Scania CK230UB/Slupsk (2008) leveret til Arriva Danmark som nr. 1917
Scania CK230UB/Slupsk
Indregistreret første gang 17. december 2008
Stelnr.: YS2K4X20001862580
Byggenr.: 413839
Bussens ejere og numre gennem tiden:
Fra | Ejer og nr. | Reg.nr. | Døre | Trafikselskab eller land | Note |
---|---|---|---|---|---|
Nylevering | Arriva Danmark nr. 1917 | XD92766 | 2-2-1 | Movia | |
2019 | Arriva Danmark nr. 1917 | XD92766 | 2-2-1 | Ude af drift | |
2020-01 | Arriva Danmark nr. 1917 | XD92766 | 2-2-1 | Movia | |
2020-08-12 | (Afmeldt) |
Hændelser:
- Januar 2018 flyttet til Gladsaxe og linje 68.
- Februar 2018 flyttet fra Gladsaxe og linje 68 til Ejby og linje 133, 147, 156, 157 og 158.
- Oktober 2019 flyttet fra Ejby garage og linje 156 m.fl. til Ryvang garage som metroberedskabsbus.
- Ca. 12.-26. januar 2020 anvendt i Ryvang garage på metroerstatningsbuslinje 111M.
- 2015-03-29: Ved oprettelsen af linje 8A overført til denne. Hidtil anvendt på linje 40.
- 2017-12-08: I drift på linje 8A ifølge PLO.
- 2017-12-09: I drift på linje 8A ifølge PLO.
- 2018-01-09: I drift på linje 68 ifølge PLO.
- 2018-01-14: I drift på linje 68 ifølge PLO.
- 2018-01-15: I drift på linje 68 ifølge PLO.
- 2018-01-18: I drift på linje 68 ifølge PLO.
- 2018-01-30: I drift på linje 158, Ejby garage, ifølge PLO.
- 2018-01-31: I drift på linje 68 ifølge PLO.
- 2018-02-06: I drift på linje 158 ifølge PLO.
- 2018-04-13: I drift på linje 147/157 ifølge PLO.
- 2019-08-27: I drift på linje 390Rx ifølge PLO.
- 2020-01-21: I drift på linje 111M ifølge PLO.
- 2020-01-24: I drift på linje 111M ifølge PLO.
- 2020-01-26: I drift på linje 111M ifølge PLO.
- 2020-01-27: I drift på linje 150S ifølge PLO.
- 2020-01-28: I drift på linje 27 ifølge PLO.
- 2020-03-03: I drift på linje 27 ifølge PLO.
- 2020-06-12: Set i drift på linje 1A af TH.
Kørte kilometer:
- 714.000 km pr. 22. august 2019
- 729.000 km pr. 11. juni 2020
Alle billeder af bussen:
Arriva 1917 i Vester Farimagsgade, København
Linje 40 har haft DAB-gasbusser siden september 1997, hvor bustypen første gang sattes i drift. Det er dermed den linje, der har haft gasbusser i længst tid. 2. januar 2009 blev gasbusserne skiftet ud med en sending fabriksnye Scania OmniLink, nr. 1917-1924. En nyhed på disse busser er alkolås, hvor chaufføren så at sige skal blæse i alkoholmeter for overhovedet at kunne starte bussen. Der er samtidig leveret 21 tilsvarende busser, som sættes i drift på linjerne 30, 32, 33, 36, 75E og 76E, når disse fra søndag 11. januar skal køres fra Arrivas nyoprettede busanlæg ved Uplandsgade på Amager. Bus 1917 som linje 40 i Vester Farimagsgade.
Foto: Thomas de Laine, 10. januar 2009.
Arriva 1917 på Jagtvej, Østerbro, København
Arriva 1917, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 8A på Jagtvej på Østerbro. Bussen blev leveret til linje 40, hvor den og flere søskende blev sat i drift 2. januar 2009. Tre busser fra serien, nr. 1917-1919, blev overflyttet til den nye linje 8A ved oprettelsen i marts 2015.
Foto: Thomas de Laine, 2. maj 2015.
Arriva 1917 ved Ballerup st.
Arriva 1917, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 156 i den nye busterminal ved Ballerup st. Linjen holder ved den østligste stoppesteds-ø sammen med bl.a. linje 147/157.
Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2018.