Billeder ➜
Nye billeder 5. november 2010
Disse 6 billeder blev tilføjet 5. november 2010:
Connex' lånte østrigske gasbus fra dørsiden ved Formosavej, København
Den østrigske hovedstad Wien havde den særhed til fælles med København, at man har haft en ganske stor flåde af LPG-gasbusser, mens resten af verden satsede på CNG-gasbusser. I 2002 havde Connex i København lånt denne gasbus fra Wien til prøvekørsel på linje 5. Bussen er en MAN Gräf & Stift NL243 M12 årgang 2001 og er i efteråret 2010 endnu i trafik i Wien. Her ses bussen i 2002 i linje 5's endestationssløjfe ved Formosavej i Sundbyøster i august 2002.
Foto: Peter Hobel, ukendt dato.
Connex' lånte østrigske gasbus fra vinduessiden ved Formosavej, København
Connex' lånevogn fra Wien, MAN Gräf & Stift NL243 M12-LPG-gasbus årg. 2001, som linje 5 ved Formosavej. August 2002.
Foto: Peter Hobel, ukendt dato.
Wiener Linien 8514 fra vinduessiden ved Schottentor, Wien, Østrig
Wiener Linien 8514, MAN Gräf & Stift NL243 M12 årg. 2001, som linje 40A ved Schottentor i Wien. Bussen ligner sig selv fra prøvekørslen i København, men har på et tidspunkt mellem 2007 og 2010 fået LED-destinationsskilte i stedet for punktmatrixskilte.
Foto: Peter Hobel, 19. september 2010.
Wiener Linien 8514 fra dørsiden ved Schottentor, Wien, Østrig
I modsætning til København kører der i efteråret 2010 stadig LPG-gasbusser i Wien i Østrig. Bus 8514, MAN Gräf & Stift NL243 M12 årg. 2001, er én blandt i alt 50 vogne i serien leveret til Wiener Linien i 2001 og 2002. Her ses bussen som linje 40A ved Schottentor-endestationen.
Foto: Peter Hobel, 19. september 2010.
Arriva 7000 i Frederiksborggade, København
Arriva 7000, VDL Citea-demobus årg. 2009, som linje 350S i Frederiksborggade ved Nørre Farimagsgade. Da bussen skal videre til City-Trafik og linje 1A, har den beholdt sine røde hjørner trods kørslen på linje 350S.
Foto: Bartosz Czekalski, 29. oktober 2010.
Arriva 7000 ved Emdrup Torv, København
Arriva 7000, VDL Citea-demobus årg. 2009, som linje 6A på Frederiksborgvej ved Emdrup Torv. Bussen kom i oktober 2010 til Arriva, hvor den først kørte for Ejby garage på linje 2A og siden for Gladsaxe på både linje 6A og 350S.
Foto: Sikandar Sahil, 5. november 2010.