Myldretid

Menu

Billeder ➜ Optagelsesdato ➜

Billeder taget 16. februar

Her vises alle billeder af busser taget 16. februar i forskellige år:

Keolis 2459 under ophugning hos HJM Recycling i Glostrup

Keolis 2459 under ophugning hos HJM Recycling i Glostrup

Keolis 2459 var en DAF SB4000 med VDL Jonckheere Transit-karosseri, som i efteråret 2006 blev leveret fra VDL Bus på Naverland i Glostrup til City-Trafiks garage på Naverland, også i Glostrup. Bussen blev dog bygget på VDLs fabrik i Heerenveen i Holland. Den kørte så godt som hele sit aktive liv hos City-Trafik og Keolis på Naverland garages linjer. Den sidste store opgave var som fast vogn på den nye linje 55E fra marts 2016, og i den anledning fik bussen sine grønne hjørner. Efter 16 års daglig udkørsel fra Glostrup var det dog slut i efteråret 2022, hvor bussen blev udrangeret. I februar 2023 fik den kloen - hos HJM Recycling på Naverland i Glostrup!

Foto: Kim Løvenskjold, 16. februar 2023.

Keolis 2958 ved Albertslund st.

Keolis 2958 ved Albertslund st.

I skolernes vinterferie 2021 (uge 7) havde Keolis' garage på Naverland lånt et par DAF SB4000/Jonckheere fra afdelingen i Slagelse, hvor deres faste linjer ikke kørte i ferien. Busserne, vogn 2953 og 2958, blev brugt på linje 141/149 og 143/144 og havde det for Hovedstadsområdet sjældne dørarrangement 1-1-0. Her ankommer bus 2958 til Albertslund st. ad Hedemarksvej som linje 149 fra Glostrup. Det er i øvrigt ikke første gang, Naverland har haft lånt Slagelse-busser i en vinterferie.

Foto: Thomas de Laine, 16. februar 2021.

Keolis 2953 på Albertslundvej, Albertslund

Keolis 2953 på Albertslundvej, Albertslund

Keolis 2953, DAF SB4000/Jonckheere årg. 2008, som linje 143 på Albertslundvej i skolernes vinterferie 2021, hvor Naverland garage havde lånt bussen fra Keolis' afdeling i Slagelse.

Foto: Thomas de Laine, 16. februar 2021.

Arriva 1855 og 1138 på Refshaleøen, København

Arriva 1855 og 1138 på Refshaleøen, København

Der har i en periode været problemer med nogle af ladestanderne på linje 2A, og for at kunne opretholde driften har Arriva derfor ladet nogle løb køre med dieselbusser. Derved har man igen kunnet opleve Scania OmniLink'er på linje 2A. Her får 1855, VDL Citea SLFA 180-ledbus årg. 2019, noget tiltrængt strøm, med bus 1138, Scania OmniLink årg. 2012, ved siden af. Sidstnævnte bus måtte lånes fra linje 1A for dagen.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 16. februar 2021.

Fjord-bus 7454 på Slangerup rtb.

Fjord-bus 7454 på Slangerup rtb.

Fjord-bus 7454, Scania L94UB/Lahti årg. 2000, på Slangerup rutebilstation.

Foto: Thomas Weidekamp, 16. februar 2010.

Bus Danmark 1447 ved Hovedbanegården, København

Bus Danmark 1447 ved Hovedbanegården, København

Bus Danmark 1447, Volvo B10M-60/Aabenraa-ReBUS årg. 1982, som linje 11 ved Hovedbanegården.

Foto: Thomas de Laine, 16. februar 1998.

Bus Danmark 1714 på Ishøj st.

Bus Danmark 1714 på Ishøj st.

Bus Danmark 1714, Leyland-DAB 8-1200B årg. 1986, som linje 300S på Ishøj st.

Foto: Thomas de Laine, 16. februar 1998.

Bus Danmark 1298 ved Nærum st.

Bus Danmark 1298 ved Nærum st.

Bus Danmark 1298, Leyland-DAB 6-35-TL11/6-ledbus årg. 1981, som linje 150S ved Nærum st. De første uger måtte den nye linje 150S, der oprettedes 1. februar 1998, køre med ældre ledbusser fra linje 173E. På grund af den store passagertilstrømning til den nye linje kom flere af disse "midlertidige" busser i øvrigt til at køre længe endnu!

Foto: Thomas de Laine, 16. februar 1998.

Linjebus 6099 på Hundige st.

Linjebus 6099 på Hundige st.

Linjebus 6099, Volvo B10BLE-59/Säffle årg. 1994, som linje 154E på Hundige st.

Foto: Thomas de Laine, 16. februar 1998.

Arriva 1194 i København

Arriva 1194 i København

Ved årsskiftet 2008/09 fik københavnske linje 40 nye busser, hvorved et antal DAB 15-1200C-gasbusser fra denne linje blev arbejdsløse. Mindst et par af disse er dog kommet i drift igen på linje 3A. I februar blev bus 1194, som er af årgang 1997, således udrustet med røde hjørner, så den kan tage de sidste 10 måneder på linje 3A, indtil ruten får nye busser til december. Genindsættelsen af gasbusserne skyldes nok generel vognmangel.

Foto: Mick Bruce, 16. februar 2009.