Myldretid

Menu

Billeder

Nye billeder 16. juli 2006

Disse 28 billeder blev tilføjet 16. juli 2006:

Arriva 6509 i Malmö

Arriva 6509 i Malmö

På bybusserne i Malmö anvender Arriva et mindre antal Volvo B10BLE-60/Carrus-CNG-gasbusser. En af disse er vogn 6509 fra 1997, der 13. juli 2006 kørte på linje 3, Ringlinjen. Foto på Norra Vallgatan.

Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2006.

Arriva 6836 i Malmö

Arriva 6836 i Malmö

Arrivas vogn 6836, en Volvo B10BLE-60/Säffle fra 2000, i Malmö.

Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2006.

Connex 3417 i Malmö

Connex 3417 i Malmö

Gustav Adolfs torg er en bybusterminal i Malmö, der bl.a. passeres af linje 6, der køres af Connex (som i Sverige endnu ikke har skiftet navn til Veolia). Bus 3417 er en Volvo B10L-60/Säffle-CNG-gasbus fra 1997.

Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2006.

Swebus 4904 i Malmö

Swebus 4904 i Malmö

Swebus kører flere rutebilruter ind og ud af Malmö, bl.a. linje 134. Bus 4904, en Volvo B10BLE-70B/Carrus fra 2001, er på vej ud byen.

Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2006.

Swebus 4899 i Malmö

Swebus 4899 i Malmö

Laventrébusser er kun meget sjældent anvendt som rutebiler i Danmark. I Skåne-området er alle nye rutebiler til gengæld med lavt gulv. Her er en Volvo B10BLE-70B/Carrus fra 2001, der kører på Swebus' linje 130 på Drottinggatan i Malmö. Selvom forreste del af busserne har lavt gulv, er de indrettet med dørarrangement 1-1-0. Som det ses, er der tale om en lang bus: 14,5 m helt nøjagtigt.

Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2006.

Connex 3438 i Malmö

Connex 3438 i Malmö

CNG-gasbusser anvendes også som rutebiler. Connex' bus 3438 er en 13,2 m CNG-drevet Volvo B10M-65/Säffle-rutebil fra 1998. Drottinggatan i Malmö.

Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2006.

Arriva 6246 ved Malmö C

Arriva 6246 ved Malmö C

Arriva har i 2005 fået leveret et antal Scania OmniLink-rutebiler til kørsel for Skånetrafiken. Busserne er bygget på Slupsk-fabrikken i Polen. Bus 6246 forlader Malmö C på linje 146 til Trelleborg.

Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2006.

Flygbussarna 0789 ved Malmö C

Flygbussarna 0789 ved Malmö C

Flygbussarna i Malmö kører en rute mellem Malmö C og Sturup Lufthavn. Flygbussarna har bl.a. denne Volvo B10MA-55/Säffle-ledbus fra december 1996, som kører med vognnr. 0789. Bussen er oprindeligt leveret til Polarbuss Trafik. Dengang havde den et andet stelnummer end i dag, idet der var fejl i det oprindelige stelnummer.

Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2006.

Arriva 6504 ved Malmö C

Arriva 6504 ved Malmö C

Arriva 6504, Volvo B10BLE-60/Carrus CNG-gasbus fra 1997, er på vej ind til busterminalen ved Malmö C.

Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2006.

Connex 2673 ved Malmö C

Connex 2673 ved Malmö C

Connex' vogn 2673 er en Volvo B12BLE/Carrus-rutebil fra 2002. Bussen ses her ved Malmö C.

Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2006.

Arriva 6920 ved Malmö C

Arriva 6920 ved Malmö C

Mens Volvo B10L i Danmark hastigt nærmer sig endelig udryddelse, er bustypen særdeles udbredt i Malmö. Arrivas bus 6920 er fra 1996 og har tidligere kørt hos Swebus som vogn 1120 og Linjebuss som nr. 3371. Bussen er CNG-drevet som de fleste andre af byens bybusser. Her er vognen indsat på linje 7 og har lige forladt busterminalen ved Malmö C.

Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2006.

Swebus 4928 ved Malmö C

Swebus 4928 ved Malmö C

Swebus' rutebil nr. 4928 er en 14,5 m Volvo B10BLE-70B/Säffle årg. 2000. På billedet holder den som linje 133 ved stoppestedet ved Malmö C.

Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2006.

Swebus 3726 ved Malmö C

Swebus 3726 ved Malmö C

På linje 133 anvender Swebus også ledbusser. Bus 3726 er en 18,1 m Volvo B10MA-55/Säffle fra 1996. Bussen er netop ankommet til Malmö C.

Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2006.

Arriva 6866 ved Malmö C

Arriva 6866 ved Malmö C

På Malmös bybuslinje 5 kan man møde ledbusser. Arriva har en hel serie Volvo B10LA-52/Säffle-CNG-gasbusser fra 2000-2001. Arrivas bus 6866, ex. Swebus 4866, der er fra 2000, holder i busterminalen ved Malmö C. Bemærk, hvordan opbygningen på taget, der bl.a. rummer gastankene, er ført hen over leddelingen.

Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2006.

Connex 3351 i Malmö

Connex 3351 i Malmö

Connex' bus 3351 i Malmö. Bussen er en Volvo B10L-3000/Säffle-CNG-gasbus fra 1996.

Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2006.

Arriva 6252 i Malmö

Arriva 6252 i Malmö

Arriva 6252 er en af de Scania OmniLink-rutebiler, Arriva fik leveret i efteråret 2005. Bussen er på vej ud af Malmö mod Trelleborg.

Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2006.

Connex 3312 i Malmö

Connex 3312 i Malmö

Connex' bus 3312 er en Volvo B10BLE-36/Säffle-CNG-gasbus fra 1995. Der er her tale om samme Säffle-karrosserimodel, som bl.a. Linjebus Danmarks nr. 6029-6099 m.fl. havde. Bussen er blandt de ældste bybusser i trafik i Malmö.

Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2006.

Arriva 6849 i Malmö

Arriva 6849 i Malmö

Arriva 6849 er en Volvo B10LA-52/Säffle-CNG-ledbus fra 2000. Bussen er indsat på linje 35, der er en såkaldt "pluslinje". 6849 har en fortid som Swebus nr. 4849 og ses her i Malmö.

Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2006.

Connex 3424 i Malmö

Connex 3424 i Malmö

Connex' bus 3424 er en Volvo B10L-60/Säffle-CNG-gasbus fra 1997. CNG-gasbusserne er næsten enerådende i Malmö. CNG står for "compressed natural gas" (komprimeret naturgas) og er det system, der blev valgt de fleste steder i udlandet. Gasbusserne i København kører derimod på flaskegas (LPG-gas).

Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2006.

Arriva 6544 i Malmö

Arriva 6544 i Malmö

Malmös bybusflåde består hovedsageligt at vogne leveret i årene 1995-2001. Bus 6544, en Volvo B10LA-52/Säffle-CNG-ledbus, er således en af de nyeste. Bussen er nyleveret til Arriva og er fotograferet som linje 4 på Gustav Adolfs torg.

Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2006.

Connex 3322 i Malmö

Connex 3322 i Malmö

Det er Connex, der har æren af at være enteprenør på Malmös bybuslinje 1. Bus 3322, en Volvo B10BLE-36/Säffle-CNG-gasbus fra 1995, nær bybusterminalen på Gustav Adolfs torg.

Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2006.

Arriva 6526 i Malmö

Arriva 6526 i Malmö

Arrivas bus 6526 er en Volvo B10BLE-60/Säffle-CNG-gasbus fra 2001. Bussen er fotograferet i det centrale Malmö nær Gustav Adolfs torg.

Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2006.

City-Trafik 2923 i Tietgensgade, København

City-Trafik 2923 i Tietgensgade, København

City-Trafiks bus 2923, DAB 15-1200C årg. 1996, har nu i 10 år trafikeret Tietgensbro som linje 550S, 650S og 65E! I weekenderne ses den også af og til på linje 34, 73, 77 og 78. Efterhånden som bagendereklamerne har grebet om sig, er vognumrene på mange busser flyttet til nederst på bagenden. Tidligere var de efter designforskrifterne placeret under bagruden. Bus 2923 reklamerer her for Nokia på vej ned fra Tietgensbro i København.

Foto: Mick Bruce, ukendt dato.

Ex. RML 2587 i Roskilde

Ex. RML 2587 i Roskilde

En tidligere London-dobbeltdækker, AEC-Routemaster nr. RML 2587, ses her på et værksted på Københavnsvej 150 i Roskilde.

Foto: Mick Bruce, 11. juli 2006.

Udrangeret sporvogn i Sollér, Spanien

Udrangeret sporvogn i Sollér, Spanien

Sollérs sporvognsnet består af en enkelt linje, der er åbnet i 1913. Sporvejen har 914 mm sporvidde. En udrangeret sporvogn, der bærer nr. 734, ses her i Sollér, Mallorca, Spanien.

Foto: Rasmus Poulsen, 3. juli 2006.

Udrangeret sporvogn i Sollér, Spanien

Udrangeret sporvogn i Sollér, Spanien

En udrangeret sporvogn i Sollér, Spanien. Hvis du har nogen oplysninger om type, så tøv ikke med at give Myldretid.dk besked!

Foto: Rasmus Poulsen, 3. juli 2006.

Udrangeret sporvogn i Sollér, Spanien

Udrangeret sporvogn i Sollér, Spanien

En udrangeret sporvogn i Sollér, Spanien.

Foto: Rasmus Poulsen, 3. juli 2006.

Arriva 1517 på Kokkedal garage

Arriva 1517 på Kokkedal garage

I 2005-06 modtog Arriva en større serie nye Scania Omnilink-busser til linje 2A og 350S. Busserne blev nummereret fra 1518 til 1580, til trods for, at Arriva har ubenyttede numre helt nede fra 1474. Årsagen? Den gamle bus 1517 figurerede stadig i Arrivas lister, og der var således ikke "plads" til en nummerserie fra f.eks. 1474! Bus 1517, Leyland-DAB 6-31-TL11/5 fra 1982, på Kokkedal garage i 2001.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 29. september 2001.