Myldretid

Menu

Busbasen & vognlister

BYD eBUS-12 (2013) leveret til City-Trafik som nr. 8966

BYD eBUS-12

Indregistreret første gang 17. oktober 2013

Stelnr.: LC06S24R9D0000034

Bemærkninger: Batteribus

Bussens ejere og numre mv. gennem tiden:

FraEjer og nr.Reg.nr.DøreTrafikselskab eller landNoter
NyleveringCity-Trafik nr. 8966XN946382-2-0Movia
2014-07-01Keolis nr. 8966XN946382-2-0Movia
2015-12(Ukendt)XN946382-2-0
2016-01-26(Afmeldt)
(Videre skæbne ikke registreret)

Hændelser:

Alle billeder af bussen:

Movia-pressefoto af batteribus 8966

Movia-pressefoto af batteribus 8966

De to batteribusser, hvoraf den ene skal køre hos Arriva og den anden hos City-Trafik, har fået 8900-numre ligesom andre midlertidige busser. Her er det 8966, som City-Trafik kører med.

Foto: Movia, ukendt dato.

City-Trafik 8966 forfra på værkstedet hos City-Trafik, Naverland

City-Trafik 8966 forfra på værkstedet hos City-Trafik, Naverland

Den ene af de to BYD-batteribusser på City-Trafiks værksted på Naverland et par dage efter ankomsten til Danmark. Bussen fik senere nummeret 8966.

Foto: Oliver Løvgard, 13. oktober 2013.

City-Trafik 8966 på værkstedet hos City-Trafik, Naverland

City-Trafik 8966 på værkstedet hos City-Trafik, Naverland

City-Trafiks BYD-elbus på værkstedet på Naverland garage. Som det ses, er bussen kun udstyret med for- og midterdøre.

Foto: Oliver Løvgard, 13. oktober 2013.

City-Trafik 8966 på Rådhuspladsen, København

City-Trafik 8966 på Rådhuspladsen, København

Den ene af BYD-elbusserne ved præsentationen på Rådhuspladsen. Denne bus skal køre hos City-Trafik.

Foto: John Bodholdt Nielsen, 8. november 2013.

City-Trafik 8966 bagfra på Rådhuspladsen, København

City-Trafik 8966 bagfra på Rådhuspladsen, København

Den ene af BYD-elbusserne, den skulle i drift hos City-Trafik, bagfra på Rådhuspladsen i København.

Foto: John Bodholdt Nielsen, 8. november 2013.

City-Trafik 8966 på Hillerødgade, København

City-Trafik 8966 på Hillerødgade, København

City-Trafik 8966, BYD eBUS-12 årg. 2013, som linje 12 på Hillerødgade. Bussen er den ene af de to batteribusser i fuld størrelse, der nu afprøves i almindelig drift i København. Tilsvarende busser kører som forsøg i bl.a. London.

Foto: Thomas Weidekamp, 13. februar 2014.