styk. Bus 1900 (ex. Veolia 6288), DAF SB220 GG-LF/Berkhof årg. 1999, som linje 10 på Enghavevej.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2008.

Arriva 1894 på Borgmester Christiansens Gade, København

Arriva 1894 på Borgmester Christiansens Gade, København

Arriva 1894 (ex. Veolia 6274), DAF SB220 GG-LF/Berkhof-gasbus årg. 1999, som linje 16E på Borgmester Christiansens Gade i Københavns Sydhavn. Bussen er nok på nippet til at blive udrangeret, men nåede altså at flytte med en række andre busser fra Gladsaxe til Vasbygade i midten af marts 2008.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2008.

Arriva 1624 på Slusevej, København

Arriva 1624 på Slusevej, København

Arriva 1624 (ex. Veolia 5206), DAB 15-1200C-gasbus årg. 1998, som linje 33 på Slusevej.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2008.

Arriva 1496 på Stenlandsvej, København

Arriva 1496 på Stenlandsvej, København

Et stykke af Stenlandsvej fungerer som forbindelse mellem Kongelundsvej og Vejlands Allé/Røde Mellemvej på Amager. Sådan har det dog ikke altid været: Engang skulle busserne køre et ganske kort stykke ad Vejlands Allé mellem Kongelundsvej og Røde Mellemvej. Det var sandsynligvis ved ændringen af dette, at stykket af Kongelundsvej nord for Vejlands Allé kom til at hedde Nordre Kongelundsvej. Arriva 1496 (ex. Veolia 6244), DAB 15-1200C-gasbus årg. 1999, som linje 33 på Stenlandsvej.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2008.

City-Trafik 2135 ved Mozarts Plads, København

City-Trafik 2135 ved Mozarts Plads, København

City-Trafik 2135, Scania OmniLink årg. 2002, som linje 133 ved Mozarts Plads. Bussen er fra en serie, i øvrigt bygget i Silkeborg, til Fredericias bybusser, som City-Trafik vandt i 2002. Allerede året efter leveringen blev bussen dog overtallig i Fredericia pga. kørselsnedskæringer og overført til Hovedstadsområdet.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2008.

Arriva 1852 på Borgmester Christiansens Gade, København

Arriva 1852 på Borgmester Christiansens Gade, København

Arriva 1852, Scania OmniLink årg. 2004, som linje 4A på Borgmester Christiansens Gade.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2008.

Arriva 1217 på Enghavevej, København

Arriva 1217 på Enghavevej, København

Arriva 1217 (ex. Veolia 5201), DAB 15-1200C-gasbus årg. 1998, som linje 3A på Enghavevej.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2008.

Arriva 1855 ved Mozarts Plads, København

Arriva 1855 ved Mozarts Plads, København

Mozarts Plads er endestation for de korte ture på linje 4A, der ikke fortsætter til Amager. Pladsen, der ligger i Københavns Sydhavn, passeres også af linjerne 3A, 10 og 133 samt i myldretiden linje 16E og 65E. Arriva 1855, Scania OmniLink årg. 2004, som linje 4A ved Mozarts Plads.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2008.

City-Trafik 2811 ved Mozarts Plads, København

City-Trafik 2811 ved Mozarts Plads, København

City-Trafik 2811, Volvo B7L/East-Lancs årg. 2001, som linje 65E ved Mozarts Plads.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2008.

Arriva 1216 på Enghavevej, København

Arriva 1216 på Enghavevej, København

Arriva 1216 (ex. Veolia 5194), DAB 15-1200C-gasbus årg. 1998, som linje 10 på Enghavevej ved Sydhavn st.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2008.

Arriva 1838 ved Mozarts Plads, København

Arriva 1838 ved Mozarts Plads, København

Arriva 1838, Scania OmniLink årg. 2004, som linje 4A ved Mozarts Plads.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2008.