Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Billeder > Nøgleord > Slupsk

Nøgleord: Slupsk

263 billeder

Arriva 1114 på Langebro, København På linje 5A's sidste dag var både bus 1110 og 1114 i drift på linjen. Begge busser er Scania OmniLink'er leveret i 2011 til linje 6A, som 5A siden december 2015 har delt garage med. Arriva 1114 på Langebro.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017

Arriva 1098 på Dronning Louises Bro, København I linje 5A's sidste tid sås Scania OmniLink-busserne fra linje 6A lejlighedsvist på linjen. Her passerer Arrivas bus 1098 over Dronning Louises Bro som linje 5A til Husum.

Foto: Kim Andersen, 21. april 2017

Arriva 1528 på Frederikssundsvej, København Scania OmniLink-busserne på linje 2A synger på sidste vers. De busser, Arriva busovertog med linje 5A i december 2015 og med linje 600S i december 2016, bliver nemlig i foråret 2017 flyttet til linjerne 2A, 200S og 350S, hvis Scania OmniLink-busser af årgang 2004-06 for de flestes vedkommende udrangeres. De overflyttede busser er lidt nyere, nemlig fra 2007 og 2008 og kommer formentlig til at køre kontraktperioden ud på de tre linjer. En håndfuld af 2A-Scania'erne forventes dog at overleve i drift. Arriva 1528, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 2A på hjørnet af Åkandevej og Frederikssundsvej i Brønshøj.

Foto: Thomas de Laine, 9. april 2017

Arriva 1920 på Refshalevej, København De efterhånden mange nye boliger ved Lynetten kommer til at nyde godt af linje 9A's forlængelse til Refshaleøen fra 9. april 2017. Linjen arver nemlig stoppestedet her fra linje 37, der afkortes til Amagerværket, hvorved Lynetten går fra én bus i timen, dog tillempet halvtimesdrift i myldretiderne, til otte busser i timen. Det må kunne mærkes! Arriva 1920, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 37 på vej mod Refshaleøen ved stoppestedet Lynetten, der allerede er blevet gjort klar til at tage imod A-busser.

Foto: Thomas de Laine, 8. april 2017

Arriva 1135 ved Hellerup st. Arriva 1135, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 1A ved Hellerup st.

Foto: Sikandar Sahil, 18. februar 2017

Keolis 2841 ved Ballerup st. Keolis 2841, Scania OmniLink årg. 2009, som linje 42 ved Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 23. maj 2015

De Hvide Busser 8788 ved Lyngby st. De Hvide Busser 8788, Scania CityWide årg. 2013, som linje 388 ved Lyngby st.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2015

Fire udbrændte busser i Ryvang garage, København Natten til fredag 8. maj 2015 sneg ukendte gerningsmænd sig ind på Arrivas Ryvang-garageanlæg på Østerbro i København og satte ild til de fire busser, der holdt parkeret nærmest indkørslen. Det var nogle af de tre år gamle 14,6 m-busser fra linje 150S, det gik ud over. Grafittibudskaber på en femte bus mere end antød, at brandattentatet var en reaktion på, at Movia en uge tidligere havde krævet en reklame fjernet fra nogle af Arrivas busser. Det blev dyrt at efterkomme det krav, som i øvrigt er en del af Arrivas kontrakt: Her ses for en håndfuld millioner kroner svedent letmetal. Ryvang garage et par dage efter branden.

Foto: Torben Liebst, 10. maj 2015

Arriva 1179 udbrændt i Ryvang garage, København Arriva 1179, Scania OmniLink årg. 2012, i Ryvang garage efter den påsatte brand natten til 8. maj 2015.

Foto: Torben Liebst, 10. maj 2015

Arriva 1177 udbrændt og set bagfra i Ryvang garage, København Den udbrændte Arriva 1177 i Ryvang garage. Nogle busser får en hårdere skæbne end andre...

Foto: Torben Liebst, 10. maj 2015

Arriva 1177, 1166, 1171 og 1179 bagfra i Ryvang garage efter branden De fire udbrændte 150S-busser i Ryvang garage: Fra venstre mod højre er det 1177, 1166, 1171 og 1179.

Foto: Torben Liebst, 10. maj 2015

Arriva 1177 udbrændt i Ryvang garage, København Arriva 1177, Scania OmniLink årg. 2012, i Ryvang garage efter branden.

Foto: Torben Liebst, 10. maj 2015

Arriva 1104 i Fredensgade, København Arriva 1104, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 6A i +Sporet i Fredensgade.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1523 på Gyldenløvesgade, København Arriva 1523, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 2A på Gyldenløvesgade.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1096 på Tagensvej, København Arriva 1096, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 6A på Tagensvej ved Nørre Allé.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1180 på Nørre Allé ved Universitetsparken, København Arriva 1180, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S i +Sporet på Nørre Allé.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1162 på Tagensvej, København Arriva 1162, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S på Tagensvej ved Nørre Allé.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1553 på Søtorvet, København Arriva 1553, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 350S på Søtorvet.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1542 på Gyldenløvesgade, København Arriva 1542, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 2A på Gyldenløvesgade.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1091 på Tagensvej, København Arriva 1091, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 6A på Tagensvej ved Nørre Allé.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1180 på Nørre Allé, København Arriva 1180, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S i +Sporet på Nørre Allé.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1181 på Nørre Allé, København Arriva 1181, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S i +Sporet på Nørre Allé.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Keolis 2838 på Tagensvej, København Keolis 2838, Scania OmniLink årg. 2009, som linje 42 på Tagensvej ved Nørre Allé.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1114 i Fredensgade, København Arriva 1114, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 6A i Fredensgade.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1097 på Tagensvej, København Arriva 1097, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 6A på Tagensvej ved Nørre Allé.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1095 på Tagensvej, København Arriva 1095, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 6A på Tagensvej.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1532 på Gyldenløvesgade, København Arriva 1532, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 2A på Gyldenløvesgade.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Keolis 2833 i Fredensgade, København Keolis 2833, Scania OmniLink årg. 2009, som linje 42 i +Sporet i Fredensgade.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1176 på Nørre Allé, København +Way'en gennem Tagensvej og Nørre Allé i København, der åbnede i efteråret 2014, blev i foråret 2015 kritiseret for dårlig sikkerhed, når fodgængere og cyklister krydser vejen uden for fodgængerfelterne og lysreguleringerne. Bustrafikken inde i +Sporet har ikke helt samme rytme som trafikken i de almindelige vejbaner, og de smalle rabatter på hver side af +Sporet inviterer måske nok til at blive brugt som "helle", men er ikke særlig velegnede til det. Der er derfor blevet lovet en bedre sikring af +Sporet, som dog fortsat ikke vil blive hegnet ind. Uanset dette kan man tænke, at fodgængerovergange indrettet som her ud for Universitetsparken og Fælledparken næppe heller er særlig fremmende for trafiksikkerheden. Arriva 1176, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S i +Sporet på Nørre Allé.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Linje 184, 185 og 150S i +Sporet på Nørre Allé, København På søn- og helligdage er bustrafikken på den yderste del af +Way-strækningen, altså stykket fra Tagensvej til Hans Knudsens Plads, ikke just imponerende: 3 busser i timen på linje 150S og 2 busser i timen på hver af linjerne 184 og 185. Når busserne ydermere dukker op i grupper, kan man godt komme til at vente længe på en afgang. Kristi Himmelfartsdag 2015 udgjorde Rigshospitalets udrykninger og privatbiler, der med større eller mindre overlæg ulovligt gennemkørte +Sporet, en større andel af +Way-trafikken på Nørre Allé end Movias busser! Her er De Blaa Omnibusser 4106 på vej som linje 185 mod byen, mens Arriva 1181 på linje 150S og De Blaa Omnibusser 4108 på linje 184 kører mod Hans Knudsens Plads.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1178 og 1104 i Fredensgade, København Den travleste del af Københavns første +Way er strækningen fra Fredensbro til Nørre Allé. Her kører både linje 6A og 150S. Fredensgade med Arriva 1178 forrest som linje 150S og Arriva 1104 bagest som linje 6A. Begge busser er af typen Scania OmniLink og leveret i 2012 hhv. 2011.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1164 på Tagensvej, København I maj 2015 er der ved "Rigshospitalet Syd", dvs. +Way-stoppestederne på Tagensvej ved Blegdamsvej, opstillet Rejsekort-læsere på stoppestedsperronen, således at passagererne ikke kun kan checke ind og ud i bussen. Der er tale om et forsøg, der skal klarlægge, om man derved kan få folk hurtigere ind og ud af busserne med kortere stoppestedsophold og dermed rejsetid til følge. Standerne står diskret yderst til højre i billedet, mens en række store bannere fører kampagne for den nye mulighed. Det er næppe tilfældigt, at forsøget finder sted på +Way'en, og erfaringerne kan også tænkes at få betydning for den kommende +Way-udgave af linje 5A. Forsøget begyndte mandag 11. maj. Arriva 1164, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S ved det nys Rejsekort-berigede +Way-stoppested på Tagensvej.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1086 på Fredensbro, København Arriva 1086, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 6A på Fredensbro.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1178 i Fredensgade, København Arriva 1178, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S i +Sporet i Fredensgade.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1536 på Tagensvej, København En 2A-bus på afveje som linje 6A: Arriva 1536, Scania OmniLink årg. 2005, som Tagensvej ved Nørre Allé.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Arriva 1566 på Søtorvet, København Arriva 1566, Scania OmniLink årg. 2006, som linje 350S på Søtorvet.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2015

Anchersen 3241 på Tømmerupvej, Ullerup Anchersen 3241 (ex. Arriva 1934), Scania OmniLink årg. 2008, som linje 30 på Tømmerupvej i Ullerup i den tidlige morgensol onsdag 6. maj 2015.

Foto: Sikandar Sahil, 6. maj 2015

Anchersen 3239 på Fælledvej, Søvang Anchersen 3239 (ex. Arriva 1932), Scania OmniLink årg. 2008, som linje 33 på Fælledvej i Søvang en tidlig forårsmorgen.

Foto: Sikandar Sahil, 5. maj 2015

Arriva 1192 ved Georg Brandes Plads, København Natten til fredag 8. maj 2015 blev fire af Arrivas 14,6 m-busser fra linje 150S ofre for et brandattentat i Ryvang garage. Som en foreløbig foranstaltning er der overført nogle busser fra andre Arriva-garager til linje 173E, som kører med samme slags 14,6 m-busser som linje 150S, men uden blå S-bus-hjørner. På den måde kan nogle af 173E's 14,6 m-busser i stedet køre på linje 150S. Som et eksempel på dette ses her bus 1192, en 14,6 meter lang Scania OmniLink årg. 2012 fra linje 173E, som linje 150S i krydset Sølvgade/Øster Voldgade (Georg Brandes Plads). Det er (endnu?) ikke bestemte 173E-vogne, der bruges på linje 150S, og busserne kører da også i helgul.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 11. maj 2015

Arriva 1206 ved Friheden st. Arriva 1206, Scania CityWide årg. 2013, blev oprindeligt leveret til linje 6A, men bussen overførtes i foråret 2015 til linje 200S. De røde hjørner er derfor blevet overklæbet med blå, men der er alligevel lidt identitetsforvirring: Bemærk A-busreklamen i sideruden og det tilbageværende stykke rødt hjørne over forruden. Friheden station.

Foto: Peter Hobel, 10. april 2015

Arriva 1206 ved Rødovrehallen, Rødovre Arriva 1206, Scania CityWide årg. 2013, som linje 6A ved Rødovrehallen.

Foto: Peter Hobel, 5. april 2014

Anchersen 3239 i krydset C.F. Richsvej/Grøndals Parkvej, Vanløse I december 2014 omlagdes linje 30 ad Nyelandsvej, Dalgas Boulevard, Bernhard Bangs Allé og C.F. Richs Vej til Flintholm st., mens en ny linje 31 erstattede linjen på Finsensvej. Med denne omlægning har man igen bus på næsten hele den gamle linje 29-rute fra Vesterport til Vanløse. Anchersen 3239, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 30 i krydset C.F. Richs Vej/Grøndals Parkvej lige nord for Flintholm station.

Foto: Thomas de Laine, 3. maj 2015

Arriva 1919 på Strandboulevarden, Østerbro, København Arriva 1919, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 8A på Strandboulevarden på Østerbro.

Foto: Thomas de Laine, 2. maj 2015

Arriva 1917 på Jagtvej, Østerbro, København Arriva 1917, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 8A på Jagtvej på Østerbro. Bussen blev leveret til linje 40, hvor den og flere søskende blev sat i drift 2. januar 2009. Tre busser fra serien, nr. 1917-1919, blev overflyttet til den nye linje 8A ved oprettelsen i marts 2015.

Foto: Thomas de Laine, 2. maj 2015

Arriva 1119 ved Østerport st., København Arriva 1119, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 26 ved Østerport st.

Foto: Thomas de Laine, 2. maj 2015

Arriva 1118 på Kalkbrænderihavnsgade, København Arriva 1118, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 26 på Kalkbrænderihavnsgade.

Foto: Thomas de Laine, 2. maj 2015

Arriva 1130 på Dampfærgevej, København Arriva 1130, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 27 på Dampfærgevej ved Kalkbrænderihavnsgade.

Foto: Thomas de Laine, 2. maj 2015

Arriva 1123 ved Østerport st., København Arriva 1123, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 26 på vej ud af sløjfen ved Østerport st.

Foto: Thomas de Laine, 2. maj 2015

Arriva 1188 på Kalkbrænderihavnsgade, København Lørdag 2. maj 2015 var der premiere på den nye linje 25 - en shuttlebusrute mellem Oceankaj i Nordhavnen, Østerport st. og Nørreport st. Der køres kun på dage med krydstogtskibe, hvor én 14,6 m-bus fra linje 173E kører i dagtimerne og danner 20-30-minuttersdrift uden officiel køreplan. I timerne omkring skibenes anløb supplerer Arrivas garager i Gladsaxe og Ejby med yderligere vogne. Linjen, der erstatter linje 20E, kører i sin første måned tillige på dagene 8., 9., 11., 13., 16., 20., 23., 24., 26., 27. og 30. maj. Udover den åbne Movia-trafik er der etableret privat, lukket buskørsel. Det er i øvrigt fjerde gang, linjenummeret 25 anvendes i København og Gentofte. Arriva 1188, Scania OmniLink på 14,6 meter årg. 2012, som linje 25 på Kalkbrænderihavnsgade på linjens første dag.

Foto: Thomas de Laine, 2. maj 2015

Arriva 1124 på Folke Bernadottes Allé, København Arriva 1124, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 26 på Folke Bernadottes Allé.

Foto: Thomas de Laine, 2. maj 2015

Arriva 1130 på Kalkbrænderihavnsgade, København Arriva 1130, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 27 på Kalkbrænderihavnsgade i Nordhavnen. Bag det grønne hegn til højre arbejdes der på den kommende Nordhavn metrostation.

Foto: Thomas de Laine, 2. maj 2015

Arriva 1130 ved Østerport st., København Arriva 1130, som er en Scania OmniLink leveret i 2011 til den nye kontrakt på linje 26, blev overført fra Ejby garage og linje 26 til Ryvang garage og den nye linje 27, da denne linje blev oprettet i april 2015. Her ses bussen i sløjfen ved Østerport station. Folk med hang til det gamle NESA vil måske finde det hyggeligt, at busser på linje 26 og 27 løbende mødes i denne sløjfe.

Foto: Peter Hobel, 2. maj 2015

Arriva 1197 ved Rødovre st. Arriva 1197, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 161 ved Rødovre st.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2014

Arriva 1167 ved Ryparken st., København Arriva 1167, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S ved Ryparken st.

Foto: Thomas de Laine, 1. november 2014

Arriva 1530 ved Rødovre st. Arriva 1530, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 200S ved Rødovre st. Bussen hører egentlig til på linje 2A.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2014

Arriva 1203 på Hellerupvej, Hellerup Arriva 1203, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 1A på Hellerupvej i Hellerup.

Foto: Thomas de Laine, 18. oktober 2014

Arriva 1164 på Lyngbyvej, København Arriva 1164, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S i "+Sporet" på Lyngbyvej ved Haraldsgade.

Foto: Thomas de Laine, 1. november 2014

Keolis 2835, 2836 og 2832 forlader Thorvald Borgs Gade garage Busserne bliver kørt væk fra det netop lukkede Thorvald Borgs Gade-anlæg natten til søndag 19. oktober 2014. Fra venstre bus 2835, 2836 og 2832, der alle er Scania OmniLink'er leveret i 2009 til linje 42. Denne linje og de tre busser blev flyttet til Naverland. B12BLE'erne, der anes i højre side, blev brugt til linje 9A-ekstrakørslen og flyttedes med denne til Industriholmen.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 2014

Keolis 2835 på Thorvald Borgs Gade garage, København Keolis' bus 2835 ved den sidste påfyldning på Thorvald Borgs Gade garage inden bussen kørtes til sit nye hjem på Naverland. Bussen er en Scania OmniLink, som blev nyleveret til garagen, da City-Trafik vandt linje 42/43 i 2009.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 2014

Arriva 1839 på Refshalevej, København Arriva 1839, Scania OmniLink årg. 2004, som ekstrabus på linje 9A til Eurovision Island. Bussen tilhører egentlig linje 4A, hvor man stiger ind i midten, hvilket de grønne mænd på midterdørene skal signalere. Foto på Refshalevej.

Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2014

Arriva 1167 på Helsingørmotorvejen ved Nærum Arriva 1167, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S på Helsingørmotorvejen i Nærum.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2014

Arriva 1164 ved Jægersborg Arriva 1164, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S på Helsingørmotorvejen ved Jægersborg.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2014

Arriva 1166 på Helsingørmotorvejen ved Nærum Arriva 1166, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S på Helsingørmotorvejen ved Nærum.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2014

Arriva 1171 på Helsingørmotorvejen i Nærum Arriva 1171, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S på Helsingørmotorvejen i Nærum.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2014

Anchersen 3232 på Teglholmsgade, København Anchersen 3232 (opr. Arriva 1925), Scania OmniLink årg. 2008, som linje 30 på Teglholmsgade.

Foto: Thomas de Laine, 3. maj 2014

Arriva 1843 på Borgmester Christiansens Gade, København Arriva 1843, Scania OmniLink årg. 2004, som linje 4A på Borgmester Christiansens Gade.

Foto: Thomas de Laine, 3. maj 2014

Arriva 1206 ved Buddinge st. Arriva 1206 blev Movialands første Scania CityWide - afløseren for OmniLink, der efterhånden er særdeles udbredt i København. Bussen blev leveret med blå S-bushjørner, men den kom i drift som A-bus på linje 6A med røde foliehjørner. Set oppefra afsløres de blå hjørner dog! Her ses bussen som linje 6A ved Buddinge st.

Foto: Oliver Løvgard, 20. februar 2014

De Hvide Busser 8787 ved Helsingør st. De første Scania CityWide-busser er efterhånden kommet i drift i Danmark. Blandt de første købere er De Hvide Busser i Nordsjælland, der har modtaget 4 styk til linje 388, Strandvejsbussen. De Hvide har ellers ikke traditionelt været Scania-kunde. Her ses den ene, bus 8787, før afgang fra Helsingør station. Destinationsskiltet drillede.

Foto: Jens Palmqvist, 3. december 2013

Arriva 1091 i Jernbanegade, København Arriva 1091, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 6A i Jernbanegade ved Vesterport st.

Foto: Thomas de Laine, 24. august 2013

Arriva 1154 fra vinduessiden ved Charlottenlund Fort Fra 11. august 2013 er linje 1A forlænget nordpå et par gange timen. Der køres ad Strandvejen via Charlottenlund Fort og Skovshoved til Klampenborg st. - også om natten! Arriva 1154, Scania OmniLink årg. 2012, på premieredagen ved Charlottenlund Fort.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2013

Arriva 1203 på Strandvejen, Klampenborg Arriva 1203, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 1A på Strandvejen i Klampenborg. Bussen blev oprindelig leveret til linje 6A's forlængelse til Buddinge i efteråret 2012, men blev overført til linje 1A i marts 2013.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2013

Arriva 1159 på Strandvejen, Klampenborg Arriva 1159, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 1A på Strandvejen ud for Bellevue.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2013

Arriva 1154 fra dørsiden ved Charlottenlund Fort Linje 1 har tidligere haft endestation ved Charlottenlund Fort, nemlig i årene 1975-89. Arriva 1154, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 1A i sløjfen ved Charlottenlund Fort.

Foto: Thomas de Laine, 11. august 2013

Arriva 1192 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm Arriva 1192, en 14,6 m Scania OmniLink årg. 2012, er klar til at gøre en tur på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholms veteranbusrute. En veteran kan den dog næppe kaldes. Til daglig træffes den på linjerne 173E og 20E.

Foto: Thomas de Laine, 15. juni 2013

City-Trafik 2831 og Arriva 1170 i bushavnen ved Nørreport st., København Bustrafikken omkring Nørreport er endnu engang blevet omlagt. I pinsen 2013 toges den nye bushavn i Nørre Voldgade i brug. Busser med endestation på Nørreport, dvs. linje 6A (korte ture), 42, 150S, 173E, 184 og 185, afsætter nu passagerer i vejsiden af Nørre Voldgade ud for stationen og kører til bushavnen for udligning. Kort før afgang kører bussen fra bushavnen tilbage til Nørre Voldgade-stoppedet for at opsamle passagerer fra modsatte vejside. Ombygningen af stationen er endnu ikke så langt, at kørslen flyttes til den side af Nørre Voldgade, der vender væk fra byen, men det bliver den endelige ordning. Selve bushavnen er kun til vending af busser og udligning. Der er ikke stoppesteder her, og det er heller ikke planen, at der skal være det. Et nyt folkerum for chaufførerne er i øvrigt indrettet i tilknytning til bushavnen. City-Trafik 2831 (linje 42) og Arriva 1170 (linje 150S) i bushavnen i Nørre Voldgade.

Foto: Thomas de Laine, 25. maj 2013

Arriva 1965 på Finsensvej, Frederiksberg Arriva 1965, Scania OmniLink årg. 2009, som linje 14 på Finsensvej.

Foto: Thomas de Laine, 23. marts 2013

Arriva 1945 ved Operaen, København Arriva 1945, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 9A ved Operaen - linjens eneste Scania-bus.

Foto: Thomas de Laine, 24. marts 2013

Arriva 1855 og 1957 ved Svanemøllen st., København Engang delte sporvognslinjerne 4 og 14 sløjfen ved Svanemøllen. Fra december 2003 til marts 2013 var det buslinjerne 4(A) og 14. Det er dog slut nu. En kort tur på linje 14, der køres af Arriva 1957, Scania OmniLink årg. 2009, ankommer til Svanemøllen for at sætte passagerer af og køre i garage, mens bus 1855, Scania OmniLink årg. 2004, afventer tid til afgang.

Foto: Thomas de Laine, 23. marts 2013

Arriva 1966 ved Svanemøllen st., København Arriva 1966, Scania OmniLink årg. 2009, som linje 14 i Svanemølle-sløjfen.

Foto: Thomas de Laine, 17. marts 2013

Arriva 1945 og 1320 ved Operaen, København Arriva 1945, Scania OmniLink årg. 2008, og 1320, Volvo B7RLE/Säffle årg. 2007, som linje 9A ved endestationen ved Operaen på Holmen.

Foto: Thomas de Laine, 24. marts 2013

Arriva 1963 på Finsensvej, Vanløse Arriva 1963, Scania OmniLink årg. 2009, som linje 14 på Finsensvej.

Foto: Thomas de Laine, 23. marts 2013

Arriva 1923 på Jydeholmen, Vanløse Fra 24. marts 2013 bruges den gamle sporvognssløjfe på Jydeholmen i Vanløse ikke længere. Arriva 1923, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 14 i sløjfen den sidste aften. Bussen er egentlig hjemmehørende på linje 40, men historisk udspringer både linje 14 og 40 jo af sporvognslinje 4...

Foto: Thomas de Laine, 23. marts 2013

Arriva 1962 på Svanemøllebroen, København Arriva 1962, Scania OmniLink årg. 2009, som linje 14 på Svanemøllebroen.

Foto: Thomas de Laine, 18. marts 2013

Arriva 1964 på Østerbrogade, København Arriva 1964, Scania OmniLink årg. 2009, som linje 14 på Østerbrogade kort før omlægningen til Ryparken.

Foto: Thomas de Laine, 17. marts 2013

Anchersen 3241 ved Flintholm st. Anchersen 3241, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 30 på Dirch Passers Allé ved Flintholm st. En klassisk Amager-linje, nu på Frederiksberg...!

Foto: Thomas de Laine, 24. marts 2013

Første bus på linje 9A ved Vanløse st. Den første bus på linje 9A er nået til Vanløse.

Foto: Torben Liebst, 24. marts 2013

Første bus på linje 9A ved Hovedbanegården, København Den første tur på linje 9A natten mellem lørdag 23. og søndag 24. marts 2013 blev kørt af linjens enlige Scania, Arriva 1945, der er en Scania OmniLink fra 2008, som 9A har arvet fra linje 14. Med døgndriften på A-linjerne følger også nogle ret lange vognløb, selv om det ikke er noget nyt, at dag- og natlinjerne ligger i samme, lange løb. 1945 begyndte således kørslen kl. 1.12 fra Operaen og sluttede samme sted kl. 22.57 - 21 timer og 45 minutter senere! Så sent som lørdag eftermiddag var bussen i trafik på linje 14 med sine røde hjørner.

Foto: Thomas de Laine, 24. marts 2013

Arriva 1962 på Østerbrogade ved Svanemøllen, København Arriva 1962, Scania OmniLink årg. 2009, har netop forladt Svanemøllen-sløjfen for at køre ad Østerbrogade ind mod byen. De ret nye linje 14-busser bliver formentlig overført til bybuskørslen i Herning.

Foto: John Bodholdt Nielsen, 23. marts 2013

Sidste linje 43 ved Nørreport st., København Københavnske linje 43 blev oprettet 7. maj 1956 mellem Holmens Bro og Emdrup. I 1962 blev den forlænget til Søborg Torv og i 1974 helt til Værebroparken i Bagsværd. Bortset fra nogle omlægninger og afkortninger i City relateret til metroen har ruten været stort set uændret. Men natten mellem 20. og 21. oktober 2012 kørte linje 43 for sidste gang. Mellem Nørreport og Emdrup er linje 42 blevet udvidet, linje 6A er blevet forlænget fra Emdrup til Buddinge, og linje 68 er omlagt til at køre fra Buddinge til Værebroparken. City-Trafik 2842, Scania OmniLink årg. 2009, blev sidste bus på linje 43 og ses her ved Nørreport st. inden afgang.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2012

City-Trafik 2835 ved Ballerup st. Linje 42 kører fra oktober 2012 til Ballerup i stedet for til Bagsværd. City-Trafik 2835, Scania OmniLink årg. 2009, som linje 42 ved Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 27. oktober 2012

Arriva 1114 ved Søborg Torv Linje 6A blev 21. oktober 2012 forlænget fra Emdrup Torv via Søborg Torv til Buddinge st. på hver anden tur. Den erstatter derved linje 43, som er nedlagt, og linje 42, der i stedet er omlagt til at følge linje 69's rute fra Emdrup til Ballerup. Arriva 1114, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 6A ved Søborg Torv den første dag med A-busser på Søborg Hovedgade.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2012

Arriva 1099 som natbus ved Svanemøllen st., København Natbuslinje 83N lever på lånt tid, for i marts 2013 bliver den og flere andre erstattet af døgndrift på A-buslinjerne 1A-6A og 9A. Men indtil da kører linje 83N hver nat med busserne fra linje 6A. Her er det Arriva 1099, en Scania OmniLink fra 2011, som linje 83N ved Svanemøllen st. natten mellem 24. og 25. juni 2012.

Foto: Nicholas Jensen, 25. juni 2012

Arriva 1094 som natbus ved Husum st. Arriva 1094, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 83N på Islevhusvej ved Husum st. natten til 6. august 2012.

Foto: Nicholas Jensen, 6. august 2012

Arriva 1188 ved Forskerparken, Hørsholm Arriva 1188, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 173E ved Forskerparken i Hørsholm, der nu er linjens nordlige endestation.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 8. august 2012

Arriva 1174 på Usserød Kongevej, Hørsholm Arriva 1174, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S på Usserød Kongevej i Hørsholm.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 19. juni 2012

Arriva 1182 på Usserød Kongevej, Hørsholm Arriva 1182, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S på Usserød Kongevej.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 19. juni 2012

Arriva 1185 på Usserød Kongevej, Hørsholm Arriva 1185, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S på Usserød Kongevej.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 19. juni 2012

Arriva 1520 på Frederikssundsvej, København Arriva 1520, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 350S på Frederikssundsvej ved Bellahøj. Denne bus har nu prøvet at køre med både røde hjørner, med blå hjørner og som helgul bus.

Foto: Thomas Weidekamp, 16. maj 2012

Arriva 1519 på Frederikssundsvej, København Arriva 1519, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 350S på Frederikssundsvej i Københavns nordvestkvarter.

Foto: Thomas Weidekamp, 15. maj 2012

Nye Scania OmniLink-busser til linje 1A En række fabriksnye Scania OmniLink-busser nær Scanias værksted i Ishøj kort før levering til Arriva. Busserne har røde hjørner, da de skal bruges på linje 1A.

Foto: Scania, 16. marts 2012

Arriva 1160 ved Helsinge st. 1. april 2012 overgår linje 150S og 173E med den tilhørende kørsel på linjerne 20E og 95N til kørsel med 14,6 m-busser. Den første af disse busser, vogn 1160, er allerede i december 2011 ankommet til Arriva, hvor den anvendes til indøvning af chauffører mv. Her ses bussen ved Helsinge st. Der er tale om premiere på 14,6 m-længden i Movia-området, men Århus overhaler hovedstaden indenom og sætter allerede først på året 14,6 m-busser i drift!

Foto: Morten Larsen, 22. december 2011

Arriva 1160 bagfra ved Helsinge st. Arriva 1160, Scania OmniLink årg. 2011, bagfra ved Helsinge st.

Foto: Morten Larsen, 22. december 2011

Anchersen Rute 3237 på Vanløse Allé, Vanløse Anchersen Rute 3237 (ex. Arriva 1930), Scania OmniLink årg. 2008, som linje 22 på Vanløse Allé ved Vanløse st.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 13. december 2011

Arriva 1128 på Ålholm Plads, Valby Arriva 1128, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 26 på Ålholm Plads i Valby.

Foto: Peter Hobel, 8. november 2011

Arriva 1115 på Frederikssunsvej, København Ved Arrivas overtagelse af linje 200S i oktober 2011 blev der leveret en enkelt ny 13,7 m-Scania OmniLink til linjen. Bussen var dog fra begyndelsen også at træffe på linje 350S. Glæden blev imidlertid kort, for allerede en måneds tid senere blev bussen overført til linje 6A. Arriva 1115, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 350S på Frederikssundsvej nær Bellahøj.

Foto: Thomas Weidekamp, 8. november 2011

Arriva 3052 i Bornholmsgade, Aalborg Arrivas busser flere steder i landet kører i november 2011 med "overskæg" som del af den såkaldte Movember-kampagne, der skal skaffe opmærksomhed og penge til mænds helbredsproblemer; dette år prostatakræft. Arriva 3052, Scania OmniLink årg. 2010, som metrobuslinje 2K i Bornholmsgade i Aalborg.

Foto: Klaus Nielsen, 31. oktober 2011

Arriva 1101 på Emdrup Torv, København Arriva 1101, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 6A på Emdrup Torv.

Foto: Thomas de Laine, 6. november 2011

Arriva 1114 på Emdrup Torv, København Arriva 1114, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 6A på Emdrup Torv.

Foto: Thomas de Laine, 6. november 2011

Arriva 1093 på Emdrup Torv, København Arriva 1093, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 6A på Emdrup Torv.

Foto: Thomas de Laine, 6. november 2011

Arriva 1994 ved Friheden st., Hvidovre Da Arriva 23. oktober 2011 overtog linje 200S fra City-Trafik, fulgte det meste af linjens materiel med. Blandt de overtagne busser var City-Trafiks bus 2757, en Scania OmniLink årg. 2004, som nu er ommærket til Arriva nr. 1994. Her ses bussen en uge efter overtagelsen ved Friheden st.

Foto: Thomas de Laine, 30. oktober 2011

Arriva 1992 ved Friheden st., Hvidovre Arriva 1992 (ex. City-Trafik 2755), Scania OmniLink årg. 2004, som linje 200S ved Friheden st.

Foto: Thomas de Laine, 30. oktober 2011

Arriva 1995 ved Friheden st., Hvidovre Arriva 1995 (ex. City-Trafik 2758), Scania OmniLink årg. 2004, som linje 200S ved Friheden st.

Foto: Thomas de Laine, 30. oktober 2011

Arriva 1093 på Tårnvej, Rødovre Arriva 1093, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 6A på Tårnvej i Rødovre.

Foto: Thomas de Laine, 23. oktober 2011

Arriva 1090 på Rådhuspladsen, København Arriva 1090, Scania OmniLink årg. 2011, som linje 6A på vej ind i Rådhuspladsens busterminal. Bussen er tredje generation af vognnummer 1090 i København: Den første var en Leyland fra 1980, og den anden en DAB-gasbus fra 1998.

Foto: Thomas de Laine, 22. oktober 2011

Arriva 1577 på Frederikssundsvej, Brønshøj Arriva 1577, Scania OmniLink årg. 2006, som linje 350S på Frederikssundsvej i Brønshøj.

Foto: Thomas Weidekamp, 1. april 2011

Arriva 1548 på Frederikssundsvej, Brønshøj Arriva 1548, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 2A på Frederikssundsvej i Brønshøj.

Foto: Thomas Weidekamp, 1. april 2011

City-Trafik 2756 ved Husum Torv, København City-Trafik 2756, Scania OmniLink årg. 2004, som linje 200S på Islevhusvej ved Husum Torv.

Foto: Thomas Weidekamp, 1. april 2011

Arriva 1538 på Rådhuspladsen, København Arriva 1538, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 2A på H.C. Andersens Boulevard ved Rådhuspladsen.

Foto: Nicholas Jensen, 11. maj 2011

Arriva 1966 og en sightseeingbus på Rådhuspladsen, København Arriva 1966, Scania OmniLink årg. 2009, som linje 14 på Rådhuspladsen. I baggrunden én af byens mere moderne sightseeingbusser.

Foto: Nicholas Jensen, 11. maj 2011

Arriva 1548 på Vesterbrogade, København Arriva 1548, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 2A på Vesterbrogade ved Rådhuspladsen.

Foto: Nicholas Jensen, 11. maj 2011

City-Trafik 2832 på Krogshøjvej, Bagsværd City-Trafik 2832, Scania OmniLink årg. 2009, som linje 42 på Krogshøjvej i Bagsværd.

Foto: Nicholas Jensen, 11. maj 2011

City-Trafik 2755 på Gladsaxe Ringvej City-Trafik 2755, Scania OmniLink årg. 2004, som linje 200S på Gladsaxe Ringvej

Foto: Thomas de Laine, 25. april 2011

City-Trafik 2759 på Gladsaxe Møllevej, Gladsaxe City-Trafik 2759, Scania OmniLink årg. 2004, som linje 200S på Gladsaxe Møllevej nær Gladsaxe Trafikplads.

Foto: Thomas de Laine, 25. april 2011

Arriva 6269 på Amiralsgatan, Malmö Arriva 6269, Scania OmniLink-rutebil årg. 2007, som linje 100 på Amiralsgatan i Malmö.

Foto: Thomas de Laine, 21. april 2011

Arriva 6223 på Djäknegatan, Malmö Arriva 6223, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 100 på Djäknegatan i Malmö.

Foto: Thomas de Laine, 21. april 2011

Arriva 6268 på Bergatan, Malmö Arriva 6268, Scania OmniLink årg. 2007, som linje 146 på Bergsgatan i Malmö.

Foto: Thomas de Laine, 21. april 2011

Arriva 2858 ved Herning st. Arriva 2858, Scania OmniLink årg. 2003, som bybuslinje 2 ved Herning st.

Foto: Thomas de Laine, 19. marts 2011

Arriva 1560 ved Husum Torv Arriva 1560, Scania OmniLink årg. 2006, som linje 350S ved Husum Torv.

Foto: Thomas Weidekamp, 12. august 2010

Arriva 1930 på Teglværksbroen, København Efter indvielsen af den længe ventede bro mellem Teglholmen og Sluseholmen i januar 2011 har Sluseholmen nu endelig fået busbetjening. Det er sket med linje 30, som er omlagt over Teglholmen, Teglværksbroen og Sluseholmen. Arriva 1930, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 30 på Teglværksbroen den første dag med buskørsel over denne.

Foto: Thomas de Laine, 23. januar 2011

Arriva 1939 på Teglværksbroen, København Arriva 1939, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 30 på vej ned fra Teglværksbroen med Sluseholmen i baggrunden.

Foto: Thomas de Laine, 23. januar 2011

Arriva 1930 i Teglholmsgade, København Arriva 1930, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 30 i Teglholmsgade den første dag med den nye ruteføring.

Foto: Thomas de Laine, 23. januar 2011

Arriva 1918 ved Vesterport st., København Tagkantreklamer på busserne er der ikke tradition for i København, mens det f.eks. i Århus er almindeligt. Nu kan fænomenet dog også ses på Movias busser. Her er det Arriva 1918, Scania OmniLink årg. 2008, med tagkantreklame på linje 40 ved Vesterport st.

Foto: Thomas de Laine, 7. januar 2011

Arriva 1937 som S-togsbus ved Nørreport st., København Arriva 1937, Scania OmniLink årg. 2008, som S-togsbus ved Nørreport st. Bussen kommer fra Arrivas garage på Amager, som leverede en del busser til S-togserstatningskørsel denne dag.

Foto: Thomas Weidekamp, 11. november 2010

Arriva 1841 som S-togsbus ved Nørreport st., København Arriva 1841, Scania OmniLink årg. 2004, holder hvil ved Nørreport st. i forbindelse med arbejdet som S-togsbus mellem Østerport og Hovedbanegården.

Foto: Thomas Weidekamp, 11. november 2010

Arriva 1941 som S-togsbus ved Nørreport st., København Arriva 1941, Scania OmniLink årg. 2008, som S-togsbus ved Nørreport st.

Foto: Thomas Weidekamp, 11. november 2010

Arriva 1933 som S-togsbus ved Nørreport st., København Arriva 1933, Scania OmniLink årg. 2008, som S-togsbus ved Nørreport st.

Foto: Thomas Weidekamp, 11. november 2010

Arriva 1849 som S-togsbus ved Nørreport st., København Arriva 1849, Scania OmniLink årg. 2004, som S-togsbus ved Nørreport st. Bussen kører til daglig linje 4A.

Foto: Thomas Weidekamp, 11. november 2010

Arriva 1931 som S-togsbus ved Nørreport st., København Arriva 1931, Scania OmniLink årg. 2008, som S-togsbus ved Nørreport st. Bussen kører normalt på linjerne 30, 32, 33 og 36 på Amager.

Foto: Thomas Weidekamp, 11. november 2010

Arriva 1924 ved Christiansborg, København Arriva 1924, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 40 ved Christiansborg.

Foto: Thomas Weidekamp, 29. oktober 2010

Arriva 1535 ved Brønshøj Torv, København Arriva 1535, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 2A på Frederikssundsvej ved Brønshøj Torv.

Foto: Thomas Weidekamp, 27. september 2010

Arriva 4014 og 4015 i Gudme Arriva 4014, 4015 og lidt af 4016, Scania OmniLink'er årg. 2004, i Gudme. Alle tre busser kørte indtil foråret 2010 på bybusserne i Næstved som hhv. bus 5737, 5738 og 5739.

Foto: Niels-Folke Vallin, 11. august 2010

Arriva 1527 ved Hovedbanegården, København Arriva 1527, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 2A ved Hovedbanegården.

Foto: Thomas de Laine, 2. oktober 2010

Arriva 1932 ved Hovedbanegården, København Arriva 1932, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 30 ved Hovedbanegården.

Foto: Thomas de Laine, 2. oktober 2010

Arriva 1856 på Toftegårds Allé, Valby Arriva 1856, Scania OmniLink årg. 2004, som forholdsvis ny på linje 4A på Toftegårds Allé i Valby. På dette tidspunkt kørte linjens korte ture kun til Sjælør st.

Foto: Ib Erik Nielsen, 27. april 2004

Arriva 1837 ved Svanemøllen st., København Arriva 1837, Scania OmniLink årg. 2004, som linje 4A ved Svanemøllen st.

Foto: Thomas Weidekamp, 19. juli 2010

Arriva 1573 bagfra ved Bellahøj, København Arriva 1573, Scania OmniLink årg. 2006, på Frederikssundsvej ved Bellahøj.

Foto: Thomas Weidekamp, 10. juni 2010

Arriva 1851 ved Sundbyvester Plads, København Arriva 1851, Scania OmniLink årg. 2004, som linje 4A på Amagerbrogade ved Sundbyvester Plads.

Foto: Thomas Weidekamp, 19. juli 2010

Arriva 1856 ved Svanemøllen st., København Arriva 1856, Scania OmniLink årg. 2004, som linje 4A ved Svanemøllen st.

Foto: Thomas Weidekamp, 22. juli 2010

Arriva 1850 ved Svanemøllen st., København Arriva 1850, Scania OmniLink årg. 2004, som linje 4A ved Svanemøllen st.

Foto: Thomas Weidekamp, 22. juli 2010

Arriva 1563 ved Bellahøj, København Arriva 1563, Scania OmniLink årg. 2006, som linje 350S på Frederikssundsvej ved Bellahøj.

Foto: Thomas Weidekamp, 10. juni 2010

Arriva 1943 ved Rådhuspladsen, København Arriva 1943, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 33 ved det nyindrettede stoppested på den tidligere Amagerterminals område. Udover linje 33 holder her kun linje 69 og nogle natbuslinjer.

Foto: Thomas de Laine, 24. juli 2010

Arriva 1964 i Vester Voldgade, København I kun en uge kørte linje 14 ad Vester Voldgade langs med Rådhuspladsen, efter at den byttede ruteføring med linje 6A på strækningen mellem Nørreport og Rådhuspladsen. Efter den første uge omlagdes linje 14 til Stormgade - H.C. Andersens Boulevard. Både rutebyttet med 6A og omlægningen væk fra Vester Voldgade skyldes etableringen af metrobyggeplads på Rådhuspladsen, der på et tidspunkt kommer til at betyde afspærringen af Vester Voldgade ud for den nu nedrevne terminalbygning. Arriva 1964, Scania OmniLink årg. 2009, som linje 14 i Vester Voldgade ud for Rådhuspladsen.

Foto: Thomas de Laine, 19. juni 2010

Arriva 1529 ved Rådhuspladsen, København Arriva 1529, Scania OmniLink årg. 2005, lægger an til landing ved sit nye stoppested på Rådhuspladsen 20. juni 2010. Stoppestedsrefugen er indrettet, hvor "Amagerterminalen" indtil april lå.

Foto: Thomas de Laine, 20. juni 2010

Arriva 1930 på Jarmers Plads, København Arriva 1930, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 33 på Jarmers Plads på vej fra Amager mod endestationen i Vester Voldgade.

Foto: Thomas de Laine, 9. maj 2010

Arriva 1553 på Ballerup st. Arriva 1553, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 350S og totalreklame for Telenor på Ballerup st.

Foto: Peter Hobel, 17. april 2010

Arriva 1854 ved Svanemøllen st., København Arriva 1854, Scania OmniLink årg. 2004, som linje 4A på Svanemøllen st. Bussen er totalreklame for "Bedre bustur", som bl.a. omfatter linje 4A med dertil hørende "scoresæder" og gratis internet.

Foto: Peter Hobel, 17. april 2010

Arriva 1944 ved Ørestad st., København Arriva 1944, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 33 ved Ørestad st.

Foto: Bartosz Czekalski, 12. februar 2010

City-Trafik 2832 i Fredensgade, København City-Trafik 2832, Scania OmniLink årg. 2009, som linje 43 i Fredensgade.

Foto: Sikandar Sahil, 2. januar 2010

City-Trafik 2843 på Tagensvej, København City-Trafik 2843, Scania OmniLink årg. 2009, som linje 42 på Tagensvej.

Foto: Sikandar Sahil, 2. januar 2010

City-Trafik 2841 på Fredensbro, København City-Trafik 2841, Scania OmniLink årg. 2009, som linje 42 på Fredensbro.

Foto: Sikandar Sahil, 2. januar 2010

City-Trafik 2835 på Fredensbro, København City-Trafik 2835, Scania OmniLink årg. 2009, som linje 42 på Fredensbro.

Foto: Sikandar Sahil, 2. januar 2010

City-Trafik 2837 i Webersgade, København City-Trafik 2837, Scania OmniLink årg. 2009, som linje 43 i Webersgade.

Foto: Sikandar Sahil, 2. januar 2010

City-Trafik 2755 ved Husum Torv, København City-Trafik 2755, Scania OmniLink årg. 2004, som linje 200S ved Husum Torv.

Foto: Sikandar Sahil, 20. december 2009

Arriva 1941 på Fælledvej i Søvang Arriva 1941, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 32 på Fælledvej i Søvang.

Foto: Sikandar Sahil, 18. december 2009

City-Trafik 2843 på Sundbyvester Plads, København City-Trafik 2843, Scania OmniLink årg. 2009, som linje 35 på Sundbyvester Plads. Bussen er en helt ny bus til linje 42/43, som City-Trafik netop samme dag overtog driften af.

Foto: Thomas de Laine, 20. december 2009

Nobina 6060 på Fabriksparken i Glostrup Denne Scania OmniLink kom til Danmark i slutningen af 2008 samtidig med 29 tilsvarende busser til Arriva. Siden da har bussen turneret som lånevogn hos Movias entreprenører og har således været på besøg hos DitoBus, De Hvide Busser, Fjord-bus og De Blaa Omnibusser. Nu er den solgt til Nobina (tidl. Concordia Bus), som skal bruge den i Næstved, når man overtager bybusserne dér i foråret 2010. Grunden til Midttrafiks logo på fronten er, at Nobina anvendte bussen ved et kontraktunderskrivelsesarrangement foran Randers Regnskov. Nobina har vundet bybusdriften i Randers, som fra foråret 2010 skal betjenes med 14 stk. Scania OmniLink.

Foto: Sikandar Sahil, 4. december 2009

Arriva 1546 ved Kastrup st. Arriva 1546, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 2A ved Kastrup metrostation en decemberaften.

Foto: Sikandar Sahil, 6. december 2009

City-Trafik 2833 i Lufthavnen, Kastrup City-Trafik 2833, Scania OmniLink årg. 2009, på COP15-linjen i Lufthavnen.

Foto: Thomas de Laine, 6. december 2009

City-Trafik 2839 i Lufthavnen, Kastrup City-Trafik 2839, Scania OmniLink årg. 2009, på COP15-linjen i Lufthavnen.

Foto: Thomas de Laine, 6. december 2009

Arriva 1554 på Nørrebrogade, København Arriva 1554, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 350S på Nørrebrogade ved Elmegade.

Foto: Thomas de Laine, 3. november 2009

City-Trafik 2835 ved Udenrigsministeriet, København De nye busser, City-Trafik fra 20. december indsætter på linje 29, 42, 43 og 166, skal under klimatopmødet udføre kørslen på nogle særlige ekstrabuslinjer. I den forbindelse får de hvide hjørner og "raise your voice"-reklame på siden. 23. oktober 2009 blev bus 2835, en Scania OmniLink til linje 42/43, vist frem ved Udenrigsministeriet.

Foto: Thomas de Laine, 23. oktober 2009

Nærbillede af City-Trafik 2835 ved Udenrigsministeriet, København City-Trafik 2835, Scania OmniLink årg. 2009, ved Udenrigsministeriet. Teksten "COP15" på destinationsskiltet er et andet navn for klimatopmødet i december 2009.

Foto: Thomas de Laine, 23. oktober 2009

De Blaa Omnibusser 4047 på Birkerød st. De Blaa Omnibusser 4047, Scania OmniLink årg. 2009, som linje 338 på Birkerød st. Bemærk klistemærkemonteringen af internnummeret!

Foto: Andreas Szekacs, 20. oktober 2009

De Blaa Omnibusser 4047 på Stationsvej, Birkerød De Blaa Omnibussers lånevogn 4047, Scania OmniLink årg. 2009, som linje 338 på Stationsvej i Birkerød.

Foto: Andreas Szekacs, 20. oktober 2009

De Blaa Omnibusser 4047 på Birkerød st. De Blaa Omnibusser kører i efteråret 2009 med en Scania OmniLink lånt fra Scania. Hos De Blaa er bussen nummereret 4047, og den har tidligere på året kørt hos DitoBus, De Hvide Busser og Fjord-bus. Foto på Birkerød st. som linje 338.

Foto: Andreas Szekacs, 20. oktober 2009

De Hvide Busser 8790 ved Helsingør st. Sammen med de 29 Scania-busser Arriva omkring årsskiftet indsatte på linje 30 og 40 m.fl. i København, ankom der til Scania en 30. bus magen til. Den har siden forsommeren kørt som lånevogn hos en stribe Movia-entreprenører. I juli var den hos De Hvide Busser som nr. 8790 og ses her i Helsingør på linje 803.

Foto: Thomas de Laine, 26. juli 2009

Arriva 1539 på Brønshøjvej, København Arriva 1539, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 2A på Brønshøjvej.

Foto: Thomas de Laine, 12. september 2009

Arriva 1520 ved Femøren st., København Arriva 1520, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 4A i sløjfen ved Femøren st. - uden røde hjørner på grund af den forestående overførsel til linje 173E.

Foto: Sikandar Sahil, 28. august 2009

Arriva 1520 ved Sundbyvester Plads, København Arriva 1520, Scania OmniLink årg. 2005, har de seneste måneder været brugt på linje 4A, men i august 2009 har den mistet de røde hjørner. Det skyldes, at den fra 31. august skal køre på den udvidede linje 173E. Foto som linje 4A på Sundbyvester Plads i helgul udgave.

Foto: Thomas de Laine, 28. august 2009

Arriva 1945 på Strandvejen, Hellerup Arriva 1945, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 14 på Strandvejen i Hellerup.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2009

Arriva 1931 ved Tårnby st. Arriva 1931, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 30 ved Tårnby st. på Amager.

Foto: Thomas de Laine, 8. august 2009

Arriva 1520 ved Bella Center st., København Arriva 1520, Scania OmniLink årg. 2005, er i 2009 blev overført fra linje 2A til linje 4A. Sidstnævnte linje har fået tilført flere busser, efter at de korte ture blev forlænget fra Mozarts Plads til Bella Center st., hvor bus 1520 her en regnvåd morgen i juni 2009.

Foto: Sikandar Sahil, 12. juni 2009

Arriva 1841 i Lundtoftegade, København Arriva 1841, Scania OmniLink årg. 2004, som linje 4A i Lundtoftegade.

Foto: Thomas de Laine, 9. maj 2009

Arriva 1849 på Haraldsgade, København Arriva 1849, Scania OmniLink årg. 2004, som linje 4A på Haraldsgade.

Foto: Thomas de Laine, 9. maj 2009

Arriva 1945 på Rådhuspladsen, København Arriva 1945, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 14 på Rådhuspladsen.

Foto: Thomas de Laine, 9. maj 2009

Arriva 1840 i Lundtoftegade, København Arriva 1840, Scania OmniLink årg. 2004, i Lundtoftegade på Nørrebro.

Foto: Thomas de Laine, 9. maj 2009

Arriva 1935 på Englandsvej, København Arriva 1935, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 33 på Englandsvej ved Sundby Stadion.

Foto: Thomas de Laine, 8. maj 2009

Arriva 1945 i Nørre Farimagsgade, København Arriva 1945, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 14 i Nørre Farimagsgade.

Foto: Sikandar Sahil, 11. april 2009

Arriva 1551 på Sundholmsvej, København Torsdag aften 16. april 2009 udbrød en kraftig brand i taget på ejendommen "Sønderborg" på hjørnet af Amagerbrogade og Prags Boulevard. Slukningsarbejdet betød, at Amagerbrogade var spærret over et stykke, og busserne på linje 2A, 5A og 350S måtte omlægges resten af aftenen. Næste morgen kørte linjerne igen normalt, men det varede kun til omkring middagstid, hvor Amagerbrogade igen afspærredes, denne gang dog kun i nordgående retning. Årsagen var frygt for, at et tårn på bygningen skulle styrte ned. Mens kraner indenfor afspærringen arbejdede med at fjerne tårnet, blev linjerne 5A og 350S omlagt i retning mod City, og linjerne 2A, 77/78 og 871 omlagt i begge retninger. Det varede til omkring klokken tyve - et døgns tid efter, at branden brød ud. Arrivas bus 1551, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 350S på afveje på Sundholmsvej ved Skotlands Plads.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2009

Arriva 1577 på Englandsvej, København Under sikringen af den brændte bygning på hjørnet af Amagerbrogade og Prags Boulevard, måtte linje 350S i retning mod Husum omlægges ad Englandsvej, Sundholmsvej og Amagerfælledvej. Bus 1577, Scania OmniLink årg. 2006, som linje 350S på hjørnet af Englandsvej og Sundholmsvej.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2009

Arriva 1580 på Sundholmsvej, København Arriva 1580, Scania OmniLink årg. 2006, som linje 350S på Sundholmsvej.

Foto: Thomas de Laine, 17. april 2009

Arriva 1541 på Primulavej, Vanløse Arriva 1541, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 2A på Primulavej i Vanløse.

Foto: Thomas de Laine, 11. april 2009

Arriva 1853 ved Bella Center st., København Linje 4A fik fra 5. april 2009 forlænget sine "korte" ture fra Mozarts Plads til Bella Center st., hvor de vender ved at køre i sløjfe med uret ad Vejlands Allé, Ørestads Boulevard, Bella Centers parkeringsplads og Center Boulevard. Arriva 1853, Scania OmniLink årg. 2004, på Ørestads Boulevard lige inden ankomst til Bella Center st. Disse ture havde i øvrigt oprindeligt endestation ved Sjælør st.

Foto: Thomas de Laine, 8. april 2009

Arriva 1930 ved Bella Center st., København Arriva 1930, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 30 på Ørestads Boulevard lige ved Bella Center st.

Foto: Thomas de Laine, 8. april 2009

Arriva 1530 på Primulavej, Vanløse Arriva 1530, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 2A på Primulavej i Vanløse.

Foto: Thomas de Laine, 11. april 2009

Arriva 1945 på Strandvejen, Charlottenlund Arrivas bus 1945, Scania OmniLink årg. 2008, blev i april 2009 overført fra Amager-linjerne til linje 14 ligesom busserne 1332-1334. Bussen fik således bare godt tre måneder på de linjer, den egentlig anskaffedes til! Strandvejen lidt nord for Charlottenlund Fort.

Foto: Thomas de Laine, 11. april 2009

Arriva 1928 ved Dragør Nordstrand Linje 75E kan spores helt tilbage til midten af 1960'erne, hvor der blev indført nogle få afgange med hurtigbusser på linje 33 mellem Rådhuspladsen og Dragør i myldretiderne. Under HT udskiltes disse ture med nummeret 33H, som dermed blev den første hurtigbus på Amager. Linjen tiltrak dengang mange passagerer og fik derfor i begyndelsen af 1980'erne indsat HTs første ledbusser i bybusdrift. De blev dog siden flyttet til andre linjer. I april 1989 skiftede linjen nummer til 75E og er også med hensyn til ruteføring blevet ændret mange gange gennem årene. Væsentligst blev linjen i 1998 afkortet fra Rådhuspladsen til Tårnby st., da Kastrupbanen åbnede, og da metroen i 2002 kom til, omlagdes linjen til Ørestad st. Linjen havde indtil august 2003 endestation ved Dragør Nordstrand, som den herefter betjente i et sløjfearrangement, men i marts 2008 forlængedes den fra Nordstranden og øst om Lufthavnen til busterminalen i Lufthavnens terminal 2. Arriva 1928, Scania OmniLink årg. 2008, passerer den gamle vendesløjfe ved Nordstranden, som ligger på Nordre Dragørvej ved Blokhusvej. Nu er linjen nedlagt, og dermed forsvandt både den første og den sidste ekspresbus (bortset fra linje 350S) fra Amager.

Foto: Thomas de Laine, 3. april 2009

Arriva 1940 på A.P. Møllers Allé, Dragør Linje 76E fik kun godt et år at leve i. Linjen oprettedes 16. marts 2008 mellem Lufthavnen, Dragør og Store Magleby som en linje, der standsede ved alle stoppesteder - til trods for E'et i linjenummeret, der jo ellers betyder "ekspresbus"! Linjen hang driftsmæssigt sammen med linje 75E og 36, idet der om morgenen kørtes på linje 76E fra Store Magleby til Lufthavnen, herfra en omgang på linje 36, dernæst som linje 75E fra Lufthavnen til Bella Center st. og endelig tom til Store Magleby for igen at afgå som linje 76E mod Lufthavnen. Om eftermiddagen kørtes modsat. Arriva 1940, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 76E på A.P. Møllers Allé i Dragør.

Foto: Thomas de Laine, 3. april 2009

Arriva 1945 på Dragør Stationsplads Linje 30 begyndte at køre til Dragør helt tilbage i april 1930, hvor Amagerbanen oprettede en rækker ruter til bl.a. Kastrup og Tårnby med udgangspunkt ved Sundby Remise, kaldet Sundby Omnibusstation. Disse ruter forlængedes fra 1947 i samarbejde med Københavns Sporveje ad bl.a. Irlandsvej og Sundholmsvej til Rådhuspladsen samtidig med, at nummeret 30 blev tildelt - i første omgang til alle rutevarianterne. I april 1951 splittedes ruten dog op i flere numre, og Dragør-grenen kom herefter til at hedde linje 33, mens nummeret 30 betegnede de ture, der alene kørte mellem Rådhuspladsen og Sundbyvester Plads. Fra 1960 forlængedes linje 30 dog, så også dén kørte til Dragør. Mange linjeændringer senere, blev linje 30 omlagt via Bella Center st., Sjællandsbroen og Kalvebod Brygge, da metroen begyndte at køre i 2002, og den fik også kørsel til Søvang. Senest mistede den 5. april 2009 sin Dragør-gren, men har i stedet fået en ny variant, hvor der fra Tømmerup køres til Nøragersmindevej via Ugandavej. Arriva 1945, Scania OmniLink årg. 2008, den næstsidste dag med linje 30-busser i Dragør.

Foto: Thomas de Laine, 3. april 2009

Arriva 1931 i Store Magleby Arriva 1931, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 30 på Englandsvej i Store Magleby - den sidste dag med dette linjenummer i byen.

Foto: Thomas de Laine, 4. april 2009

Arriva 1929 på Hartkornsvej, Dragør Med nedlæggelsen af linje 30's Dragør-gren mistede den sydlige del af Hartkornsvej busbetjeningen. Arriva 1929, Scania OmniLink årg. 2008, på Hartkornsvej i Dragør.

Foto: Thomas de Laine, 4. april 2009

Arriva 1941 på Ellehammersvej, Kastrup Arriva 1941, Scania OmniLink årg. 2008, ankommer til Lufthavnen som linje 75E på linjens sidste driftsdag.

Foto: Thomas de Laine, 3. april 2009

Arriva 1547 på Terrasserne, Tingbjerg Gennem et stykke tid har det hørt til dagens uorden, at der er blevet kastet sten og andet godt efter busserne i Tingbjerg-området. Det har flere gange betydet omlægninger af busdriften i bydelen, så Ruten, Langhusvej og Gavlhusvej har været uden busbetjening, og busserne på linje 2A og 15 i stedet har kørt til vendepladsen direkte ad Terrasserne. Det var også tilfældet lørdag 28. februar 2009, hvor bus 1547, Scania OmniLink årg. 2005, blev fotograferet på Terrasserne lige inden ankomst til endestationen.

Foto: Sikandar Sahil, 28. februar 2009

Arriva 1538 på Islevhusvej, Husum De første to weekender i marts kørte linjerne 2A og 15 af sikkerhedsmæssige årsager slet ikke til Tingbjerg om aftenen. Busserne på linje 2A fortsatte i stedet ad Frederikssundsvej til Husum Torv. Arriva 1538, Scania OmniLink årg. 2005, gør ophold på Islevhusvej ved chaufførernes pauselokale nær Husum Torv.

Foto: Sikandar Sahil, 6. marts 2009

Arriva 1927 ved Ørestad st., København Linje 75E kører sidste gang fredag 3. april 2009. Den blev ofret i den seneste nedskæringsrunde i Dragør. Ruten har eksisteret siden oktober 1974 og hed indtil foråret 1989 linje 33H. Derefter skiftede den nummer og bogstav til 75E. Den kørte fra oprettelsen som hurtigbus mellem Rådhuspladsen og Dragør og havde dengang så mange passagerer, at den fra efteråret 1982 fik ledbusser. Da Kastrup-banen i 1998 åbnede, afkortedes ruten dog til Tårnby, men ved metroens åbning forlængedes den påny til at få forbindelse med Vestamagergrenen. I dag er linjen langt fra den samme passagermagnet. Arriva 1927, Scania OmniLink årg. 2008, i slud som linje 75E ved Ørestad st. et par uger før nedlæggelsen.

Foto: Thomas de Laine, 12. marts 2009

Arriva 1925 ved Ørestad st., København Arriva 1925, Scania OmniLink årg. 2008, opsamler passagerer som linje 33 ved Ørestad st. Målt i togpassagerer er Ørestad nu på størrelse med Odense og dermed landets 20. største station!

Foto: Thomas de Laine, 12. marts 2009

Movias entreprenører med busser og repræsentanter på Toftegårds Plads, Valby Næsten alle Movias entreprenører var mødt frem på Toftegårds Plads med hver en bus og repræsentanter fra busselskabet. Her ses bl.a. Arriva, Concordia Bus, DitoBus og Fjord-bus.

Foto: Thomas de Laine, 27. februar 2009

Arriva 1941 på Toftegårds Plads, Valby Arrivas bus 1941 er en af de Scania OmniLink-busser, der 11. januar 2009 blev sat i drift på linje 30, 32, 33, 36, 75E og 76E på Amager. Det er en af Arrivas allernyeste Movia-busser, og det var sikkert grunden til, at det blev dén, der kom med til busmødet på Toftegårds Plads.

Foto: Thomas de Laine, 27. februar 2009

Arriva 1941, Concordia Bus 6051 og DitoBus 4666 på Toftegårds Plads, Valby Tre flagsmykkede og temmelig nye busser på Toftegårds Plads ved Johannes Sloths fratræden. Fra venstre Arriva 1941, Scania OmniLink, Concordia Bus 6051, Volvo B12BLE-62/Säffle, og DitoBus 4666, Volvo B12M-60/Säffle. Alle busserne er indregistreret første gang i 2008, selvom Arriva-bussen først er sat i drift i 2009.

Foto: Thomas de Laine, 27. februar 2009

Arriva 1917-1945 hos Scania i Ishøj inden leveringen Arriva fik i december 2008 leveret 29 nye Scania OmniLink-busser, der kort efter årsskiftet blev sat i trafik på linjer i København. Hos Scania benyttede man lejligheden til at forevige hele striben inden levering - behørigt opstillet i nummerorden med bus 1917 nærmest. En interessant historie er, at der faktisk er 30 busser i serien. Den sidste er bare ikke til Arriva. Foto hos Scania Buscenter i Ishøj.

Foto: Scania Danmark (pressefoto), 25. december 2008

Arriva 1917 i Vester Farimagsgade, København Linje 40 har haft DAB-gasbusser siden september 1997, hvor bustypen første gang sattes i drift. Det er dermed den linje, der har haft gasbusser i længst tid. 2. januar 2009 blev gasbusserne skiftet ud med en sending fabriksnye Scania OmniLink, nr. 1917-1924. En nyhed på disse busser er alkolås, hvor chaufføren så at sige skal blæse i alkoholmeter for overhovedet at kunne starte bussen. Der er samtidig leveret 21 tilsvarende busser, som sættes i drift på linjerne 30, 32, 33, 36, 75E og 76E, når disse fra søndag 11. januar skal køres fra Arrivas nyoprettede busanlæg ved Uplandsgade på Amager. Bus 1917 som linje 40 i Vester Farimagsgade.

Foto: Thomas de Laine, 10. januar 2009

Arriva 1919 ved Nordhavn st., København Arriva 1919, Scania OmniLink årg. 2008, som linje 40 ved Nordhavn st. I dagtimerne om lørdagen kører kun en enkelt tur i timen hele vejen til Refshaleøen. De øvrige ture vender ved at køre rundt om Vesterport st.

Foto: Thomas de Laine, 10. januar 2009

Arriva 1919 forfra ved Nordhavn st., København En forskel på denne og tidligere leverancer af Scania OmniLink'er til Hovedstadsområdet er tilstedeværelsen af den grå Scania-oval på fronten. Vist ikke helt i overensstemmelse med Movias designkrav! Bus 1919, Scania OmniLink årg. 2008, ved Nordhavn st.

Foto: Thomas de Laine, 10. januar 2009

Arriva 1836 i Haraldsgade, København Arriva 1836, Scania OmniLink årg. 2004, som linje 4A i Haraldsgade på Østerbro.

Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2008

Arriva 1576 og Bus Danmark 1950 på Dragør Stationsplads Første og fjerde generation 350S-busser side om side: Bus Danmark 1950 (th.), DAB 15-1200 mk. III, blev nyleveret til linje 350S' opstart i 1995. Den blev i 1999 afløst DAF/Berkhof-gasbusser, der i 2002 erstattedes med DAB-gasbusser. Efter en periode med midlertidige busser i 2005-06 kom Scania OmniLink'erne, heriblandt Arriva 1576 (tv.). Hvilken bus kører mon først? Foto på Dragør Stationsplads.

Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2008

Ethanolforsøgsbussen på Strandboulevarden, København Arriva 1000, Scania OmniLink-ethanolforsøgsbussen, som linje 18 på Strandboulevarden. Kørslen med bussen begyndte 9. maj 2008, og medio juli kunne den stadig opleves i drift på linjen.

Foto: Thomas de Laine, 1. juli 2008

Arriva 1550 på Ballerup st. Arriva 1550, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 350S på Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2008

Arriva 1852 på Borgmester Christiansens Gade, København Arriva 1852, Scania OmniLink årg. 2004, som linje 4A på Borgmester Christiansens Gade.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2008

Arriva 1855 ved Mozarts Plads, København Mozarts Plads er endestation for de korte ture på linje 4A, der ikke fortsætter til Amager. Pladsen, der ligger i Københavns Sydhavn, passeres også af linjerne 3A, 10 og 133 samt i myldretiden linje 16E og 65E. Arriva 1855, Scania OmniLink årg. 2004, som linje 4A ved Mozarts Plads.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2008

Arriva 1838 ved Mozarts Plads, København Arriva 1838, Scania OmniLink årg. 2004, som linje 4A ved Mozarts Plads.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2008

City-Trafik 2758 ved Husum st., København City-Trafik 2758, Scania OmniLink årg. 2004, som linje 200S ved Husum st.

Foto: Thomas de Laine, 20. juni 2007

City-Trafik 2753 på Rødovre st. To af City-Trafiks Scania OmniLink'er på linje 200S på Rødovre st. Forreste bus er nr. 2753. City-Trafik købte 10 busser af typen ved overtagelsen af linjen i 2004.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2006

Arriva 1556 ved Husum Torv, København Arriva 1556, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 350S på Frederikssundsvej ud for Husum Torv.

Foto: Thomas de Laine, 5. august 2007

Arriva 1551 ved Nørrebro st., København Arriva 1551, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 350S på Nørrebrogade ved Nørrebro st.

Foto: Thomas de Laine, 3. august 2007

Arriva 1852 på Mozarts Plads, København Arriva 1852, Scania OmniLink årg. 2004, som linje 4A på Mozarts Plads.

Foto: Thomas de Laine, 3. august 2007

Arriva 1568 på Nørreport st., København Arriva 1568, Scania OmniLink årg. 2006, som linje 350S på Nørreport st.

Foto: Thomas de Laine, 9. maj 2007

Arriva 1553 på Frederikssundsvej, København Arriva 1553, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 350S på Frederikssundsvej i Brønshøj.

Foto: Thomas de Laine, 28. juli 2007

Arriva 1536 ved Hovedbanegården, København Arriva 1536, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 2A ved Hovedbanegården.

Foto: Thomas de Laine, 15. juli 2007

A-busser fra linje 3A, 4A og 6A i Ryvang garage, København De tidligere Veolia-busser er nu blevet blandet godt sammen med Arrivas "egne" busser på busanlæggene i København. 16. marts 2008 flyttede linje 3A fra Vasbygade til Ryvang, mens linje 6A flyttede fra Gladsaxe til Ryvang. Her ses forrest 6A-busser, i midten 3A-busser og bagest 4A-busser på Arrivas Ryvang-garage på Østerbro. Linje 4A har hele tiden haft hjemme her.

Foto: Sikandar Sahil, 16. marts 2008

Arriva 1564 på Amagerbrogade, København Linje 350S mistede fra 16. marts 2008 de korte ture, der kun kørte til Sundbyvester Plads. Disse ture kører nu kun mellem Husum og Nørreport. Tidligere har linjen også haft ture, der vendte ved Amager Centret. Arriva 1564, Scania OmniLink årg. 2006, på Amagerbrogade på en Sundbyvester Plads-tur.

Foto: Thomas de Laine, 14. marts 2008

Arriva 1836 ved Sundbyvester Plads, København Linje 4A kørte ad Wibrandtsvej mellem Sundbyvester Plads og Kastrupvej i perioden 21. oktober 2007-15. marts 2008. Derefter er den lagt tilbage via Elbagade som før oktober 2007. Arriva 1836, Scania OmniLink årg. 2004, på linje 4A svinger fra Wibrandtsvej ud på Amagerbrogade.

Foto: Thomas de Laine, 14. marts 2008

Arriva 1550 på Lyngby st. Fra tid til anden har man kunnet opleve Scania OmniLink'erne fra linje 350S på tværlinjerne 300S og 400S. Det er meget snart slut, for 16. marts 2008 bliver linjerne skilt: 300S og 400S flytter til Gladsaxe garage, mens linje 350S kommer til Vasbygade. Linjernes nuværende hjem, Ballerup garage, lukkes. Bus 1550 som linje 300S på Lyngby st.

Foto: Sikandar Sahil, 3. februar 2008

City-Trafik 2467 og Arriva 1851 ved SAS, Hedegaardsvej, København Linje 4A's endestation ved SAS på Hedegaardsvej, lige ved Femøren st., var kommet på plads mandag 1. oktober. Den gamle refuge ud for SAS, der tidligere har været benyttet af bl.a. linje 19, er nu taget i brug igen, og der er opsat en midlertidig stoppestedsstander. Efter endt ophold kører busserne fortsat rundt i sløjfen ved SAS. Arriva 1851 på linje 4A holder ved endestationen, mens City-Trafik 2467 fra linje 12 holder pause.

Foto: Sikandar Sahil, 1. oktober 2007

Arriva 1853 ved Lergravsparken, København Arriva 1853 på linje 4A holder i linjens endestation ved Lergravsparken st. den sidste dag, linjen kørte hertil. Fra næste morgen var 4A omlagt til Femøren st., hvilket også er årsagen til, at teksten er forsvundet fra den røde top på stoppestedsstanderen. Endestationen var i øvrigt en vendeplads på hjørnet af Øresundsvej og Østrigsgade.

Foto: Thomas de Laine, 29. september 2007

Arriva 1857 på Elbagade, København Med omlægningen af linje 4A til Femøren st. mister Elbagade sin busbetjening. Arriva 1857, Scania OmniLink årg. 2004, på Elbagade den sidste dag inden omlægningen. Stoppestedsstanderen er blevet hentet og erstattet af en midlertidig af den gamle model!

Foto: Thomas de Laine, 29. september 2007

Arriva 1841 på Hedegaardsvej ved Femøren st., København Linje 4A blev 30. september 2007 omlagt fra Lergravsparken st. til den nye metrostation "Femøren" på Hedegaardsvej. Arriva 1841, Scania OmniLink årg. 2004, ved Femøren st. på første dag med A-busser her.

Foto: Thomas de Laine, 30. september 2007

Arriva 1840 og metrotog ved Femøren st., København Arrivas bus 1840, Scania OmniLink årg. 2004, afventer tid til afgang, mens et metrotog passerer broen over Hedegaardsvej den første dag med A-busser til Femøren st.

Foto: Thomas de Laine, 30. september 2007

Arriva 1845 ved Femøren st. på Hedegaardsvej, København Den nye destination på 4A-busserne er "Femøren st., (Hedegaardsvej)". Arriva 1845 ved stopppestedet på Hedegaardsvej ved Femøren st.

Foto: Sikandar Sahil, 30. september 2007

Arriva 1845 lidt oppefra i sløjfen ved SAS på Hedegaardsvej, København Ved Femøren st. vender linje 4A ved at køre rundt i "sløjfen" på parkeringspladsen ved SAS på Hedegaardsvej. Ifølge den nye køreplan for linjen skulle der egentlig være stoppested her, men det er ikke tilfældet. Arrivas bus 1845 på vej rundt i sløjfen ved SAS.

Foto: Thomas de Laine, 30. september 2007

Arriva 1845 i sløjfen ved SAS på Hedegaardsvej, København Arrivas bus 1845, Scania OmniLink årg. 2004, i sløjfen ved SAS på Hedegaardsvej. Bussen har fået rettet linjeføringen i tagkanten, så der nu står "Femøren st." og ikke længere "Lergravsparken st.".

Foto: Sikandar Sahil, 30. september 2007

City-Trafik 2028 og Arriva 1845 ved SAS på Hedegaardsvej, København Både linje 4A og linje 12 bruger fra 30. september 2007 parkeringspladsen ved SAS på Hedegaardsvej som vendeplads. Linje 12's busser holder også pause her. To styk Scania OmniLink ses her på parkeringspladsen: City-Trafik 2028, der er en årgang 2001 bygget i Silkeborg, og Arriva 1845, der er leveret i 2004 fra Scania-fabrikken i Slupsk i Polen.

Foto: Sikandar Sahil, 30. september 2007

Arriva 6235 i Malmö Arriva 6235 er én ud af en større serie Scania OmniLink-rutebiler, der bruges til regionalrutekørsel for Skånetrafiken. Bussen er bygget i Polen og leveret i 2005. Her ses den som linje 100 i Malmö.

Foto: Thomas de Laine, 16. juli 2007

Arriva 6237 i Malmö Arriva 6237, en Slupsk-bygget Scania CL94UB 6x2 OmniLink-bus fra 2005, på vej ind til Malmö C.

Foto: Thomas de Laine, 16. juli 2007

Arriva 6269 ved Malmö C Til sin samling af Scania-OmniLink-rutebiler i Skåne har Arriva nu også fået mk. II-udgaven med det, Scania åbenbart selv betragter som en faceliftet front. Bus 6269, en Scania CK310UB 6x2 NB årg. 2007, som linje 100 ved regionalbusstoppederne ved Malmö C. Bussen er bygget på fabrikken i Slupsk i Polen.

Foto: Thomas de Laine, 16. juli 2007

Transdev SP3 ved Victoria Station, London En af Transdev Londons Scania OmniCity-dobbeltdækkere på linje 148 ved Victoria Station i London. Bussen er bygget i Polen og leveret i 2006.

Foto: Thomas de Laine, 8. juli 2007

Arriva 1142 og 1853 på Svanemøllen st. Arriva 1142 og 1853 i sløjfen ved Svanemøllen st. Bus 1142, DAB 15-1200C-gasbus fra 1998, holder ved endestation på en af de linje 14-ture, der ikke fortsætter til Klampenborg, mens bus 1853, Scania OmniLink årg. 2004, er indsat på linje 4A, der altid vender her.

Foto: Sikandar Sahil, 22. juni 2007

Arriva 1538 i Tingbjerg, København Arriva 1538, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 2A ved endestationen i Tingbjerg. Til højre i billedet ses den brandhærgede, men afdækkede, Veolia-bus nr. 6326.

Foto: Sikandar Sahil, 3. juni 2007

Arriva 1565 og 1426 ved Nørrebro st. under rydningen af Ungdomshuset Linje 5A og 350S holder normalt på Nørrebro st., men ved stoppestederne i Nørrebrogade. Ved rydningen af Ungdomshuset var linjerne omlagt ad bl.a. Lundtoftegade og kom derved ad en anden vej til og fra Nørrebro st. Arriva 1565 som linje 350S tv. og 1426 som linje 5A th. på Folmer Bendtsens Plads ved Nørrebro st. Busserne er hhv. en Scania OmniLink fra 2006 og en Volvo B10BLE-63/Aabenraa fra 2001.

Foto: John Bodholdt Nielsen, 1. marts 2007

Arriva 1570 i Lundtoftegade, København Under rydningen af Ungdomshuset kørte linje 350S ad Lundtoftegade til og fra Frederiksundsvej. Her er Arrivas bus 1570, Scania OmniLink årg. 2006, fanget med telefonhuset på Borups Allé i baggrunden.

Foto: John Bodholdt Nielsen, 1. marts 2007

Arriva 1568 og 1572 på Sundbyvester Plads Linje 350S måtte trække det store læs ind og ud af især Nørrebrogade, men også Amagerbrogade, tirsdag 23. januar 2007, hvor chaufførerne på bl.a. linje 5A havde nedlagt arbejdet. Det blev åbenbart for meget for Arriva 1568 (tv.), der her har givet op på Sundbyvester Plads ud på eftermiddagen. Imens vender 1572 (th.) på linje 5As ledige område. Begge busser er Scania OmniLink-busser fra 2006. Bemærk i øvrigt den midlertidige stoppestedsstander mellem busserne: Den sædvanlige totempæl blev ved flere stoppesteder med aflyste linjer pillet op denne dag og erstattet et midlertidigt skilt.

Foto: Thomas de Laine, 23. januar 2007

Arriva 1566 på Nørre Søgade i København Arrivas bus 1566 er en 13,7 m Scania OmniLink fra januar 2006. Bussen ses her en regnvåd novemberdag i København, mens den passer sin faste opgave: linje 350S. Denne dag var linjen dog bl.a. omlagt ad Nørre Søgade pga. skyderi på Nørrebro.

Foto: Sikandar Sahil, 5. november 2006

Arriva 1558 og Nettbuss 1872 på Sundbyvester Plads, København Linje 350S var den første linje i København, som HT i sin tid påtænkte at anvende dobbeltdækkere på. Det blev af forskellige grunde aldrig til noget, og linjen kører nu med 13,7 m-busser i stedet. På papiret har en ledbus, en dobbeltdækker og en 13,7 m-bus den samme kapacitet, så en 14,7 m-bus burde have plads til flere passagerer end en dobbeltdækker! Arriva 1558 (tv.), Scania OmniLine, fra linje 350S og 14,7 m-prøvebussen (th.), Scania/Vest, på Sundbyvester Plads.

Foto: Thomas de Laine, 12. oktober 2006

Arriva 1579 på Sundbyvester Plads, København I begyndelsen af uge 32, 2006, blev de tre sidste Scania OmniLink-busser til linje 350S endelig sat i drift, efter at leveringen har trukket ud siden foråret. De sidste tre busser adskiller sig på en række punkter, og bl.a. er lygterne ændret og placeret i nogle "moduler" i grå farve - noget, der sikkert vil blive forlangt gulmalet på fremtidige OmniLink'er. Bus 1579 på Sundbyvester Plads.

Foto: Thomas de Laine, 10. august 2006

Arriva 1579 bagfra på Sundbyvester Plads, København Det ændrede design er mest synligt på bagenden. Bemærk de grå moduler omkring lygterne og de tre striber ved nummerpladen. Bus 1579, Scania OmniLink årgang 2006, bagfra på Sundbyvester Plads med den obligatoriske skolestartsreklame i bagruden.

Foto: Thomas de Laine, 10. august 2006

Arriva 1809 på Usserød Kongevej, Hørsholm Scania OmniLink-busserne er efterhånden blevet ret udbredte, men morsomt nok kun i 13,7 m-version. Både linje 2A, 4A, 150S, 200S og 350S betjenes nu med sådanne. Arrivas bus 1809 er fra den første serie, der i 2003 indsattes på linje 150S, Nørreport st.-Kokkedal st. Bussen ses her på Usserød Kongevej på vej gennem Hørsholm.

Foto: Thomas de Laine, 3. juli 2006

Arriva 1543 i Kastrup Arriva i Glostrup betjener linje 2A, Kastrup-Tingbjerg, med en serie Scania OmniLink-busser fra 2005, nr. 1518-1549. Her har nr. 1543 netop forladt endestation på Ved Stationen i Kastrup. Den nye Kastrup metrostation åbner her cirka oktober 2007, og så bliver linje 2A formentlig afkortet til et sted omkring Amagerbro eller Sundbyøster.

Foto: Thomas de Laine, 19. juli 2006

Arriva 1562 i Dragør HURs 17. udbud betød bl.a. nye busser til linje 350S i form af en større serie Slupsk-byggede Scania OmniLink-13,7 m-busser. Da billedet blev taget manglede de sidste tre vogne i serien, nr. 1578-1580, endnu at blive leveret, men de kommer til gengæld også til at adskille sig fra resten af serien på flere punkter, bl.a. frontens design. Bus 1562 på Linde Allé i Dragør, lige ved Stationspladsen.

Foto: Thomas de Laine, 19. juli 2006

Arriva 6246 ved Malmö C Arriva har i 2005 fået leveret et antal Scania OmniLink-rutebiler til kørsel for Skånetrafiken. Busserne er bygget på Slupsk-fabrikken i Polen. Bus 6246 forlader Malmö C på linje 146 til Trelleborg.

Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2006

Arriva 6252 i Malmö Arriva 6252 er en af de Scania OmniLink-rutebiler, Arriva fik leveret i efteråret 2005. Bussen er på vej ud af Malmö mod Trelleborg.

Foto: Thomas de Laine, 13. juli 2006

Arriva 1552 som linje 300S på Glostrup st. Arrivas nye Scania OmniLink-busser til linje 350S kan også opleves på linje 300S og 400S, selvom det vist ikke er helt reglementeret. Til efteråret bliver linje 300S i øvrigt kraftigt udvidet, mens linje 174E inddrages. Bus 1552 som linje 300S på Glostrup st.

Foto: Thomas de Laine, 14. marts 2006

Arriva 1543 på Christianshavns Torv, København På Christianshavns Torv kunne man på Dialogdagen møde Arrivas nye bus 1543 med filippinsk og dansk flag. Bussen er en polskbygget Scania OmniLink.

Foto: Thomas de Laine, 31. marts 2006

Arriva 1525 ved Hovedbanegården, København Første dag med Arriva på linje 2A. Cirka tolv af de nye Scania OmniLink-busser var klar til overtagelsesdagen. Bus 1525 ses her ved Hovedbanegården. Visuelt adskiller denne serie busser sig fra de tidligere leverede OmniLink-busser ved at ruderne i dørene er ført helt ned til dørenes underkanter, og ved at busserne har de orange lysdiodeskilte. Resten af de nye busser til linje 2A og 350S kommer drypvis frem til januar 2006.

Foto: Thomas de Laine, 23. oktober 2005

Arriva 1519 på Rådhuspladsen, København Bus 1519, en af Arrivas nye Scania CL94UB 6x2/Baltcoach-busser, på linje 2A på overtagelsesdagen. Foto på Rådhuspladsen.

Foto: Thomas de Laine, 23. oktober 2005

Nøgleord med lignende billeder:   Scania   Arriva   København   2009   2015   

Ophavsret
Alle billeder er beskyttet af lov om ophavsret. Gengivelse af billederne er forbudt uden tilladelse fra fotografen. Du finder fotografens navn i tilknytning til hvert enkelt billede. Er du i tvivl om, hvordan du kommer i kontakt med fotografen, kan du skrive til admin@myldretid.dk eller via kontakt-siden. Det er fuldt tilladt at kopiere billederne til privat brug, når dette ikke sker i erhvervsøjemed. Mere om ophavsret...

 Opdateret sidst:
24. april 2017

 

 Billeder
Nyeste billeder

Blad alle billeder igennem

Se tilfældige billeder

Søg i Billeder

Nøgleord

Linjenummer

Dato for optagelse

Billedserier

Billedagenten - nye billeder på danske bussider

Om billederne
Ophavsret

Busbilleder uden at spørge først?

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/billeder/vis.php
Copyright © 1999-2017 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.