Billeder ➜ Optagelsesdato ➜
Billeder taget 3. november
Her vises alle billeder af busser taget 3. november i forskellige år:
Første Talgo-tog mod Hamburg ved København Syd station

En pressemeddelelse fra DSB proklamerede i begyndelsen af november 2025, at der mandag 3. november for første gang ville afgå et passagerførende tog fra Københavns Hovedbanegård mod Hamburg bestående af DSBs nye spanskbyggede Talgo-vognsæt. Det var EuroCity-toget EC 397 med planmæssig afgang kl. 14.11, og toget var udsmykket med flag, da det holdt på Hovedbanegården. Som det ses på dette billede fra København Syd, blev flagene taget af igen inden afgang. Toget består af Siemens Vectron-lokomotiv EB 3214 og 15 af de relativt korte vogne, der udgør et fast sammenkoblet Talgo-vognsæt. Talgo-vognene er primært tiltænkt DSBs internationale ruter, som foreløbigt alene omfatter kørslen til Hamburg. Det er værd at bemærke, at den omtalte DSB-pressemeddelelse strengt taget talte sandt, men der var ikke tale om det første passagerførende Talgo-vognsæt i DSB-regi. Det kørte nemlig allerede lørdag 1. november i et InterCity-tog fra København til Fredericia, og tidligere på dagen mandag afgik det første Talgo-vognsæt i Hamburg-trafikken fra Hamburg mod København. Så toget på billedet, hvis indsættelse altså blev markeret på Københavns Hovedbanegård, var egentlig kun den tredje DSB-afgang med Talgo!
Foto: Thomas de Laine, 3. november 2025.
Nobina 6027 som metrobus ved Østerport st., København

Nobina 6027, Volvo B12BLE-62/Säffle (Volvo 8500LE) årg. 2008, som metrobus på linje M3 på Oslo Plads ved Østerport st. Det er ikke så tit, der indsættes metrobusser på linje M3, altså selve Metrocityringen, hvor der normalt enten opretholdes metrodrift i den ene køreretning eller blot henvises til alternativ transport.
Foto: Sikandar Sahil, 3. november 2020.
Arriva 1141 krydser Frederiksberg Allé, Frederiksberg

Arriva 1141, Scania OmniLink årg. 2012, krydser Frederiksberg Allé som linje 1A på den nye rute via Frederiksberg og Nørrebro, som blev indført ved metrocityringens åbning.
Foto: Thomas de Laine, 3. november 2019.
Arriva 1209 på Nørrebrogade, København

Gasbusserne på linje 3A sang i begyndelsen af november 2009 på absolut sidste vers. De første nye busser var allerede indsat, men DAB-gasbusserne dominerede fortsat linjen. Arriva 1209 (opr. Combus 5164), DAB 15-1200C-gasbus årg. 1998, som linje 3A på Nørrebrogade.
Foto: Thomas de Laine, 3. november 2009.
Arriva 1971 ved Nordhavn st., København

Mandag 2. november 2009 var formentlig første dag med Volvo B7RLE-busser på linje 3A. Linje 3/3A har siden maj 1999 kørt med DAB-gasbusser, men nu er det slut. Her ses bus 1971, Volvo B7RLE-60/Säffle årg. 2009, som er én af afløserne, på Nordhavn st. Der kommer i alt 17 nye busser af typen til linje 3A, og denne serie er den første, der har et revideret A-busdesign, hvor de røde hjørner på bussernes langsider ikke er lige, men skrå og "knækkede".
Foto: Thomas de Laine, 3. november 2009.
Arriva 1973 på Nørrebrogade, København

Arriva 1973, en helt ny Volvo B7RLE-60/Säffle, som linje 3A på Nørrebrogade.
Foto: Thomas de Laine, 3. november 2009.
Arriva 1212 på Nørrebrogade, København

Arriva 1212 er i efteråret 2009 blevet udsmykket som A-bustotalreklame til trods for, at den udrangeres i november! Bussen er en DAB 15-1200C-gasbus fra 1998 og er oprindeligt leveret til Combus som vogn 5167. Nørrebrogade ved Elmegade.
Foto: Thomas de Laine, 3. november 2009.
Arriva 1218 ved Nordhavn st., København

Arriva 1218 (opr. Linjebus 6251), DAB 15-1200C-gasbus årg. 1999, som linje 3A ved Nordhavn st.
Foto: Thomas de Laine, 3. november 2009.
Arriva 1554 på Nørrebrogade, København

Arriva 1554, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 350S på Nørrebrogade ved Elmegade.
Foto: Thomas de Laine, 3. november 2009.
Arriva 1178 i Ryvang garage, København

Arriva 1178, DAB 15-1200C-gasbus årg. 1999, stod i efteråret 2007 i Ryvang garage, hvor man plukkede dele fra den til de andre gasbusser. Der skal ikke meget til, før gasbusserne kasseres, og en del busser holdes kørende med dele fra de udrangerede vogne.
Foto: MIck Bruce, 3. november 2007.
De Blaa Omnibusser 4063 på Birkerød st.

Før 22. oktober 2006 blev linje 327 og 338 m.fl. i Birkerød kørt af De Hvide Busser med gule busser. Nu kører De Blaa Omnibusser med hvide busser! Der er dog kun tale om en midlertidig foranstaltning, idet seks nye 13,7 m-busser er forsinket i leveringen fra Jonckheere. I stedet er der stillet seks DAF SB200/Berkhof Ambassador til rådighed. De forsinkede busser skal køre på linje 184, der indtil videre kører med seks andre nye busser, som må undværes i Birkerød og Allerød. De to nordsjællandske byer har derfor fået lånevognene.
Foto: Andreas Szekacs, 3. november 2006.
De Blaa Omnibusser 4062 på Birkerød st.

De Blaa Omnibussers bus 4062 er en DAF SB200/Berkhof Ambassador-lånevogn i sølvgrå. Bussen ses her på Birkerød st. De Blaa har lånt seks vogne, som dog ikke er helt ens. Udover, at nogle er grå og andre hvide, har busserne blandt andet ikke samme gearkasser, idet både Voith og ZF er repræsenteret.
Foto: Andreas Szekacs, 3. november 2006.
Vognsiden af De Blaa Omnibusser 4062 på Birkerød st.

Siden af De Blaa Omnibusser 4062 bærer reklamer for VDL-gruppen, der ejer Bova-, Berkhof- og Jonckheere-fabrikkerne, og som sælger Berkhof Ambassador-modellen. Derudover har lånevognene også påsat HUR Trafik-logoet, der ikke findes på almindelige busser! Foto på Birkerød st.
Foto: Andreas Szekacs, 3. november 2006.