HURs 19.Udbud
Fjord-Jesper (skrevet 2006-11-28 23:08) | | Link | Udover AK Busser og Arriva har Partnet Bus nu også meldt ud at man byder på Linje 5A "Det var et naturligt valg for Partner Bus at deltage i HUR's 19. udbud. Danmark største busrute - linje 5A - blev udvalgt, som den mest attraktive linje." Desuden stilles der med nye Busser fra Partnet Bus Eller se: http://www.partnerbus.dk/partner_bus/nyheder/view_news/article/nye-busser-til-koebenhavn/?tx_ttnews[backPid]=287&cHash=34e130620d |
Jens (skrevet 2006-12-07 11:44) | | Link | Naturligvis stiller Partner bus med nye busser, de har simpelthen ikke materiellet til at kunne løfte driften. Iøvrigt vil det med al sandsynlighed slet ikke kunne betale sig at bruge brugte renoverede busser. Vi taler om en 6- måske 8-årig kontrakt, hvor vedligeholdelsesskemaerne skal stå og blinke i "high-maintenance" konstant. Landets suverænt største buslinie - 39 kontraktbusser passer præcis til et Satellit anlæg, sådan som City-Trafik og senest Arriva er kendt for at have. Vinderen af denne kontrakt, skal påregne et massivt pres, både på materiellet og personalet, men i høj grad også på det faktum, at det stort set er umuligt at skaffe mandskab til branchen for tiden, for ikke at tale om tilladelser til at drive busdrift inden for murene af en hvilken som helst omegnskommune i hovedstadsområdet. Det, samstillet med at Entreprenørerne med stor sandsynlighed forventer nogle ret svære overenskomstforhandlinger, gør nok at de giver forsigtige bud på alle pakkerne i 19. udbud. Rygter siger mange ting, de seneste rygter siger i mine ører at Arriva ikke forventer at vinde hverken 15/19 eller 5A, til en ny kontraktperiode. Så kan man jo blot gisne om hvem de tror byder skarpere end dem, Jeg personligt tvivler på både Partner og AK .. Det er da rigtigt, at et underskud i indkøringsfasen vil kunne opvejes på sigt, men "sigt" skal ikke være 20+ år, som jeg engang hørte en Connex-ping udtale at deres horisont viste. På dn anden side, Connex (Cornflakes), nu Veolia (Viola) ringer vel bare til Mor og beder om flere penge. Hvor de er anderledes end Combus ved jeg ikke, ud over at det ikke er penge jeg har betalt i skat til andre formål som de sløser med. (Jeg undskylder for min svæven, jeg begynder at skrive, og ender ret ofte med at tænke langt videre end planlagt, og pludselig ser jeg det på skrift) |
Mugge (skrevet 2006-12-10 20:12) | | Link | Flere Chauffører hos DHB, har fortalt at DHB har budt på Helsingør bybusser, ligeledes skulle Partner have budt,(men det har jeg ikke kunne få bekræftet) |
Fjord-Jesper (skrevet 2007-01-01 05:59) | | Link | Tja..Ikke ifølge Partnets Hjemmeside der har de kun budt på 5A, Men vi for at se det kan jo være at de har budt på mere end 5A..Nå Jeg tror jeg smutter i seng nu. |
Bussemand (skrevet 2007-01-13 16:14) | | Link | Er der nogen der ved hvornår dette udbud afgøres ? Efter HURs overgang til MOVIA kan man nemlig ikke længere finde møder - referater og udbud på nettet ... |
Jesper KD (skrevet 2007-01-14 12:14) | | Link | Jo, du kan Bussemand. Det er bare ikke længere så lige til. Udbud: Movia -> Hovedstaden Trafikinfo -> Om Movia -> Bag om bussen -> Udbud. Direkte link: http://trafikinfo.hur.dk/c929f1ef-f97b-4d21-8a20-4ac6b6fbb655.W5Doc?mid=AC5B246F-B987-4E6F-9CCD-B1D12180E877 Referaterne findes under Movia -> Hovedstaden Trafikinfo -> Om Movia -> Organisationen (nederst). Direkte link: http://trafikinfo.hur.dk/kalender?Year=2006&HalfYear=2 Movias problem lige nu er, at man ikke har nogen bestyrelse eller vedtægter, da repræsentantskabsmødet ikke kunne blive enige om magtfordelingen mellem kommuner og regioner. Derfor kan man heller ikke p.t. træffe beslutninger af større karakter som fx hvem der skal vinde et udbud. |
Bussemand (skrevet 2007-01-16 12:46) | | Link | Tak for hjælpen Jesper - det var lige hvad jeg søgte |
Der kan ikke skrives nye indlæg til dette emne.
|