Scania CL94UB/Katrineholm (2003) leveret til Arriva Danmark som nr. 1789
Scania CL94UB/Katrineholm
Indregistreret første gang 10. juli 2003
Stelnr.: YS2L4X20001845262
Byggenr.: 410353
Bussens ejere og numre gennem tiden:
Fra | Ejer og nr. | Reg.nr. | Døre | Trafikselskab eller land | Note |
---|---|---|---|---|---|
Nylevering | Arriva Danmark nr. 1789 | SU96123 | 2-2-1 | HT | |
2007-01-01 | Arriva Danmark nr. 1789 | SU96123 | 2-2-1 | Movia | |
2013 | Arriva Danmark nr. 1789 | SU96123 | 2-2-1 | Ikke Movia-kørsel | |
2013-07-15 | (Afmeldt) | ||||
2013-07 | (Ukendt) | 2-2-1 | |||
2013-09 | (Ukendt) | AH32223 | 2-2-1 |
Hændelser:
- Flyttet marts 2013 fra Ryvang og linje 66 til Ejby og ekstrakørsel.
- Nyleveret til Ballerup og linje 143, 147, 156, 157, 158 og 159 (HURs 12. udbud).
- 2011-10-23: Flyttet fra Ejby (linje 147, 156, 157, 158 og 159) til Gladsaxe (linje 142, 145, 165, 167 og 168).
- 2012-10-21: Flyttet fra Gladsaxe (linje 142, 145, 165, 167 og 168) til Ryvang (linje 66).
Alle billeder af bussen:
Arriva 1789 på Måløv Hovedgade
Arriva 1789, Scania OmniLink årg. 2003, som linje 158 på Måløv Hovedgade.
Foto: Sikandar Sahil, 25. juli 2010.
Arriva 1789 ved Lyngby st.
Linje 165's historie går helt tilbage til 1922, og der er efterhånden kun få så gamle linjer tilbage i Hovedstadsområdet. Ruten kørte fra et tidligt tidspunkt mellem Bagsværd, Lyngby og Charlottenlund, men blev senere forlænget i begge ender. I 1989 bortfaldt dog strækningen Lyngby-Charlottenlund-Hellerup, og i foråret 2010 bortfaldt linjens del vest for Bagsværd. Ved køreplansskiftet i oktober 2012 mister linjen endegyldigt kontakten med sin historiske rute, da den omlægges, så der fra Bagsværd ikke køres til Lyngby, men Gladsaxe Trafikplads. Arriva 1789, Scania OmniLink årg. 2003, som linje 165 ved Lyngby st.
Foto: Thomas de Laine, 8. september 2012.