Volvo B12BLE-61/Vest (2007) leveret til Netbus som nr. 8445
Volvo B12BLE-61/Vest
Indregistreret første gang 5. oktober 2007
Stelnr.: YV3R8L4227A121972
Byggenr.: 3902
Bussens ejere og numre gennem tiden:
Fra | Ejer og nr. | Reg.nr. | Døre | Trafikselskab eller land | Note |
---|---|---|---|---|---|
Nylevering | Netbus nr. 8445 | VP90044 | 2-2-1 | Movia | |
2011-01-01 | Nettbuss nr. 8445 | VP90044 | 2-2-1 | Movia | |
2014-09 | Keolis nr. 8445 | VP90044 | 2-2-1 | Movia | |
2015-12-13 | Arriva Danmark nr. 1645 | VP90044 | 2-2-1 | Movia | |
2022-02-13 | Arriva Danmark nr. 1645 | VP90044 | 2-2-1 | Hensat |
Hændelser:
- Nyleveret til linje 5A og 84N (HURs 19. udbud). Stationeret på Stamholmen.
- Nettbuss overgået til Keolis cirka ultimo september 2014.
- Genindsat 2017 i Gladsaxe på linje 2A.
- December 2019 overført fra linje 2A til linje 200S. Fortsat garage i Gladsaxe.
- Medio august 2021 flyttet fra Gladsaxe garage og linje 200S til Ejby garage og linje 7A.
- 2009-12-20: Totalreklame fjernet omking denne dato.
- 2015-12-13: Busovertaget af Arriva med linje 5A i Movia-udbud A13. Herefter stationeret i Gladsaxe og fortsat anvendt på linje 5A.
- 2017-04-23: Taget ud af drift ved nedlæggelsen af linje 5A. Herefter miljøopgradering før genindsættelse.
- 2019-12-10: I drift på linje 200S ifølge PLO.
- 2019-12-11: I drift på linje 200S ifølge PLO.
- 2019-12-12: I drift på linje 200S ifølge PLO.
- 2019-12-13: I drift på linje 200S ifølge PLO.
- 2019-12-17: Set med blå hjørner af KA.
- 2020-01-06: I drift på linje 200S ifølge PLO.
- 2020-01-15: I drift på linje 200S ifølge PLO.
- 2021-07-16: I drift på linje 200S ifølge PLO.
- 2022-01-17: I drift på linje 7A ifølge PLO.
- 2022-02-10: I drift på linje 7A ifølge PLO.
- 2022-02-12: I drift på linje 7A ifølge PLO.
- 2022-02-13: Henstillet i Slangerup garage.
Kørte kilometer:
- 1.002.385 km pr. 13. februar 2022
Alle billeder af bussen:
Netbus 8445 på Sundholmsvej, København
Netbus 8445, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A på Sundholmsvej.
Foto: Thomas de Laine, 17. april 2009.
Netbus 8445 på Sundbyvester Plads, København
Den traditionelle ekstrakørsel til Ullerup Marked fandt ikke sted i 2009 af den simple årsag, at foretagenet bag arrangementet gik i betalingsstandsning i 2008. Erstatningen med navnet "Ama'r Kræmmermarked" afholdes første gang i august 2010. I "tomrummet" var der så i stedet Dragør Høstmarked, der lå i dagene 7.-9. august 2009. Netbus kørte ekstra på linje 350S mellem Sundbyvester Plads og høstmarkedet med nogle af sine 5A-busser. Her ses bus 8445, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, der er ved at forlade Sundbyvester Plads. Bemærk i øvrigt skiltningen: "350X Dragør Høstmarked" - Netbus kan skilte meget! Søstervognen til højre er en ordinær 5A'er.
Foto: Thomas de Laine, 8. august 2009.
Netbus 8445 som ekstrabus på Tårnby st.
Netbus 8445, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 350X mod Dragør Høstmarked ved Tårnby st.
Foto: Thomas de Laine, 8. august 2009.
Nettbuss 8445 ved Jarmers Plads, København
Nettbuss 8445, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, som linje 5A i Vester Voldgade ved Jarmers Plads.
Foto: Nicholas Jensen, 11. maj 2011.
Arriva 1645 ved den kommende Havneholmen metrostation, København
Når metrolinjen mellem Hovedbanegården, Sydhavnen og Ny Ellebjerg åbner i 2024, kommer der bl.a. en station med navnet Havneholmen på østsiden af Vasbygade lige ved Fisketorvet. Til den tid må man nok regne med, at linje 7A's betjening af den kommende metrostrækning falder væk eller i hvert fald reduceres væsentligt. Men siden introduktionen af "Nyt Bynet" i oktober 2019 har linjen kørt som en slags forløber for metroen. Arriva 1645 (opr. Netbus 8445), Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2007, afgår fra stoppestedet på Vasbygade ved Havneholmen og den kommende metrostation. Ny Ellebjerg station, som optræder på destinationsskiltet, vil i 2024 skifte navn til "København Syd" og blive et skiftested mellem S-tog på Køge Bugt-banen, S-tog på Ringbanen, metrolinje M4, jernbanen mellem Hovedbanegården og Køge Nord samt senere jernbanen mellem Lufthavnen og Roskilde. Stationen forventes også med tiden at få betjening med internationale tog. Måske endda også busser...?
Foto: Thomas de Laine, 5. februar 2022.