Billeder ➜
Nye billeder 23. maj 2024
Disse 11 billeder blev tilføjet 23. maj 2024:
DitoBus 4808 på Kristiansholmsvej nær Skafterup
![DitoBus 4808 på Kristiansholmsvej nær Skafterup](/busbilleder3/myldretiddk5970_tn.jpg)
Blandt de sidste højgulvsbastioner i Movialand er i foråret 2024 linje 615 mellem Sorø, Fuglebjerg og Bisserup. DitoBus 4808 (ex. Thykjær 3544), Volvo B12M-62/Carrus (Volvo 8700) årg. 2005, i den lille bussløjfe på Kristiansholmsvej sydøst for Skafterup.
Foto: Jef F.P. Pallavicini, 17. maj 2024.
Arriva 1173 som sidste dieselbus på linje 150S ved Nørreport st., København
![Arriva 1173 som sidste dieselbus på linje 150S ved Nørreport st., København](/busbilleder3/myldretiddk5969_tn.jpg)
Sidste afgang med Arriva- og dieselbus på linje 150S sent om aftenen lørdag 23. marts 2024. Turen blev gjort af Arriva 1173, Scania OmniLink årg. 2012, som i løbet af sine tolv års daglige slid på linjen fik præsteret omkring 1,1 mio. km.
Foto: Sikandar Sahil, 23. marts 2024.
Umove 7901 som første elektriske linje 150S ved Nørreport st., København
![Umove 7901 som første elektriske linje 150S ved Nørreport st., København](/busbilleder3/myldretiddk5968_tn.jpg)
Første elektriske afgang på linje 150S blev kørt af Umove 7901, Yutong E15 årg. 2024, med afgang fra Nørreport st. i København kl. 0.15 natten til 24. marts 2024. Her ses bussen opsamle passagerer, inden den første tur nord på.
Foto: Sikandar Sahil, 24. marts 2024.
Umove 7917 ved Kokkedal st.
![Umove 7917 ved Kokkedal st.](/busbilleder3/myldretiddk5967_tn.jpg)
Umove 7917, Yutong E15 årg. 2024, som linje 150S ved Kokkedal st. Firkantet sagt er Yutong E15-elbusserne den fjerde generation af busser på linje 150S, siden linjen blev oprettet i 1998: Indtil 2003 var grundstammen i vognparken Volvo B10L-ledbusser, 2003-2012 var det 13,7 meter lange Scania OmniLink, og tredje generation fra 2012 til 2024 var 14,6 meter lange, noget nyere Scania OmniLink.
Foto: Sikandar Sahil, 24. marts 2024.
Umove 7905 på Bøge Allé, Hørsholm
![Umove 7905 på Bøge Allé, Hørsholm](/busbilleder3/myldretiddk5966_tn.jpg)
Umove 7905, Yutong E15 årg. 2024, som linje 150S på Bøge Allé i Forskerparken ved Hørsholm.
Foto: Sikandar Sahil, 24. marts 2024.
Umove 7914 ved Hørsholm Midtpunkt
![Umove 7914 ved Hørsholm Midtpunkt](/busbilleder3/myldretiddk5965_tn.jpg)
Umove 7914, Yutong E15 årg. 2024, som linje 150S ved Hørsholm Midtpunkt.
Foto: Sikandar Sahil, 24. marts 2024.
Umove 7920 på Venlighedsvej, Hørsholm
![Umove 7920 på Venlighedsvej, Hørsholm](/busbilleder3/myldretiddk5964_tn.jpg)
Umove 7920, Yutong E15 årg. 2024, som linje 150S på Venlighedsvej ved Forskerparken i Hørsholm.
Foto: Sikandar Sahil, 24. marts 2024.
Umove 7918 på Dr. Neergaards Vej, Hørsholm
![Umove 7918 på Dr. Neergaards Vej, Hørsholm](/busbilleder3/myldretiddk5963_tn.jpg)
Umove 7918, Yutong E15 årg. 2024, som linje 150S svinger ind på Dr. Neergaards Vej fra Agern Allé i Forskerparken ved Hørsholm.
Foto: Sikandar Sahil, 24. marts 2024.
Umove 7912 ved Hørsholm Midtpunkt
![Umove 7912 ved Hørsholm Midtpunkt](/busbilleder3/myldretiddk5962_tn.jpg)
Umove 7912, Yutong E15 årg. 2024, som linje 150S ved Hørsholm Midtpunkt.
Foto: Sikandar Sahil, 24. marts 2024.
Umove 7917 bagfra ved Kokkedal st.
![Umove 7917 bagfra ved Kokkedal st.](/busbilleder3/myldretiddk5961_tn.jpg)
Umove 7917, Yutong E15 årg. 2024, som linje 150S ved Kokkedal st. på linjens første dag med elektrisk drift. I baggrunden et regionaltog på Kystbanen fremført af et DSB EB-lokomotiv. Kystbanen og buslinje 150S tilbyder valgfri forbindelse med tog eller bus til Nørreport st. i København, og Kystbanen var den første fjerntogsstrækning i Danmark, der blev elektrificeret, nemlig i 1986.
Foto: Sikandar Sahil, 24. marts 2024.
Oslo-sporvogn 112 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm
![Oslo-sporvogn 112 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm](/busbilleder3/myldretiddk5960_tn.jpg)
Oslo-sporvogn nr. 112 af SL79-typen, leveret fra Strømmens Værksted ved Oslo i 1983, foran remise 1 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm. Vognen ankom i april 2024 til museet efter udrangering fra driften i Oslo, og den køreklare vogn ventes senere på året godkendt til at køre med passagerer på museet. Den er dog kun museets næstyngste vogn - nyeste vogn er Prag-vognen, Tatra T3 nr. 7079, som står til højre for Oslo-vognen på dette billede.
Foto: Thomas de Laine, 11. maj 2024.