Volvo B10M-60/Aabenraa (1981) leveret til HT som nr. 1427
Volvo B10M-60/Aabenraa
Indregistreret første gang 24. september 1981
Stelnr.: YV3B10M6000002463
Byggenr.: 931
Bussens ejere og numre gennem tiden:
Fra | Ejer og nr. | Reg.nr. | Døre | Trafikselskab eller land | Note |
---|---|---|---|---|---|
Nylevering | HT nr. 1427 | HT88593 | 2-2-1 | HT | |
1990-10-15 | Busdivisionen nr. 1427 | HT88593 | 2-2-1 | HT | |
(ReBUS) nr. 1427 | HT | ||||
Busdivisionen nr. 1427 | HT88593 | 2-2-1 | HT | ||
1995-08 | Bus Danmark nr. 1427 | HT88593 | 2-2-1 | HT | |
1999-05-30 | Linjebus nr. 1427 | HT88593 | 2-2-1 | HT | Lånevogn |
(Ukendt) | 2-2-1 | ||||
2000 | Combus nr. 5272 | RL96452 | 2-2-1 | HT | |
2001-05-01 | Connex Danmark nr. 5272 | RL96452 | 2-2-1 | HT | |
2002-08-09 | (Afmeldt) | ||||
2002 | (Ophugget) |
Hændelser:
- Forår 2000 til Combus til udvidet drift på linje 3 og 18 pga. nye parkeringsrestriktioner.
- 1999-05-30: Fra denne dato lånevogn hos Linjebus, Gladsaxe, til linje 350S/81N (HTs 8. udbud).
Alle billeder af bussen:
Connex 5272 på Sundbyvester Plads, København
I forbindelse med indførelsen af nye parkeringsrestriktioner i brokvartererne forstærkedes trafikken på bl.a. linje 3 og 18 i foråret 2000. Dette medførte naturligt nok et forøget vognbehov, og Combus valgte at supplere vognparken ved at købe to gamle Volvo B10M-bybusser, nr. 1421 og 1427, af Arriva. De fik nummer 5271 hhv. 5272 og blev faste vogne på linje 18. Begge busserne overgik med Combus' HUR-kørsel til Connex i maj 2001. Bus 5272 holder her ved Sundbyvester Plads som personaletransportvogn eller lignende en dag i 2001. I baggrunden to af Connex' gasbusser på linje 34.
Foto: Jef F.P. Pallavicini, ukendt dato.
Busdivisionen 1421 på Frederikssundsvej i Brønshøj
Busdivisionens bus 1421 var totalreklame for Fanta fra maj 1991 til oktober 1993. I 1994 blev den ReBUS-renoveret, og først omkring årtusindskiftet blev den udrangeret. Den ses her som Fanta-reklame på Frederikssundsvej i Brønshøj som linje 5. Bussen er en Volvo B10M-60/Aabenraa fra september 1981 af den såkaldte traktormodel.
Foto: Dennis Holm Petersen, ukendt dato.