DAB 15-1200C (1996) leveret til City-Trafik som nr. 2115
DAB 15-1200C
Indregistreret første gang 6. august 1996
Stelnr.: UH9RV2GV8TCDA3127
Byggenr.: 39868
Bussens ejere og numre gennem tiden:
Fra | Ejer og nr. | Reg.nr. | Døre | Trafikselskab eller land | Note |
---|---|---|---|---|---|
Nylevering | City-Trafik nr. 2115 | OM90321 | 2-2-2 | HT | |
2007-01-01 | City-Trafik nr. 2115 | OM90321 | 2-2-2 | Movia | |
2011-10 | (Brændt) | ||||
2011-10-20 | (Afmeldt) | ||||
2011 | (Ophugget) |
Hændelser:
- Nyleveret til Islands Brygge garage og linje 31, 36, 46, 71E, 72E og 79E (HTs 5. udbud).
- Udrangeret efter mindre brand oktober 2011.
Alle billeder af bussen:
City-Trafik 2115 i Trørød
Linje 174E forsvinder ved oktober-køreplansskiftet og kører dermed sidste gang fredag 20. oktober 2006. Linjenummeret har været i brug i to omgange: 1983-1991 betegnede nummeret en rute fra Lyngby st. via Buddinge st., Gladsaxe Trafikplads, Husum og Rødovre til Avedøre Holme, som fra 1987 videreførtes til Sundbyvester Plads. Linjen blev i 1991 erstattet af den nye linje 200S og ændringer på linje 139E og 161. I 1995 opstod den nuværende linje 174E som omnummerering og nedklassificering af den særlige linje 303S. Linjen havde oprindeligt, i modsætning til 303S, også en gren, der ikke kørte til Trørød, men til Kokkedal, men Kokkedal-grenen bortfaldt senere. Fra oktober 2006 omlægges og forlænges linje 353 fra Hørsholm via Trørød, Nærum og DTU til Lyngby st. City-Trafiks bus 2115, DAB 15-1200C mk. III fra 1996, på Langhaven ud for Trørødskolen.
Foto: Thomas de Laine, 29. september 2006.
City-Trafik 2115 ved Rødovre st.
City-Trafik 2115, DAB 15-1200C mk. III årg. 1996, som linje 161 ved Rødovre st. I baggrunden ses det nærmest berømte højhus, der skulle have været revet ned for efterhånden længe siden, men som endnu står, fordi man opdagede, at der var anvendt giftig maling, der ville spredes som støv i området ved den planlagte sprængning... Også bussen er truet af snarlig destruktion, da linjen for tiden er i udbud.
Foto: John Bodholdt Nielsen, 16. november 2010.