Billeder ➜ Optagelsesdato ➜
Billeder taget 6. februar
Her vises alle billeder af busser taget 6. februar i forskellige år:
Nettbuss 8479 ved Nørreport st., København
Nettbuss 8479, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A ved Nørreport st. - udsmykket som totalreklame for Tyrkiet.
Foto: Thomas de Laine, 6. februar 2011.
City-Trafik 2516 på Ordrup Jagtvej, Ordrup
City-Trafik 2516, Volvo B12BLE-59/Aabenraa årg. 2004, som S-togsbus på linje C på Ordrup Jagtvej ved Ordrup station. Bussen var ene om at køre S-togsbus mellem Klampenborg og Ordrup denne februarsøndag.
Foto: Peter Hobel, 6. februar 2011.
Arriva 1668 på Brønshøj Torv, København
Arriva 1668, Volvo B12BLE-59/Aabenraa årg. 2003, som natbuslinje 82N på Brønshøj Torv i København natten til 6. februar 2010. Her kører linje 82N stadig, men fra 28. marts 2010 er destinationen ændret: Nu kører linje 82N kun til Rådhuspladsen.
Foto: Nicholas Jensen, 6. februar 2010.
Kruse 7110 ved Farum Arena
Kruse 7110 som "turistbus" ved Farum Arena. Bussen er en Volvo B12M-60/Aabenraa årg. 2010, der normalt kører i rute på Lolland.
Foto: Thomas Weidekamp, 6. februar 2010.
Kruse 7110 fra dørsiden ved Farum Arena
Kruse 7110, Volvo B12M-60/Aabenraa årg. 2003, fra dørsiden ved Farum Arena.
Foto: Thomas Weidekamp, 6. februar 2010.
Arriva 1734 ved Halmtorvet, København
Under modeugen 5.-8. februar var en håndfuld af Arrivas DAB-servicebusser (nr. 1734, 1736, 1750, 1751 og 1764) i drift på en særlig gratis shuttlebuslinje mellem Halmtorvet og Otto Busses Vej. Busserne kørtes fra Vasbygade garage, hvor de også har været hensat siden udrangeringen i begyndelsen af januar. Med andre ord var det nok sidste gang både busserne og Vasbygade garage udførte buskørsel. Bus 1734, DAB serie 11 årg. 1995, ses her ved Halmtorvet. Denne bus var den eneste, som ikke bar særlige modeugereklamer, ligesom den anden servicebus i baggrunden.
Foto: Mick Bruce, 6. februar 2009.
Anchersens Rute 3201 fra dørsiden på Toftegårds Plads
Mercedes' Citaro-bybusser er endnu ikke særlig udbredte i Danmark. Den største samling findes i Københavns Lufthavn, mens Anchersens Rute med tre vogne når dette skrives må have næstflest. Anchersens busser er af den korte type O.530K på 10,5 m. Busserne har 63 pladser, heraf 27 siddepladser, og er udrustet med motorer, der lever op til EEV-kravene, samt Voith-gear. Anchersens bus 3201 på Toftegårds Plads i Valby.
Foto: Steen Hultqvist, 6. februar 2008.
Anchersens Rute 3201 fra vinduessiden på Toftegårds Plads, Valby
Anchersens Rute 3201 på Toftegårds Plads i Valby - ude foran Movias hovedkvarter.
Foto: Steen Hultqvist, 6. februar 2008.
Arriva 1980 på Lyngby st.
I februar 2008 er det endegyldigt slut med ledbusser i Hovedstadsområdet. De sidste af slagsen, der kører på linje 300S, bliver erstattet med 13,7 m-busser, der er tilovers fra linje 5A. Dermed er en epoke på over 30 år forbi. Arriva 1980, en Mercedes-Benz O.405GN fra 1996, som linje 300S på Lyngby st. Bussen blev oprindeligt anskaffet af Bus Danmark til linje 250S, men flyttedes i 2000 til Ring 3.
Foto: Sikandar Sahil, 6. februar 2008.
Veolia 5203 ved Bella Center
Veolia 5203, DAB 15-1200C-gasbus årg. 1998, ved Bella Center. Et større antal af Veolias DAB-gasbusser udskiftes med nye Volvo B7RLE-busser efter påske.
Foto: Jeppe Steensgaard, 6. februar 2007.
Veolia 5068 ved Bella Center
Veolia 5068, DAB 15-1200C-gasbus fra 1997, som linje 30 på Center Boulevard på vej ind til Bella Center st.
Foto: Jeppe Steensgaard, 6. februar 2007.