Myldretid

Menu

Busbasen & vognlister

Volvo B12BLE-61/Vest (2007) leveret til Netbus som nr. 8484

Volvo B12BLE-61/Vest

Indregistreret første gang 18. oktober 2007

Stelnr.: YV3R8L4228A122864
Byggenr.: 3941

Bussens ejere og numre mv. gennem tiden:

FraEjer og nr.Reg.nr.DøreTrafikselskab eller landNoter
NyleveringNetbus nr. 8484VP904932-2-1Movia
2011-01-01Nettbuss nr. 8484VP904932-2-1Movia
2014-09Keolis nr. 8484VP904932-2-1Movia
2015-12-13Arriva Danmark nr. 1684VP904932-2-1Movia

Aktuel garage og anvendelse:

Ejby - linje 350S

Hændelser:

Alle billeder af bussen:

Netbus 8484 ved Hovedbanegården, København

Netbus 8484 ved Hovedbanegården, København

Som nogle af landets første bybusser lever linje 5A's nye vognpark op til Euro 5-normen. Movia reklamerer lidt for dén sag med den grønne "sommerfugl" i forreste siderude i dørsiden. Netbus 8484, Volvo B12BLE-61/Vest, efter afgang fra Hovedbanegården.

Foto: Thomas de Laine, 22. oktober 2007.

Netbus 8484 på Rådhuspladsen, København

Netbus 8484 på Rådhuspladsen, København

Om natten optræder busserne fra linje 5A på natbuslinje 84N. Her har Netbus meget passende indsat bus 8484 på linje 84N. Foto på Rådhuspladsen tidligt om morgenen 10. maj 2009.

Foto: Sikandar Sahil, 10. maj 2009.

Keolis 8484 i +Way-design ved Nørreport st., København

Keolis 8484 i +Way-design ved Nørreport st., København

Keolis 8484, Volvo B12BLE/Vest årg. 2007, var en periode i efteråret 2015 forsøgsvist folieret i det planlagte +Way-design, idet linje 5A fra april 2017 skal overgå til dette koncept. Cirklerne med +'er i var gennemgående i designet. Det endelige design kommer dog til at have et andet logo end cirklen med et +-tegn.

Foto: Thomas de Laine, 5. november 2015.

Sidste linje 5A ved Hovedbanegården, København

Sidste linje 5A ved Hovedbanegården, København

Den definitivt sidste linje 5A forlader Hovedbanegården. Det blev bus 1684, oprindeligt Nettbuss vogn 8484, der blev nyleveret ved Nettbuss' overtagelse af linjen i oktober 2007. Pudsigt nok var det netop denne bus, der en periode i efteråret 2015 forsøgsvist var folieret i det +Way-design, der i tilpasset udgave bruges på de nye Cityline-busser.

Foto: Sikandar Sahil, 23. april 2017.