Billeder ➜ Optagelsesdato ➜
Billeder taget 12. august
Her vises alle billeder af busser taget 12. august i forskellige år:
Indvielse af ny linje 172E
Mandag 12. august 2013 begyndte kørslen på en ny ringlinje i området ved DTU og Helsingørmotorvejen. Der køres otte afgange timen, altid mod uret, i tidsrummene ca. kl. 7.30-9 og 12.30-16 mandag-fredag uden for skoleferierne. Linjen kører af hensyn til uddannelsesinstitutionerne DTU, KNord og CPH Business Akademi. De Blaa Omnibusser står for driften, der altid udføres med 2 hybridbusser. Her ses de begge ved indvielsesarrangementet med kaffe, wienerbrød og overklipning af rød snor om morgenen 12. august. Forreste bus er vogn 4001, der har kørt hos De Blaa siden 2011, mens den bageste er vogn 4002, der indtil for nylig kørte hos City-Trafik som vogn 2000.
Foto: Thomas Hildebrand, 12. august 2013.
City-Trafik 2816 på Hillerødmotorvejen, København
I oktober 2012 forsvandt de sidste dobbeltdækkere fra Movias linjer. Flere af dem overlevede dog som sightseeingbusser i de københavnske gader. City-Trafik 2816, Volvo B7LT/East-Lancs årg. 2001, som linje 250S på vej ned på Hillerødmotorvejen.
Foto: Thomas de Laine, 12. august 2012.
Arriva 1691 på Frederikssundsvej, Husum
Arriva 1691, Scania OmniLink årg. 2002, som linje 22 på Frederikssundsvej i Husum.
Foto: Thomas Weidekamp, 12. august 2010.
Arriva 1040 ved Brønshøj Torv, København
Arriva 1040, Volvo B7RLE-60/Säffle årg. 2009, som linje 10 ved Brønshøj Torv.
Foto: Thomas Weidekamp, 12. august 2010.
Arriva 1560 ved Husum Torv
Arriva 1560, Scania OmniLink årg. 2006, som linje 350S ved Husum Torv.
Foto: Thomas Weidekamp, 12. august 2010.
Arriva 1689 ved Husum Torv
Arriva 1689, Scania OmniLink årg. 2002, som linje 22 på Frederikssundsvej ved Husum Torv.
Foto: Thomas Weidekamp, 12. august 2010.
City-Trafik 2498 på Frederikssundsvej i Husum, København
City-Trafik 2498, VDL Ambassador årg. 2009, som linje 166 på Frederikssundsvej nær Husum Torv.
Foto: Thomas Weidekamp, 12. august 2010.
Arriva 1368 på Helsingør st.
Arriva 1368, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 2000, som linje 802 i Helsingør i august 2007. Siden har De Hvide Busser overtaget driften af denne linje.
Foto: Thomas de Laine, 12. august 2007.
Arriva 1347 på Helsingør st.
Arriva 1347, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 2000, som linje 340 på Helsingør st. Bussen udrangeredes et par måneder senere.
Foto: Thomas de Laine, 12. august 2007.
De Hvide Busser 8767 på Helsingør st.
De Hvide Busser 8767, Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 2002, som linje 331 på Helsingør st. Denne linje må De Hvide Busser aflevere tilbage til Arriva fra oktober 2008.
Foto: Thomas de Laine, 12. august 2007.
KM Szczecinek 109 i garagen i Szczecinek, Polen
En af KM Szczecineks nyere MAN-bybusser, vogn 109, holdt 12. august hjemme i garagen. Udover bybuskørsel anvendes nogle af KM Szczecineks busser også til turistkørsel.
Foto: Thomas de Laine, 12. august 2006.
KM Szczecinek 415 på stationen i Szczecinek, Polen
Ex. DSB 251 i drift hos KM Szczecinek som vogn 415. Stationen i Szczecinek, Polen.
Foto: Thomas de Laine, 12. august 2006.
KM Szczecinek 416 i Szczecinek, Polen
Den tidligere Kolding-bybus fra City-Trafik, nr. 219, har fundet vej til KM Szczecinek, der kører bybusserne i Szczecinek i Polen. Her ses bussen med nyt internnr. 416, mens den holder hjemme i garagen.
Foto: Thomas de Laine, 12. august 2006.
KM Szczecinek 103 på stationen i Szczecinek, Polen
Mange polske busselskaber sværger til MAN NL202, som f.eks. kan brugtimporteres fra Tyskland. KM Szczecinek vogn 103, der dog muligvis er nyleveret til selskabet, ved bybusstoppestedet på stationen i Szczecinek.
Foto: Thomas de Laine, 12. august 2006.
EN 57-togsæt på stationen i Szczecinek, Polen
Et meget udbredt togsæt i Polen er EN 57-typen, der er bygget i 1429 eksemplarer mellem 1961 og 1993. Et antal togsæt bliver nu gennemgribende renoveret med bl.a. nye, moderne udseende fronter. Her ses et urenoveret eksemplar, nr. 1264, på stationen i Szczecinek i Polen.
Foto: Thomas de Laine, 12. august 2006.
Leyland-DAB af bispehuemodellen syd for Engesvang
En Leyland-DAB af bispehuemodellen står henstillet lige syd for Engesvang. Denne busmodel produceredes i 1960'erne, og var et billigere alternativ end de forholdsvis moderne serie 1-busser. Både bispehuen og serie 1 blev erstattet af serie 2 fra ca. 1968.
Foto: Jef F.P. Pallavicini, 12. august 2006.