Myldretid

Menu

Busbasen & vognlister

Volvo B10BLE-60/Aabenraa (1998) leveret til Bus Danmark som nr. 1016

Volvo B10BLE-60/Aabenraa

Indregistreret første gang 4. maj 1998

Stelnr.: YV3R4A510WA004038
Byggenr.: 2781

Bussens ejere og numre gennem tiden:

FraEjer og nr.Reg.nr.DøreTrafikselskab eller landNote
NyleveringBus Danmark nr. 1016PJ883362-2-1HT
1999-05-30Arriva Danmark nr. 1016PJ883362-2-1HT
2007-01-01Arriva Danmark nr. 1016PJ883362-2-1Movia
(2011-10-22)(Videre skæbne ikke registreret)

Alle billeder af bussen:

Arriva 1016 på Holte st.

Arriva 1016 på Holte st.

Da HURs 14. udbud blev afgjort i februar 2004 stod det klart, at De Blaa Omnibusser skulle genopstå. Selskabet havde indtil 1998 kørt som HT-entreprenør på bl.a. linie 192, 193, 194 og 195, som selskabet selv havde oparbejdet, inden HTs oprettelse og entreprenørordningen. Ved HTs 7. udbud vandt Bus Danmark, nu en del af Arriva Danmark, imidlertid selskabets linier. Det er første gang, en HT-entreprenør "genopstår" på denne måde. De Blaa Omnibusser overtager 23. maj 2004 linie 170, 190, 191, 192, 193, 194 og 195 fra Arriva. Da selskabets nye busser ikke kan leveres til tiden, bliver kørslen i første omgang udført med busser lejet fra Arriva. Foto på Holte st.

Foto: Thomas de Laine, 22. marts 2004.

Arriva 1016 ved Værløse st.

Arriva 1016 ved Værløse st.

Arriva 1016 (opr. Bus Danmark 1016), Volvo B10BLE-60/Aabenraa årg. 1998, som linje 152 ved Værløse st.

Foto: Christian Lindencrone Giersing, 24. marts 2011.

Arriva 1016 på Grøndals Parkvej, Vanløse

Arriva 1016 på Grøndals Parkvej, Vanløse

En del af Arrivas Volvo B10BLE-busser overlevede ikke 23. oktober 2011. Blandt de busser, der blev taget ud af drift, var bus 1016, som da også har nået at få mere end 13 år på gaden - først på de linjer, Bus Danmark overtog fra De Blaa Omnibusser i 1998, og fra 2004 på linje 123 mellem Roskilde og Valby. Det sidste års tid boede bussen dog hos Arriva i Gladsaxe og blev brugt på bl.a. linje 13. Her ses bussen på Grøndals Parkvej den sidste aften i drift.

Foto: Thomas de Laine, 22. oktober 2011.