Myldretid

Menu

Billeder

Nye billeder 23. maj 2024

Disse 11 billeder blev tilføjet 23. maj 2024:

DitoBus 4808 på Kristiansholmsvej nær Skafterup

DitoBus 4808 på Kristiansholmsvej nær Skafterup

Blandt de sidste højgulvsbastioner i Movialand er i foråret 2024 linje 615 mellem Sorø, Fuglebjerg og Bisserup. DitoBus 4808 (ex. Thykjær 3544), Volvo B12M-62/Carrus (Volvo 8700) årg. 2005, i den lille bussløjfe på Kristiansholmsvej sydøst for Skafterup.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 17. maj 2024.

Arriva 1173 som sidste dieselbus på linje 150S ved Nørreport st., København

Arriva 1173 som sidste dieselbus på linje 150S ved Nørreport st., København

Sidste afgang med Arriva- og dieselbus på linje 150S sent om aftenen lørdag 23. marts 2024. Turen blev gjort af Arriva 1173, Scania OmniLink årg. 2012, som i løbet af sine tolv års daglige slid på linjen fik præsteret omkring 1,1 mio. km.

Foto: Sikandar Sahil, 23. marts 2024.

Umove 7901 som første elektriske linje 150S ved Nørreport st., København

Umove 7901 som første elektriske linje 150S ved Nørreport st., København

Første elektriske afgang på linje 150S blev kørt af Umove 7901, Yutong E15 årg. 2024, med afgang fra Nørreport st. i København kl. 0.15 natten til 24. marts 2024. Her ses bussen opsamle passagerer, inden den første tur nord på.

Foto: Sikandar Sahil, 24. marts 2024.

Umove 7917 ved Kokkedal st.

Umove 7917 ved Kokkedal st.

Umove 7917, Yutong E15 årg. 2024, som linje 150S ved Kokkedal st. Firkantet sagt er Yutong E15-elbusserne den fjerde generation af busser på linje 150S, siden linjen blev oprettet i 1998: Indtil 2003 var grundstammen i vognparken Volvo B10L-ledbusser, 2003-2012 var det 13,7 meter lange Scania OmniLink, og tredje generation fra 2012 til 2024 var 14,6 meter lange, noget nyere Scania OmniLink.

Foto: Sikandar Sahil, 24. marts 2024.

Umove 7905 på Bøge Allé, Hørsholm

Umove 7905 på Bøge Allé, Hørsholm

Umove 7905, Yutong E15 årg. 2024, som linje 150S på Bøge Allé i Forskerparken ved Hørsholm.

Foto: Sikandar Sahil, 24. marts 2024.

Umove 7914 ved Hørsholm Midtpunkt

Umove 7914 ved Hørsholm Midtpunkt

Umove 7914, Yutong E15 årg. 2024, som linje 150S ved Hørsholm Midtpunkt.

Foto: Sikandar Sahil, 24. marts 2024.

Umove 7920 på Venlighedsvej, Hørsholm

Umove 7920 på Venlighedsvej, Hørsholm

Umove 7920, Yutong E15 årg. 2024, som linje 150S på Venlighedsvej ved Forskerparken i Hørsholm.

Foto: Sikandar Sahil, 24. marts 2024.

Umove 7918 på Dr. Neergaards Vej, Hørsholm

Umove 7918 på Dr. Neergaards Vej, Hørsholm

Umove 7918, Yutong E15 årg. 2024, som linje 150S svinger ind på Dr. Neergaards Vej fra Agern Allé i Forskerparken ved Hørsholm.

Foto: Sikandar Sahil, 24. marts 2024.

Umove 7912 ved Hørsholm Midtpunkt

Umove 7912 ved Hørsholm Midtpunkt

Umove 7912, Yutong E15 årg. 2024, som linje 150S ved Hørsholm Midtpunkt.

Foto: Sikandar Sahil, 24. marts 2024.

Umove 7917 bagfra ved Kokkedal st.

Umove 7917 bagfra ved Kokkedal st.

Umove 7917, Yutong E15 årg. 2024, som linje 150S ved Kokkedal st. på linjens første dag med elektrisk drift. I baggrunden et regionaltog på Kystbanen fremført af et DSB EB-lokomotiv. Kystbanen og buslinje 150S tilbyder valgfri forbindelse med tog eller bus til Nørreport st. i København, og Kystbanen var den første fjerntogsstrækning i Danmark, der blev elektrificeret, nemlig i 1986.

Foto: Sikandar Sahil, 24. marts 2024.

Oslo-sporvogn 112 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm

Oslo-sporvogn 112 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm

Oslo-sporvogn nr. 112 af SL79-typen, leveret fra Strømmens Værksted ved Oslo i 1983, foran remise 1 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm. Vognen ankom i april 2024 til museet efter udrangering fra driften i Oslo, og den køreklare vogn ventes senere på året godkendt til at køre med passagerer på museet. Den er dog kun museets næstyngste vogn - nyeste vogn er Prag-vognen, Tatra T3 nr. 7079, som står til højre for Oslo-vognen på dette billede.

Foto: Thomas de Laine, 11. maj 2024.