Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Billeder > Nøgleord > Mercedes-Benz

Nøgleord: Mercedes-Benz

179 billeder

Nobina 6163 ved Herlev st. Nobina 6163, Mercedes-Benz O530K årg. 2014, som linje 165 ved Herlev st.

Foto: Thomas de Laine, 23. april 2017

Anchersen 3298 på Langebro, København Anchersen 3298, Mercedes-Benz O530LE årg. 2016, som linje 33 på Langebro. Bemærk skiltningen, hvor der er lagt vægt på, at turen var ad Kongelundsvej og ikke gennem Ørestad, mens den egentlige destination Rådhuspladsen kun er vist med mindre skrift.

Foto: Thomas de Laine, 22. april 2017

Bus Danmark 1885 ved Sydhavn st., København Bus Danmark 1885, Mercedes-Benz O405N årg. 1992, som linje 3 ved Sydhavn st. i København. Bussen var første lavgulvsbus til HTs daværende Busdivision.

Foto: Thomas de Laine, 18. januar 1998

Nobina 6158 ved Ølstykke st. Nobina 6158, Mercedes-Benz O530LE Citaro årg. 2014, som linje 312 ved Ølstykke st.

Foto: Thomas de Laine, 15. maj 2015

Nobina 6135 og 6147 ved Lyngby st. Nobina 6135 (tv.) og 6147 (th.), begge Mercedes-Benz O530LE MÜ Citaro årg. 2014, som linje 300S og 400S ved Lyngby st.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2015

Nobina 6141 ved Ballerup st. Nobina 6141, Mercedes-Benz O530LE MÜ Citaro årg. 2014, som linje 400S ved Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 23. maj 2015

Keolis 2966 ved Måløv st. Linje 151 og 152, der begge køres af Keolis, var blandt de linjer, der fra december 2014 overgik til betjening med minibusser. Den velkendte Sprinter-minibus har dermed fundet vej ind i 100-linjenummerområdet. Keolis 2966, Mercedes-Benz Sprinter årg. 2014, som linje 152 ved Måløv st.

Foto: Thomas de Laine, 15. maj 2015

Keolis 2966 ved busbommen ved Novo Nordisk Park, Måløv Keolis 2966, Mercedes-Benz Sprinter årg. 2014, passerer busbommen på Måløv Hovedgade på vej ind til Novo Nordisk Park.

Foto: Thomas de Laine, 15. maj 2015

Keolis 2969 på Kildedalsvej, Måløv Det er ikke mange busser, der kører via Kildedal station. Til gengæld kommer de samtidig! Keolis 2969, Mercedes-Benz Sprinter årg. 2014, på vej ad Kildedalsvej ned til stationen. I baggrunden ses Arriva 1224, der netop har forladt stationen som linje 158.

Foto: Thomas de Laine, 15. maj 2015

Keolis 2966 ved Kildedal st. Keolis 2966, Mercedes-Benz Sprinter årg. 2014, som linje 152 ved Kildedal st. Der var heller ingen, der skulle med herfra denne gang...

Foto: Thomas de Laine, 15. maj 2015

Nobina 6159 på Roskildevej, Frederikssund Nobina 6159, Mercedes-Benz O530LE Citaro årg. 2014, som linje 311 på Roskildevej ud for Frederikssund st.

Foto: Thomas de Laine, 15. maj 2015

De Blaa Omnibusser 4168 på Frederiksborgvej, Farum De Blaa Omnibusser 4168, Mercedes-Benz Sprinter årg. 2014, som linje 332 på Frederiksborgvej i Farum. Minibusserne hos De Blaa bor egentlig på linje 196-199, men optræder også i et vist omfang på linje 332, 333 og 334. Lørdag 23. maj 2015 kørte 4168 således på linje 332/333, mens søstervognen 4167 gjorde et antal ture på både linje 332, 333 og 334.

Foto: Thomas de Laine, 23. maj 2015

Nobina 6144 ved Ballerup st. Nobina 6144, Mercedes-Benz O530LE MÜ Citaro årg. 2014, som linje 400S ved Ballerup st.

Foto: Thomas de Laine, 23. maj 2015

Nobina 6135 ved Lyngby st. Nobina 6135, Mercedes-Benz O530LE MÜ Citaro årg. 2014, som linje 300S ved Lyngby st. Bussen er blandt de toakslede 13,1 m-busser, Nobina i 2014 har anskaffet til linje 400S, mens 300S beholdt sine treakslede 13,7 m-busser. Man kan dog godt træffe de 13,1 meter lange Mercedes'er på linje 300S, f.eks. som her på en weekenddag.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2015

Anchersen 3214 på Ørestads Boulevard, København Anchersen 3214, Mercedes-Benz O530K Citaro årg. 2009, som linje 78 på Ørestads Boulevard (tidl. Artillerivej).

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2015

Nobina 6161 ved Ølstykke st. Nobina 6161, Mercedes-Benz O530LE Citaro årg. 2014, som linje 312 ved Ølstykke st.

Foto: Thomas de Laine, 15. maj 2015

Anchersen 3215 på Åkandevej, København Anchersen 3215, Mercedes-Benz O530K Citaro årg. 2009, som linje 132 på Åkandevej ved Voldparken i Husum. Som på andre Anchersen-linjer kan man jævnligt møde de små Citaro'er, der oprindeligt anskaffedes til servicebuslinjerne i København.

Foto: Sikandar Sahil, 10. maj 2015

Nobina 6164 på Ålekistevej, Vanløse Nobina 6164, Mercedes-Benz O530K Citaro årg. 2014, som linje 142 i krydset Jydeholmen/Ålekistevej i Vanløse. Busserne 6163 og 6164 er korte busser anskaffet til servicebuslinje 834 i Ballerup, men de bruges efter ønske fra Movia også på linje 142 om aftenen og i weekenden.

Foto: Thomas de Laine, 3. maj 2015

Anchersen 3213 og 3210 på Jyllingevej, Vanløse Stort opbud - ikke mindst for en søndag - af Mercedes-Benz O530K Citaro-midibusser ved Ålekistevej-sløjfen i Vanløse. Forrest er Anchersens vogn 3213, der netop er ankommet som linje 31 fra Vesterport, og bagved vogn 3210, der var forrige linje 31-ankomst samme sted fra. Begge busserne har afsluttet dagens arbejde, idet linje 31 resten af aftenen køres af vognene 3203 og 3211 af samme type, der forinden har udført hele dagens kørsel på henholdsvis linje 71 og 74 på Frederiksberg.

Foto: Thomas de Laine, 3. maj 2015

Anchersen 3211 på Ålekistevej, Vanløse Linje 31 er blandt de nyere linjenumre i det københavnske gadebillede. Linjen blev etableret mellem Vesterport st. og Ålekistevej-sløjfen i Vanløse ad Gl. Kongevej, Smallegade, Finsensvej og Jernbane Allé pr. 14. december 2014. Herved håber man at have lukket nogle huller i den busbetjening af bl.a. Finsensvej, som opstod ved oprettelsen af linje 9A i marts 2013. Linje 31 betjenes i vid udstrækning med de korte Mercedes-Benz O530K Citaro'er, der oprindeligt blev anskaffet til Anchersens servicebuslinjer. Dette eksemplar er nr. 3211, leveret i 2009, og det er ikke noget tilfælde, at bussen, som netop har forladt Ålekistevej-sløjfen, fører reklame for Frederiksberg-busserne, linje 71, 72 og 74. Den har nemlig kørt alle dagens afgange på linje 74, hvorefter den kørte tom til Ålekistevej for at blive fotograferet på sin første omgang på linje 31, som den fortsatte på resten af aftenen. Søndag 3. maj 2015 blev alle ture på linje 31 udført af midibusser.

Foto: Thomas de Laine, 3. maj 2015

Nobina 6141 ved Ishøj st. Nobina 6141, Mercedes-Benz O530LE årg. 2014, som linje 400S ved Ishøj st.

Foto: Thomas de Laine, 11. april 2015

Nobina 6139 ved Ishøj st. Nobina 6139, Mercedes-Benz O530LE Citaro årg. 2014, som linje 400S ved Ishøj st. Bussen er blandt Hovedstadsområdets første 13,1 m-busser, der ved køreplansskiftet i december 2014 blev indsat på linje 400/400S.

Foto: Thomas de Laine, 11. april 2015

Fire fabriksnye Mercedes-minibusser i Ishøj Syv fabriksnye Mercedes-Benz-minibusser var medio november 2014 dukket op hos Lokalbus i Ishøj. Det er dog ikke Lokalbus, der skal bruge dem, men ikke utænkeligt De Blaa Omnibusser i Holte, som skal indsætte sådanne busser på linjerne 196-199.

Foto: Bartosz Czekalski, 17. november 2014

Mercedes-minibus fra dørsiden hos Lokalbus, Ishøj Minibusser på almindelig rutekørsel er ikke noget nyt fænomen, men hidtil har Hovedstadsområdet stort set været forskånet. Ved Movias udbud A11, der træder i kraft i december 2014, introduceres de dog for første gang i større tal på en række linjer, der ellers hidtil har været betjent med busser i fuld størrelse. Det gælder blandt andet i og omkring Birkerød, hvor denne Mercedes-minibus muligvis skal køre.

Foto: Bartosz Czekalski, 17. november 2014

Mercedes-minibusser hos Lokalbus i Ishøj Fire nye Mercedes-Benz-minibusser på Lokalbus' garage i Ishøj.

Foto: Bartosz Czekalski, 17. november 2014

Mercedes-minibus hos Lokalbus, Ishøj Mercedes-Benz-minibus til rutekørsel hos Lokalbus i Ishøj. Bussen er dog ikke til Lokalbus.

Foto: Bartosz Czekalski, 17. november 2014

Mercedes-minibus forfra hos Lokalbus, Ishøj Ny Mercedes-minibus til Hovedstadsområdet på Lokalbus' garage i Ishøj.

Foto: Bartosz Czekalski, 17. november 2014

Anchersen 3207 ved Vesterport st., København Anchersen 3207, Mercedes-Benz O530K Citaro årg. 2009, som linje 30 i Hammerichsgade ved Vesterport st.

Foto: Thomas de Laine, 24. august 2013

Anchersen 3257 på Flintholm Allé, Frederiksberg Anchersen 3257, Mercedes-Benz O530 Citaro årg. 2013, som linje 30 på Flintholm Allé.

Foto: Thomas Weidekamp, 15. juli 2013

Anchersen 3255 på Dirch Passers Allé, Frederiksberg Anchersen 3255, Mercedes-Benz O530 Citaro årg. 2013, som linje 30 på Dirch Passers Allé på Frederiksberg.

Foto: Thomas Weidekamp, 12. juli 2013

Anchersen 3256 i Nordhavnen, København Anchersen 3255, en helt ny Mercedes-Benz O530 Citaro, som shuttlebus i Københavns Nordhavn i forbindelse med det store krydstogtsskib "MSC Musica". Bussen var på dette tidspunkt endnu ikke sat i trafik for Movia, hvis bomærke også ses at være overdækket.

Foto: Thomas Weidekamp, 6. juli 2013

Anchersen 3256 på Englandsvej Anchersen 3256, Mercedes-Benz O530 Citaro årg. 2013, som linje 30 på Englandsvej.

Foto: Thomas Weidekamp, 12. juli 2013

Anchersen 3257 ved Flintholm st., Frederiksberg Anchersen 3257, Mercedes-Benz O530 Citaro årg. 2013, som linje 30 ved Flintholm st. Bussen er fra en serie på tre busser til Anchersen, som er de første danske rutebusser, der efterlever Euro 6-emmissionsnormen. De skal primært anvendes på linjerne 30, 32, 33, 35 og 36, der hovedsageligt kører på Amager.

Foto: Bartosz Czekalski, 10. juli 2013

Ny gasbus til Fredericia på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm EvoBus og Tide Bus deltog i bustræffet på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm i juni 2013 med denne helt nye gasbus, der skal bruges på bybusserne i Fredericia efter Tide Bus' overtagelse.

Foto: Thomas de Laine, 15. juni 2013

Tide Bus 8228 på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm I 2013 kom der for første gang ledbusser i Odense bybustrafik. Entreprenøren på kørslen, Tide Bus, har fået leveret en serie nye Mercedes-Benz O530G Citaro-ledbusser. Én af dem, vogn 8228, deltog i bustræffet på Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm 15. juni 2013 og gjorde under besøget en tur på museets veteranbusrute. Her ses bussen omgivet af Århus-sporvogn nr. 1 (til venstre) og Århus Sporveje-ledbus 452 (til højre).

Foto: Thomas de Laine, 15. juni 2013

Anchersen Rute 3204 ved Friheden st., Hvidovre Anchersens små Mercedes'er fungerer også som reservevogne for linje 132 og 133, der ellers kører med 12 m-Solaris-busser. Vogn 3204, Mercedes-Benz O.530K årg. 2008, som linje 132 ved Friheden st.

Foto: Thomas de Laine, 30. oktober 2011

Anchersen Rute 3205 ved Ny Ellebjerg st., København Anchersen Rute overtog 23. oktober 2011 driften af linje 132 og 133 fra City-Trafik. På første dag blev trafikken udelukkende klaret af de små Citaro'er fra de nedlagte servicebuslinjer i København. Bus 3205, Mercedes-Benz O.530K Citaro årg. 2008, som linje 133 på vej ind til Ny Ellebjerg st.

Foto: Thomas de Laine, 23. oktober 2011

Anchersen Rute 3202 ved Ny Ellebjerg st., København Anchersen Rute 3202, Mercedes-Benz O.530K Citaro årg. 2007, som linje 133 ved Ny Ellebjerg st.

Foto: Thomas de Laine, 23. oktober 2011

Anchersen Rute 3213 på Peder Lykkes Vej, København Ved køreplansskiftet 23. oktober 2011 nedlagdes alle servicebuslinjerne i Københavns Kommune. Linjerne 871 og 872, der kørte på Amager, blev delvist erstattet ved at omlægge linjerne 77 og 78, som Anchersen efterfølgende også kører netop med de små busser fra de nedlagte servicebuslinjer. Her ses - på servicebuslinjernes sidste dag - Anchersen Rute 3213, Mercedes-Benz O.530K Citaro årg. 2009, som servicebuslinje 871 på Peder Lykkes Vej på Amager med en søstervogn på linje 872 i baggrunden.

Foto: Thomas de Laine, 22. oktober 2011

Ørslev Turisttrafik 7706 ved Vordingborg st. Ørslev Turisttrafik 7706, Mercedes-Benz O.530K årg. 2010, som linje 661 ved Vordingborg st.

Foto: Thomas Weidekamp, 3. maj 2011

Hochbahn 6030 som prøvebus på Nøragersmindevej, København Onsdag 4. maj 2011 foretog Anchersen Rute, der bl.a. har vundet linjerne 30, 32, 33 og 36 på Amager fra Arriva, prøvekørsler med en Mercedes Citaro-bus. Bussen var lånt i Hamborg, hvor den kører som "Schnellbus" hos Hochbahn som vogn 6030. Det er en O.530LE fra 2010 - altså en laventrébus, hvor Anchersens egne Citaro'er er af den "ægte" lavgulvstype. Udover denne bus vides Anchersen at have prøvekørt både Solaris og MAN på de ruter, der skal overtages. Prøvekørslerne er dog foregået uden passagerer. Her ses Citaro-prøvebussen på Nøragersmindevej-endestationen om aftenen 4. maj inden afgang som "linje 36" mod Lufthavnen. Bussen kørte i øvrigt ad den gamle linje 36-rute ad Tårnbyvej!

Foto: Sonnich Jensen, 4. maj 2011

Skjern Bilen 005 ved Herning st. Skjern Bilen vogn 005, Mercedes-Benz O.550 Integro årg. 2006, ankommer som rute 53 til Herning st. Bussen er endnu i det gamle VAFT-design.

Foto: Thomas de Laine, 19. marts 2011

DitoBus 4751 på Fjenneslevmaglevej, Fjenneslev DitoBus 4751 (opr. Østtrafik 7602), en Mercedes-Benz Sprinter årg. 2007, på Fjenneslevmaglevej i Fjenneslev.

Foto: Jacob Breinholt Hansen, 3. marts 2011

Anchersen Rute 3202 ved Glostrup st. Anchersen Rute 3202, Mercedes-Benz O.530K Citaro årg. 2007, med chauffør som servicebuslinje 847 ved Glostrup st.

Foto: Bartosz Czekalski, 23. februar 2011

Herfølge Turistfart UK 93 794 ved Køge st. En af de mange nye Movia-linjenumre, der så dagens lys i december 2010, er 241, som dækker over en linje mellem Køge, Herfølge Skole, Algestrup, Fløjterup, Ringsbjerg og Sædder. Linjen erstatter især linje 526 og kører kun på skoledage. Det er Herfølge Turistfart, der kører, og det foregår med minibusser. Her ses Mercedes-Benz-minibus UK 93 794 ved Køge st. som linje 241.

Foto: Thomas de Laine, 3. januar 2011

Herfølge Turistfart UK 97 429 ved Ølby st. Linje 242 blev oprettet i december 2010 som erstatning for dele af linjerne 210 og 525. Linjen kører mellem Ølby st., Ølsemagle, Ll. Skensved, Højelse, St. Salby, Ll. Salby og Ejby. Herfølge Turistfart står for kørslen, der finder sted med minibus.

Foto: Thomas de Laine, 3. januar 2011

Mercedes-Benz-turistbus ved busudstilling i Nyborg En treakslet Mercedes-Benz Tourismo-turistbus fra Englunds Busser i Nyborg ved busudstillingen i forbindelse med Danske Busvognmænds årsmøde.

Foto: Peter Hobel, 13. november 2010

Forud for EXPO 2000-verdensudstillingen i Hannover i efteråret 2000 anskaffede byens trafikselskab ÜSTRA en del nye Mercedes-Benz O.530 Citaro-busser, som man imidlertid fik med bygget med et spektakulært udseende karroseri designet af James Irvine. Typen, der også kaldes en Irvine-Citaro, er både bygget som singlebusser og som ledbusser, og de er leveret i 1999-2000. Her ses et eksempel på det sidstnævnte i Hannover.

Foto: Peter Hobel, 4. november 2010

Anchersen Rute 3211 ved Østerport st., København Den særlige teaterbuslinje 25, som ved forestillinger på Store Scene i Skuespilhuset har kørt mellem Østerport st., Kgs. Nytorv st. og Kvæsthusbroen, kørte sidste gang om aftenen lørdag 23. oktober 2010. Fremover kan gæster til Skuespilhusets forestillinger benytte linje 11A, som kører til og fra bl.a. Nørreport st. og Kgs. Nytorv. Anchersen Rute 3211, Mercedes-Benz O.530K Citaro årg. 2009, som linje 25 ved Østerport st. den sidste aften.

Foto: Thomas de Laine, 23. oktober 2010

Anchersen Rute 3214 i Holmens Kanal, København Anchersen Rute kørte i perioden 31. marts 2008-23. oktober 2010 den særlige teaterbuslinje 25 mellem bl.a. Kgs. Nytorv og Skuespilhuset ved Kvæsthusbroen. Linjen trafikeredes af de korte Citaro-busser fra servicebuslinjerne i København og omegn. Anchersen Rute 3214, Mercedes-Benz O.530K årg. 2009, som linje 25 i Holmens Kanal - med forruden fuld af bamser!

Foto: Thomas de Laine, 14. marts 2010

Anchersen Rute 3212 på Kgs. Nytorv, København Anchersen Rute 3212, Mercedes-Benz O.530K årg. 2009, som teaterbuslinje 25 på Kgs. Nytorv.

Foto: Thomas de Laine, 14. marts 2010

PKS Lodz EL 776AS i Lodz, Polen PKS Lodz EL 776AS, Mercedes-Benz O.405G årg. 1990, i Lodz. Bussen er i 2007 brugtimporteret fra Lübeck i Tyskland.

Foto: Bartosz Czekalski, 25. august 2010

Arriva 1766 fra vinduessiden ved Køge st. Arriva overtog i maj 2010 med kort varsel kørslen på telebuslinje 525 og servicebuslinje 856 i Køge-området efter Østtrafiks konkurs. Senere på sommeren har man overført to Mercedes-Benz O.520 Cito-servicebusser årgang 2002 fra servicebuskørslen i Aalborg til Køge, idet der er kommet nye busser til Aalborg i forbindelse med kontraktskiftet her. De to busser har i Køge fået vognnumrene 1765 og 1766 og fremstår, som det ses, stadig i fuldt NT-bybusdesign. Her ses bus 1766 ved Køge st. I Aalborg havde busserne numrene 4411 (nu 1765) og 4414 (nu 1766).

Foto: Thomas de Laine, 9. september 2010

Arriva 1766 fra dørsiden ved Køge st. Arriva 1766 (ex. Aalborg 4414), Mercedes-Benz O.520 Cito årg. 2002, ved Køge st. Bemærk papirsskiltet med "Ikke i rute" i forruden.

Foto: Thomas de Laine, 9. september 2010

Arriva 1766 bagfra ved Køge st. Arriva 1766 (ex. Aalborg 4414), Mercedes-Benz O.520 Cito årg. 2002, bagfra på Køge st.

Foto: Thomas de Laine, 9. september 2010

Anchersen Rute 3215 ved Svanemøllen st., København Anchersen Rute 3215, Mercedes-Benz O.530K Citaro årg. 2009, som servicebuslinje 864 på Østerbrogade ud for Kildevældsgade og Svanemøllen st.

Foto: Thomas de Laine, 5. juni 2010

Mercedes O.305-ledbus i Sofia, Bulgarien Mercedes-Benz O.305G-ledbus nr. 2531 i Sofia.

Foto: Michael de Laine, 15. maj 2010

DitoBus 4754 på Jernbanevej i Præstø DitoBus 4754, Mercedes-Benz O.550 Integro, som rute 256 på Jernbanevej i Præstø. Bussen kørte i Østtrafiks sidste tid som lånevogn hos selskabet.

Foto: Thomas Hildebrand, 7. april 2010

Østtrafik 205 på Præstø rtb. Østtrafik 205, Mercedes-Benz O.550 Integro årg. 2004, som rute 91 på rutebilstationen i Præstø. Bussen er for nylig omlakeret i Movia-gul og bærer tilsyneladende ikke Østtrafiks bomærke. Når bussen får navnetræk på, kommer der formentlig også til at stå DitoBus, som jo nu er ejeren af selskabet.

Foto: Thomas Hildebrand, 20. februar 2010

Østtrafik 197 i Allerslev Østtrafik 197, Mercedes-Benz O.550 Integro årg. 2004, som rute 63 på Mønvej i Allerslev. Bussen er endnu i STS' rutebilbemaling, men omlakeres formentligt snart i Movias gule farve.

Foto: Thomas Hildebrand, 20. februar 2010

City-Trafiks lånte Citaro-ledbus ud for Thorvald Borgs Gade garage, København Under klimatopmødet i december 2009 lånte City-Trafik en Mercedes-Benz O.530G-ledbus til kørslen på COP15-linjen. Her ses bussen, der var indregistreret på tyske nummerplader, på Artillerivej ud for City-Trafiks busanlæg på Thorvald Borgs Gade.

Foto: Thomas Hildebrand, 18. december 2009

Vinduessiden af Citaro-demoledbus på Artillerivej, København Mercedes Citaro-ledbussen, som City-Trafik lånte til COP15-kørslen, på Artillerivej ud for Thorvald Borgs Gade garage.

Foto: Thomas Hildebrand, 18. december 2009

City-Trafiks to demobusser under COP15 på Artillerivej, København Begge de to demobusser, som City-Trafik lånte til kørslen under klimatopmødet: Til venstre Mercedes-Benz O.530G-ledbussen og til højre Volvo 7700-hybridbussen på Artillerivej ud for Thorvald Borgs Gade garage, som i øvrigt stod for kørslen på COP15-linjen.

Foto: Thomas Hildebrand, 18. december 2009

Kruse 7191 ved Roskilde st. Bus 7191 er den ene af Kruses nye telebusser til telebuskørslen for Movia, som selskabet vandt efter Busserne A/S, som bukkede under i 2008. Her ses den som linje 829 ved Roskilde st.

Foto: Jeppe Steensgaard, 2. december 2009

Anchersen Rute 3214 ved Emdrup Torv, København Den ene af Anchersen Rutes nyeste Citaro'er som servicebus 863 på Frederiksborgvej ved Emdrup Torv. Anchersen har nu 15 busser af typen til brug på de i alt 13 servicebuslinjer, selskabet kører.

Foto: Thomas de Laine, 23. oktober 2009

Bus Danmark 1971 ved Hovedbanegården, København Bus Danmark 1971, Mercedes-Benz O.405GN årg. 1996, som linje 250S ved Hovedbanegården.

Foto: Thomas de Laine, 1. august 1996

Bus Danmark 1973 på Rådhuspladsen, København Bus Danmark 1973, Mercedes-Benz O.405GN årg. 1996, som linje 250S på Rådhuspladsen. Det var første dag med ledbusser på linjen, og kun 4 af de i alt 14 nye Mercedes-ledbusser var klar til dagen. Senere skulle disse busser blive de sidste ledbusser i drift i Hovedstadsområdet - dog ikke 1973, som udbrændte allerede i 2001.

Foto: Thomas de Laine, 2. juni 1996

Anchersen Rute 3201 ved Toftegårds Plads, Valby Anchersen Rutes vogn 3201, der for det meste kører på servicebuslinjerne i Valby og Vanløse, er blevet pakket godt ind i en reklame for Revy 09, der spiller i Skuespilhuset i perioden 29. maj-5. juli. Anchersen bruger også servicebusserne på den særlige linje 25, som kører i forbindelse med forestillinger i Skuespilhuset, så mon ikke også reklamen vil kunne opleves dér? Toftegårds Plads.

Foto: Sikandar Sahil, 28. april 2009

Anchersen Rute 3201 på Toftegårds Allé, Valby Anchersen Rute 3201, Mercedes-Benz O.530K Citaro årg. 2007, som linje 860 på Toftegårds Allé i Valby. Som det ses, er reklamen ganske heldækkende!

Foto: Jeppe Steensgaard, 28. april 2009

Anchersen Rute 3208 på Gladsaxe Møllevej ved Gladsaxe Trafikplads Anchersen Rute 3208 ved Gladsaxe Trafiksplads inden afgang som ekstravogn på linje 200S.

Foto: Jeppe Steensgaard, 18. marts 2009

Anchersen Rute 3208 på Gladsaxe Trafikplads Anchersen Rute 3208, Mercedes-Benz O.530K årg. 2009, som ekstrabus på linje 200S på Gladsaxe Trafikplads.

Foto: Jeppe Steensgaard, 18. marts 2009

Anchersen Rute 3212 ved Pilegården, Brønshøj Københavns Kommune opretter i disse år i alt 12 servicebuslinjer i de forskellige bydele. Man begyndte med to linjer i Valby og Vanløse i 2007, efterfulgt af Indre Østerbro og to linjer på Amager i 2008. Mandag 16. marts 2009 fandt der så indvielsesarrangementer for endnu tre servicebuslinjer sted, og det bringer det samlede antal servicebuslinjer op på 7. Det er Anchersen Rute, der kører alle ruterne samt fire servicebuslinjer i Frederiksberg, Rødovre og Glostrup kommuner. Til kørslen anvendes alene Mercedes Citaro-busser, og firmaet har en af landets største vognparker af denne type - 13 styk! Nummer ét er Københavns Lufthavn med 14 Citaro'er, og på tredjepladsen ligger Nyborg Bybusser med 9. Her ses Anchersen Rutes bus 3212 foran Kulturhuset Pilegården i Brønshøj ved indvielsen af servicebuslinje 862. Denne linje dækker Husum, Brønshøj og Tingbjerg. Kørslen på alle tre ruter begyndte først den efterfølgende dag, men ved indvielsen af linje 862 blev der dog kørt en prøvetur.

Foto: Sikandar Sahil, 16. marts 2009

Anchersen Rute 3213 ved Lygten station, København Overborgmester Ritt Bjerregaard og Bispebjerg Lokaludvalg fejrede mandag 16. marts 2009, at Bispebjerg fik egen servicebuslinje med nummeret 863. Arrangementet fandt sted på Lygten station på Nørrebro og bød på kaffe, kage og bus tilsat jazzmusik og taler. Linje 863 betjener bl.a. Nørrebro st., Bellahøj og Bispebjerg Hospital med udgangspunkt ved Emdrup Torv. Linjen byder bl.a. på omstigningsmulighed til Ydre Østerbros nye servicebus forunden linje 15 i Ryparken. Anchersen Rute 3213, Mercedes-Benz O.530K Citaro årg. 2009, foran Lygten station ved indvielsen.

Foto: Sikandar Sahil, 16. marts 2009

Anchersen Rute 3211 ved Hans Knudsens Plads, København Servicebuslinje 864 på Ydre Østerbro blev indviet ved et arrangement, der foregik lige ved Hans Knudsens Plads, som er et af de punkter, linjen passerer. Udgangspunkt for linje 864 er dog Fælledgården, hvor der er omstigningsmulighed til Indre Østerbros servicebuslinje 865, der blev oprettet året forinden. Anchersen Rutes helt nye Mercedes Citaro-bus nr. 3211 ved indvielsen.

Foto: Sikandar Sahil, 16. marts 2009

Skørringe Turistbusser 30, Kruse 7 og De Hvide Busser 8732 på Toftegårds Plads, Valby Både Skørringe Turistbusser og Kruse kører på Movias ruter på "sydhavsøerne". Kørslen har netop været i udbud med det resultat, at begge vognmænd fortsætter. De blå og turkise busser bliver gule ved dén lejlighed. Fra venstre Skørringe Turistbusser 30, Mercedes-Benz O.550 Integro årg. 2003, Kruse 7, Volvo B12M-60/Aabenraa årg. 2003, og De Hvide Busser 8732, DAF SB200/Berkhof årg. 2007, på Toftegårds Plads.

Foto: Thomas de Laine, 27. februar 2009

City-Trafik 2435 og Anchersen Rute 3210 på Toftegårds Plads, Valby Nyeste fremmødte bus var Anchersen Rute 3210, som først er indregistreret i januar. Bussen er en Mercedes-Benz O.530K Citaro, der bruges som servicebus. City-Trafik 2435 til venstre for 3210 er dog heller ikke gammel; kun knap et år. Toftegårds Plads.

Foto: Thomas de Laine, 27. februar 2009

Netbus 8494 og Skørringe Turistbusser 30 på Toftegårds Plads, Valby Movia er ikke helt farveløs: Netbus 8494, Volvo B12BLE-61/Vest årg. 2008, i gul med røde hjørner og Skørringe Turistbusser 30, Mercedes-Benz O.550 Integro årg. 2003, i det gamle STS-rutebildesign mødes på Toftegårds Plads i Valby.

Foto: Thomas de Laine, 27. februar 2009

Netbus 8494 m.fl. på Toftegårds Plads, Valby Den række af busser, der var stillet op i rækken nærmest Vigerslev Allé, bestod fra venstre af Netbus 8494, Skørringe Turistbusser 30, Kruse 7, De Hvide Busser 8732, De Blaa Omnibusser 4044, City-Trafik 2435 og Anchersen Rute 3210.

Foto: Thomas de Laine, 27. februar 2009

Anchersen Rute 3209 i Smallegade, Frederiksberg I januar 2009 overtog Anchersen Rute driften af servicebuslinjerne 831 og 832 på Frederiksberg og på linjerne 847 og 848 i Glostrup og Rødovre. Til kørslen blev der anskaffet yderligere 4 Mercedes-Benz O.530K, så vognmandens beholdning nu er 10 stk. Yderligere busser typen følger i de kommende måneder til et antal servicebuslinjer, der oprettes i forskellige af Københavns bydele. Bus 3209 i Smallegade på Frederiksberg.

Foto: Jeppe Steensgaard, 9. februar 2009

Anchersen Rute 3207 ved Gladsaxe Trafikplads Inden servicebuskørslen begynder om formiddagen bruges nogle af busserne til ekstrakørsel på andre linjer. Anchersen Rute kører således hver morgen ekstra afgange på linje 15, 22, 166, 167 og 200S med tilsammen 2 busser. Her er det firmaets næsten helt nye bus 3207, Mercedes-Benz O.530K, der holder ved Gladsaxe Trafikplads. Turen udgår herfra kl. 8.14 og kører, som det ses, til Glostrup st.

Foto: Jeppe Steensgaard, 25. februar 2009

Anchersen Rute 3201 på Gladsaxe Møllevej Anchersen Rute kører et par ekstrature på linje 200S alle hverdagsmorgener. Ekstrabussen kører fra Rødovre Centrum kl. 8.00 med ankomst på Gladsaxe Trafikplads 21 minutter senere. Kl. 8.29 returnerer bussen fra Gladsaxe Trafikplads for at ankomme til Rødovre st. kl. 8.50. Bus 3201, Mercedes-Benz O.530K årg. 2007, som linje 200S skal til at svinge fra Gladsaxe Møllevej ind på trafikpladsen.

Foto: Jeppe Steensgaard, 25. februar 2009

Anchersen Rute 3201 ved Gladsaxe Trafikplads Anchersen Rute 3201, Mercedes-Benz O.530K årg. 2007, ved Gladsaxe Trafikplads inden afgang som linje 200S-ekstra til Rødovre st. Tidligere har Arriva udført denne ekstrakørsel med DAB-servicebusser.

Foto: Jeppe Steensgaard, 25. februar 2009

Anchersen Rute 3210 på Smallegade, Frederiksberg Det foreløbigt højeste vognnummer hos Anchersen Rute er 3210. Det tilhører denne Mercedes-Benz O.530K Citaro, der i januar 2009 indsattes på servicebuslinjerne på Frederiksberg. Foto i Smallegade.

Foto: Jeppe Steensgaard, 9. februar 2009

Anchersens Rute 3204 ved Universitetsparken, København Den tredje af Københavns Kommunes servicebuslinjer åbnede 3. juni 2008 på Østerbro. Det er linje 865, og Anchersens Rute anskaffede endnu en Mercedes-Benz O.530K Citaro til kørslen, nemlig bus 3204, der her ses ved Universitetsparken. Der kommer efter planen i alt 12 servicebuslinjer i Københavns Kommune, hvoraf de fem nu er oprettet (Valby, Vanløse, Østerbro, Amager nord og Amager syd). Anchersens Rute bliver entreprenør på dem alle sammen.

Foto: Thomas de Laine, 9. juli 2008

Anchersens Rute 3205 i Brysselgade, København Amagers to nye servicebuslinjer 871 og 872 har udgangspunkt ved Peder Lykke Centret, og samme sted blev der fredag 27. juni 2008 afholdt et indvielsesarrangement, hvor busserne også kørte en slags prøvetur. Mandag 30. juni var så første driftsdag. Linje 872, der kører i den sydlige del af Sundbyerne, blev på premieredagen betjent med Anchersens Rute 3205, Mercedes-Benz O.530K Citaro årg. 2008. Foto i Brysselgade ved Amager Centret.

Foto: Thomas de Laine, 30. juni 2008

Anchersens Rute 3206 på Dronning Elisabeths Allé, København Servicebuslinje 871 kører i den nordlige del af Sundbyerne og på Christianshavn og Islands Brygge. Med de nye servicebuslinjer på Amager er fem af de i alt 12 servicebusser i Københavns Kommune kommet på gaden, i øvrigt alle med Anchersens Rute som entreprenør. Samme firma vandt i foråret 2008 kørslen på de øvrige planlagte servicebuslinjer i kommunen. Bus 3206, en helt ny Mercedes-Benz O.530K Citaro, som linje 871 på Dronning Elisabeths Allé.

Foto: Thomas de Laine, 30. juni 2008

Anchersens Rute 3205 på Strandlodsvej, København Citaro-busserne fra Mercedes er ikke særlig udbredte i Danmark. Langt størstedelen kører i Københavns Lufthavn og hos Anchersens Rute. Alle Anchersens er i den korte version, type O.530K. Anchersens bus 3205 som linje 872 på Strandlodsvej på Amager.

Foto: Thomas de Laine, 30. juni 2008

Anchersen 3206 på Teglholmen, København Den ene af Anchersens Rutes to nye Mercedes Citaro'er til servicebuslinjerne på Amager, der begynder at køre mandag 30. juni 2008. Foto hos Anchersen på Teglholmen.

Foto: Sikandar Sahil, 26. juni 2008

Citaro-ledbus med ukendt ejer i Luxembourg Flere private busselskaber kører i Luxembourg med hver især et mindre antal busser. Denne Mercedes-Benz O.530G Citaro-ledbus bærer internnr. 795 og tilhører en af de private aktører.

Foto: Thomas de Laine, 4. juni 2008

Citaro-ledbus fra Voyages Ecker i Luxembourg En Mercedes-Benz O.530G Citaro-ledbus fra busselskabet Voyages Ecker på linje 10 i Luxembourg.

Foto: Thomas de Laine, 4. juni 2008

Autocars Meyers 649 i Luxembourg Autocars Meyers nr. 649, en Mercedes-Benz O.530 Citaro, som linje 6 i Luxembourg. 600-nummerserien benyttes af flere af de private busselskaber, der kører i Luxembourg.

Foto: Thomas de Laine, 4. juni 2008

AVL 66 i Luxembourg AVL nr. 66, Mercedes-Benz O.405GN årg. 1997, på garageanlægget.

Foto: Thomas de Laine, 4. juni 2008

Citaro fra Emile Weber i Luxembourg En Mercedes-Benz O.530 Citaro fra Emile Weber i Luxembourg. Selvom bussen er privat, har den fået AVLs farver.

Foto: Thomas de Laine, 4. juni 2008

Citaro fra ukendt busselskab i Luxembourg Et af de private busselskaber, der kører i Luxembourg i AVLs farver, er indehaver af denne Mercedes-Benz O.530G Citaro, og den er kun meget diskræt mærket med firmanavn.

Foto: Thomas de Laine, 4. juni 2008

AVL 174 i Luxembourg AVL nr. 174, Mercedes-Benz O.405N årg. 1995, på AVLs garageanlæg i Luxembourg. Bemærk destinationsskiltet, der åbenbart bruges ved kørsel med skolebørn.

Foto: Thomas de Laine, 4. juni 2008

AVL 406 i Luxembourg AVL fik 2002 tre styk Mercedes-Benz O.520 Cito-busser, der bl.a. bruges fast på linje 23. Bus 406 i busterminalen foran hovedbanegården i Luxembourg.

Foto: Thomas de Laine, 4. juni 2008

AVL 67 i Luxembourg AVL nr. 67, Mercedes-Benz O.405GN årg. 1997, i garagen i Luxembourg.

Foto: Thomas de Laine, 4. juni 2008

STI 66 i Thun, Svejts STIs vogn 66, Mercedes-Benz O.405G, som linje 21 ved banegården i Thun. Bussens front er ikke prydet af STIs bomærke, men derimod af det faktum, at bussen har rundet de 1,2 millioner kilometer!

Foto: Thomas de Laine, 2. juni 2008

STI 86 i Thun, Svejts STI vogn 86, Mercedes-Benz O.530G Citaro, i Thun, Svejts.

Foto: Thomas de Laine, 2. juni 2008

STI 84 i Thun, Svejts STI vogn 84, Mercedes-Benz O.530G Citaro, set bagfra i Thun.

Foto: Thomas de Laine, 2. juni 2008

Verkehrsbetriebe Biel 116 i Biel, Svejts Verkehrsbetriebe Biel 116, Mercedes-Benz O.405N, som linje 8 i Biel.

Foto: Thomas de Laine, 2. juni 2008

Verkehrsbetriebe Biel 149 i Biel, Svejts Verkehrsbetriebe Biel nr. 149 er en Mercedes-Benz O.530G Citaro-ledbus, der her ses på linje 7 nær banegården i Biel.

Foto: Thomas de Laine, 2. juni 2008

Stadtbus Winterthur 153 i Winterthur, Svejts Bybusserne i den svejtsiske by Winterthur er for manges vedkommende trolleybusser. En stor del af trolleybusparken udgøres af et antal Mercedes-Benz O.405GTZ-busser fra 1988. Busserne er en speciel variant af O.405GT-trolleybussen forsynet med hjælpedieselmotor leveret til Winterthur og Zürich. Busserne kan rumme mere end 160 passagerer, hvoraf cirka én ud af fire kan sidde ned. Stadtbus Winterthur nr. 153 som linje 3 i Winterthur.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2008

Stadtbus Winterthur 157 i Winterthur, Svejts Det er svært at se på grund af den flotte vedligeholdelse, men denne bus er faktisk omkring 20 år gammel! Stadtbus Winterthur nr. 157, Mercedes-Benz O.405GTZ, som linje 1 ved banegården i Winterthur.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2008

Stadtbus Winterthur 151 ved banegården i Winterthur, Svejts Stadtbus Winterthur nr. 151, Mercedes-Benz O.405GTZ, som linje 1 i Winterthur nær byens busterminal, der ligger ved banegården.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2008

Stadtbus Winterthur 155 i Winterthur, Svejts Stadtbus Winterthur nr. 155, Mercedes-Benz O.405GTZ, som linje 3 i Winterthur.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2008

Stadtbus Winterthur 153 i Winterthur, Svejts Trolleybusserne dominerer i Winterthur, der er en by i det nordlige Svejts med omkring 100.000 indbyggere. Bus 153, Mercedes-Benz O.405GTZ, som linje 3 på byens busterminal.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2008

Stadtbus Winterthur 151 i Winterthur, Svejts Mercedes-Benz-trolleybus nr. 151 på linje 1 i Winterthur.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2008

Stadtbus Winterthur 154 i Winterthur, Svejts Stadtbus Winterthur 154, Mercedes-Benz O.405GTZ, som linje 3 i Winterthur.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2008

Postbus i Winterthur, Svejts En Mercedes-Benz O.530 Citaro fra PostBus i Winterthur, Svejts.

Foto: Thomas de Laine, 1. juni 2008

Ex. Arriva 1972 og ex. DSB busser 2345 i Knardrup Da Busbevarelsesgruppen holdt åbent hus i Knardrup var et par ledbusser med som gæster. Stillet op ved siden af hinanden, kunne man se mange forskelle på dansk- og tyskbyggede busser. Til venstre ex. Arriva 1972, Mercedes-Benz O.405GN årg. 1996, og til højre ex. DSB busser nr. 2345, Volvo B10MA-55/Aabenraa årg. 1993.

Foto: Thomas de Laine, 25. maj 2008

Ex. Arriva 1972 i Knardrup I foråret 2008 ophørte ledbusdrift som del af Hovedstadsområdets kollektive trafik. Arriva 1972, Mercedes-ledbus årg. 1996, var med til at slutte den godt 30 år lange ledbusæra af. På vej mod nye ejere kunne den opleves i Knardrup i maj 2008. Bussen er her skiltet som linje 334, hvor den rent faktisk har kørt i forbindelse med natbuskørsel på linje 96N, men normalt var den at træffe på linje 300S og før da linje 250S.

Foto: Thomas de Laine, 25. maj 2008

Anchersens Rute 3201 ved Valby st. Anchersens Rute 3201, Mercedes-Benz O.530K årg. 2007, som servicebuslinje 860 ved Valby st. Anchersen begynder snart at køre på endnu en servicebuslinje i København, nemlig linje 865 på Østerbro.

Foto: Jeppe Steensgaard, 9. maj 2008

Tigerbus 1 på Middelfart st. Tigerbus' vogn 1, Mercedes-Benz O.405N årg. 1999, som linje 403 på Middelfart st. i en ordentlig omgang regnvejr.

Foto: Thomas de Laine, 2. maj 2008

Tre Middelfart-bybusser på Middelfart st. Tre af Tigerbus' bybusser på Middelfart st.: Fra højre bus 3 som linje 401, dernæst bus 7 som linje 402 og til venstre bus 1 som linje 404. Bybusserne har stadig vognmandens egne farver, men det ændrer sig, når kørslen skal i udbud med virkning fra 2009. Sidste udbud var i 2004, hvor de to Volvo-busser på billedet blev anskaffet.

Foto: Thomas de Laine, 2. maj 2008

Anchersens Rute 3202 på Roskildevej, København Anchersens Rute 3202, Mercedes-Benz O.530K Citaro årg. 2007, som servicebuslinje 860 på Roskildevej i Valby.

Foto: Jeppe Steensgaard, 11. april 2008

Anchersens Rute 3202 på Mellemtoftevej, Valby Anchersens Rute 3202, Mercedes-Benz O.530K Citaro årg. 2007, som servicebuslinje 860 på Mellemtoftevej ved Valby st.

Foto: Thomas de Laine, 19. april 2008

Anchersens Rute 3203 på Ålekistevej, Vanløse Anchersens Rute 3203, Mercedes-Benz O.530K Citaro, som servicebuslinje 861 ved Ålekistevej-sløjfen i Vanløse.

Foto: Thomas de Laine, 19. april 2008

Arriva 1984 på Ishøj st. Arriva 1984, Mercedes-Benz O.405GN årg. 1996, som linje 300S på Ishøj st. En af de sidste ledbusser i drift i Hovedstadsområdet. I baggrunden bus 1397, Volvo B10BLE-63/Aabenraa årg. 2000, også på linje 300S.

Foto: Kristoffer Kluge, 14. marts 2008

Østtrafik 198 på Køge st. Østtrafik 198, Mercedes-Benz O.550 Integro årg. 2004, som linje 256 på Køge st.

Foto: Thomas de Laine, 20. juli 2007

DitoBus 270 fra dørsiden på Slagelse st. I april 2008 kan man endnu møde et flertal af orange og hvide busser, hvis man bevæger sig rundt i det tidligere Vestsjællands Amt. Men de gule busser er begyndt at snige sig ind. Her ses tre busser i VT-design med en enkelt Movia-gul bus baggrunden på Slagelse st. Nærmeste bus er DitoBus' vogn 270.

Foto: Thomas de Laine, 1. april 2008

DitoBus 270 fra vinduessiden på Slagelse st. DitoBus 270, Mercedes-Benz O.405N årg. 1996, som linje 312 på Slagelse st.

Foto: Thomas de Laine, 1. april 2008

Anchersens Rute 3201 på Kvæsthusbroen, København En ny linje 25 i Københavns indre by så dagens lys 31. marts 2008. Linjen binder Skuespilhuset sammen med p-huse og Kgs. Nytorv og er en slags erstatning for det parkeringshus ved Skuespilhuset, som Københavns Kommune ikke vil etablere. Den lille ringlinje kører med 6-7 minutters interval i en time før og efter forestillingerne på Store Scene, og det er Anchersens Rute, der kører - med Mercedes-Benz Citaro'erne fra servicebusserne i Valby og Vanløse. Ruten er foreløbig et tre måneders forsøg. Bus 3201 som linje 25 på Kvæsthusbroen ved Skuespilhuset den første aften med "teaterbus".

Foto: Sikandar Sahil, 31. marts 2008

Anchersens Rute 3203 ved Grøndal Centret, København Anchersens Rute 3203 som linje 861 ved hovedindgangen til Grøndal Centret. Bussen er en Mercedes-Benz O.530K Citaro fra 2007.

Foto: Sikandar Sahil, 1. november 2007

Arriva 1980 holde pause på Lyngby st. Arriva 1980, Mercedes-Benz O.405GN årg. 1996, holder hvil på Lyngby st. den sidste dag med ledbusser på linje 300S.

Foto: Kim Andersen, 14. marts 2008

Arriva 1988 ved Gladsaxe Trafikplads Arriva 1988, Mercedes-Benz O.405GN årg. 1996, som linje 300S ved Gladsaxe Trafikplads. Bussen anskaffedes oprindeligt som ekstra reservebus for linjens dengang mange MAN-ledbusser.

Foto: Thomas de Laine, 7. marts 2008

Arriva 1980 på Ringvejsbroen, Herlev Linje 300S blev oprettet i 1990 og har siden 1991 haft ledbusser - i årene 1994-2000 endda på næsten alle ture. Indtil 1994 havde linjen garage i Gladsaxe, men flyttede da til Ballerup. Ved køreplansskiftet 16. marts 2008 flyttede linje 300S tilbage til Gladsaxe, men de resterende ledbusser flyttede ikke med. Arriva 1980, Mercedes-ledbus årg. 1996, som linje 300S på Ringvejsbroen i Herlev den sidste dag med ledbusser.

Foto: Thomas de Laine, 14. marts 2008

Arriva 1984 ved Glostrup st. Ledbusserne 1971-1984 af typen Mercedes-Benz O.405GN blev i 1996 leveret til linje 250S, men i 2000 overført til linje 300S. I marts 2008 forlod de sidste driften for at blive solgt til udlandet. Bus 1984 som linje 300S ved Glostrup st.

Foto: Thomas de Laine, 14. marts 2008

Arriva 1976 på Glostrup st. Arriva 1976 som linje 300S i Glostrup den sidste dag med ledbusdrift. Bussen var indsat i et løb, så den kørte på linjen hele aftenen.

Foto: Thomas de Laine, 14. marts 2008

Sidste ledbus i Hovedstadsområdet Den sidste ledbus i Hovedstadsområdets kollektive trafik kørte fredag 14. marts 2008. Det blev bus 1976, Mercedes-Benz O.405GN årg. 1996, som kørte fra Nærum st. kl. 23.27 og ankom til Ishøj st. 61 minutter senere. Her ses bussen på sidste tur inden afgang fra Lyngby st.

Foto: Thomas de Laine, 14. marts 2008

Arriva 1073 på Glostrup st. Arriva 1073, Mercedes-Benz O.405N årg. 1998, som linje 123 på Glostrup st.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2004

Netbus' udbrændte turistbus Natten til fredag 15. februar 2008 blev en af Netbus' turistbusser brændt af under urolighederne i København. Bussen, det gik udover, var en Mercedes-Benz O.350 Tourismo fra 2001, som har kørt i Danmark siden omkring begyndelsen af 2006. Her ses bussen (VJ 94 821) efter branden.

Foto: Steen Hultqvist, 19. februar 2008

Netbus' udbrændte turistbus fra dørsiden Dørsiden af den udbrændte turistbus fra Netbus.

Foto: Steen Hultqvist, 19. februar 2008

Interiør af Netbus' udbrændte turistbus "Interiør" af den udbrændte Netbus-turistbus. Bussen forventes ikke på gaden igen.

Foto: Steen Hultqvist, 19. februar 2008

Anchersens Rute 3201 fra dørsiden på Toftegårds Plads Mercedes' Citaro-bybusser er endnu ikke særlig udbredte i Danmark. Den største samling findes i Københavns Lufthavn, mens Anchersens Rute med tre vogne når dette skrives må have næstflest. Anchersens busser er af den korte type O.530K på 10,5 m. Busserne har 63 pladser, heraf 27 siddepladser, og er udrustet med motorer, der lever op til EEV-kravene, samt Voith-gear. Anchersens bus 3201 på Toftegårds Plads i Valby.

Foto: Steen Hultqvist, 6. februar 2008

Anchersens Rute 3201 fra vinduessiden på Toftegårds Plads, Valby Anchersens Rute 3201 på Toftegårds Plads i Valby - ude foran Movias hovedkvarter.

Foto: Steen Hultqvist, 6. februar 2008

Arriva 1984 på Lundtoftevej, Lyngby Arriva 1984, Mercedes-Benz O.405GN-ledbus årg. 1996, som linje 300S på Lundtoftevej ved DTU i Lyngby.

Foto: Thomas de Laine, 25. februar 2008

Arriva 1980 på Sundbyvester Plads, København Ledbusserne fra linje 300S bruges også på natbuslinjerne, selvom de er blevet stadigt sjældnere. Det har dog altid hørt til undtagelserne, at de forekom på linje 81N, der kører som en slags natudgave af linje 350S. Arrivas bus 1980, Mercedes-Benz O.405GN årg. 1996, var dog i brug på linje 81N natten til 24. februar 2008 - kort inden ledbusdriftens ophør. Bussen var derved i trafik på Amagerbrogade, hvortil den også oprindeligt leveredes (250S).

Foto: Thomas de Laine, 24. februar 2008

Arriva 1980 på Nørreport st., København Arriva 1980 som natbus 81N til Ballerup optager passagerer på Nørreport st.

Foto: Thomas de Laine, 24. februar 2008

Duobus 2 ved præsentationen på Rådhuspladsen, København Det københavnske duobusforsøg kunne 2. august 1993 indlede driften. Det skete på en særlig linje 50E mellem Hovedbanegården, Rådhuspladsen, Nørreport, Tagensvej og Hans Knudsens Plads. Forsøget var dog forfulgt af problemer og på premieredagen kunne ingen af busserne køre på strøm. Ledningerne med kørestrøm blev pillet ned i efteråret 1997. De to duobusser, der var leveret af Mercedes-Benz, ved præsentationen på Rådhuspladsen med nr. 2 nærmest.

Foto: Troels Zahren Martens, 2. august 1993

Duobus 2 på Rådhuspladsen, København Det første års tid kørte de to duobusser beklædt med en foliereklame, hvor nogle af forsøgsprojektets parter var nævnt: AEG og Nesa. Selvom busserne blev leveret i 1993 var det højgulvsbusser. Duobus nr. 2 ved præsentationen på Rådhuspladsen.

Foto: Troels Zahren Martens, 2. august 1993

Arriva 1988 på Glostrup st. Hovedstadsområdets sidste ledbusser kører på linje 300S og er snart en saga blot. Der bliver da heller ikke kælet meget for dem, hvilket tydeligt ses på Arriva 1988, Mercedes-Benz O.405GN fra 1996, der 15. februar 2008 kunne mødes på Glostrup st.

Foto: Thomas de Laine, 15. februar 2008

Arriva 1980 på Lyngby st. I februar 2008 er det endegyldigt slut med ledbusser i Hovedstadsområdet. De sidste af slagsen, der kører på linje 300S, bliver erstattet med 13,7 m-busser, der er tilovers fra linje 5A. Dermed er en epoke på over 30 år forbi. Arriva 1980, en Mercedes-Benz O.405GN fra 1996, som linje 300S på Lyngby st. Bussen blev oprindeligt anskaffet af Bus Danmark til linje 250S, men flyttedes i 2000 til Ring 3.

Foto: Sikandar Sahil, 6. februar 2008

Anchersens Rute 3203 ved Brønshøj Torv De første to af i alt 12 servicebuslinjer i Københavns Kommune blev oprettet i oktober 2007. Det er linje 860 i Valby-området og 861 i Vanløse-området. Entreprenør på kørslen er Anchersens Rute, der har indsat tre Mercedes-Benz O.530K Citaro'er. Det er de første af slagsen i Movia-trafik. Anchersens Rute 3203 som linje 861 ved Brønshøj Torv.

Foto: Sikandar Sahil, 1. november 2007

Københavns Lufthavne TR80 som shuttlebus i Kastrup Lufthavn Københavns Lufthavne (CPH) anskaffede i 2005 en af landets foreløbigt ganske få Mercedes-Benz O.530 Citaro-busser. Bussen, der hedder TR80, anvendes på shuttlebusruten i Kastrup Lufthavn og lægger her an til landing ved stoppestedet under "vingen" ved Terminal 3.

Foto: Thomas de Laine, 10. juli 2007

Københavns Lufthavne TR80 ved CPHs Mercedes-Benz Citaro nr. TR80 ved "vingen" i Kastrup Lufthavn. Bussen kører på lufthavnens shuttlebusrute og er på vej mod Terminal 1.

Foto: Thomas de Laine, 10. juli 2007

Københavns Lufthavne TR86 som shuttlebus i Kastrup Lufthavn Københavns Lufthavnes (CPH) bus TR86 i brug som shuttlebus mellem Terminal 1 og Terminal 2 i Lufthavnen i Kastrup. Bussen er en Mercedes-Benz O.405 fra 1991 og har, som Lufthavnens andre busser af typen, Voith-gear.

Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2006

Arriva MA4 ved Victoria Station, London Arriva London MA4 ved Victoria Station i London. Bussen er en Mercedes-Benz O.530G Citaro-ledbus fra 2004.

Foto: Thomas de Laine, 8. juli 2007

Arriva MA29 ved Victoria Station, London Arriva London MA29, Mercedes-Benz O.530G Citaro-ledbus årg. 2004, som linje 73 ved Victoria Station, London.

Foto: Thomas de Laine, 8. juli 2007

Arriva 1769 i Ballerup garage En Mercedes-Benz O.520 Cito, der tidligere har været bybus i Sorø, blev i 2007 overført til Hovedstadsområdet og sat i drift som servicebus med internnummer 1769 - stadig i VT-bemaling. Foto i Ballerup garage.

Foto: Sikandar Sahil, 21. april 2007

En af Politiets Mercedes O.303-busser i København Politiet må have Danmarks største vognpark af Mercedes-Benz O.303-busser. I hvert fald tæller samlingen af den efterhånden aldrende bustype mindst fem styk leveret i årene 1983-86. Alle busserne er grønne og har dørarrangement 1-2-0. I dagene omkring rydningen af Ungdomshuset havde Politiet inddraget en del af Hambrosgade i København, der benyttedes til ekstra opstillingsplads for bl.a. hollændervogne. Politiets busser holder formentlig normalt i garageanlægget ved Hambrosgade, men opstilledes i denne periode i Niels Brocks Gade.

Foto: Thomas de Laine, 7. marts 2007

Mercedes O.303-bus i København Mercedes-Benz O.303-bus på Center Boulevard, København. Bussen, der bærer reg.nr. YJ 57 973, er muligvis en slags campingbus.

Foto: Jeppe Steensgaard, 3. januar 2007

Arriva 1971 som natbus på Rådhuspladsen, København Natbuslinje 93N bliver kørt med 13,7 m-busser og ledbusser fra linje 300S og 400S. Linjen kører mellem Rådhuspladsen og Roskilde st., og visse ture fortsætter til Gevninge. Bus 1971, Mercedes-Benz O.405GN, som linje 93N på Rådhuspladsen natten efter 13. oktober 2006.

Foto: Thomas de Laine, 14. oktober 2006

Arriva 1971 i Ballerup garage Arriva 1971, Mercedes-Benz O.405GN fra 1996, er fast inventar på linje 300S. Bussen vil fra 22. oktober 2006 være Arrivas ældste HUR-bus. Ballerup garage.

Foto: Thomas de Laine, 14. oktober 2006

De Hvide Busser 8744 på Birkerød st. Til kørsel på linje 388 modtog De Hvide Busser i 1999 seks Mercedes-Benz O.405N-busser i forbindelse med HTs 8. udbud. Busserne blev senere flyttet over på de linjer i Birkerød og Allerød, som De Hvide Busser kører. 4. juli 2006 kunne passagererne på Birkerøds bybuslinje 327 således blive transporteret med "stjernebus" i form af De Hvides vogn 8744. Hos De Hvide Busser har man valgt at udskifte busserne, som nu er i Polen. I stedet er der modtaget et antal nye DAF SB4000/Jonckheere. Det er i øvrigt også snart historie med De Hvide Busser på Birkerød-linjerne. Denne kørsel overgår fra 22. oktober 2006 til De Blaa Omnibusser, mens De Hvide Busser flytter busserne over til kørsel, som man overtager fra Arriva.

Foto: Thomas de Laine, 4. juli 2006

Roskilde Kommunes kulturbus på Roskilde Havn En postkasserød Mercedes-Benz/Stautrup årgang 1982 gør det ud for Roskilde Kommunes "kulturbus". Bussen har tidligere fungeret som bogbus i Vallø. Bussen deltog meget passende ved bogbustræffet i Roskilde i september 2006 og ses her med udrullet markise på Roskilde Havn.

Foto: Thomas de Laine, 9. september 2006

Henzago, Ruda Slaska, vogn 28 i Ruda Slaska, Polen Firmaet Henzago i Ruda Slaska formår at holde liv i denne Mercedes-Benz O.305G fra 1981! Bussen lyder også internnummer 28. Rutebilstationen i Ruda Slaska, Polen.

Foto: Thomas de Laine, 18. august 2006

Ex. Odense Bybusser 76 hos PKS Krakow, Polen Et mindre antal tidligere Wulff Bus-vogne er kommet i rutebiltrafik hos PKS Krakow i Polen. Blandt disse er de Mercedes-Benz O.405N'er, der i 1993 leveredes til Odense, og et par år kørte hos Wulff Bus i Vejle. Ex. Wulff Bus 1054, opr. Odense Bytrafik 76, i garagen hos PKS Krakow.

Foto: Thomas de Laine, 16. august 2006

Arriva 1972 ved Buddinge st. Arrivas tilbageværende Mercedes-ledbusser gennemgår fortiden en renovering. Busserne skal frem til 2008 fortsat udgøre en stor del af vognparken på linje 300S. Linje 300S har fået forlænget kontrakten med et år til 2008, og derudover udvides driften på linjen betydeligt fra oktober 2006, hvor der bliver 5-minuttersdrift i myldretiderne. I den forbindelse er det bl.a. meningen, at Mercedes-ledbusserne får følgeskab af nogle af de Volvo B10LA-ledbusser, der i dag kører på linje 150S, 173E, 184 og 354. Bus 1972 er netop kørt fra stoppestedet ved Buddinge st. Bussen har betjent Buddinge st. hele sit liv, selvom den først blev indsat på linje 300S i 2000. Fra den var ny i 1996 og indtil overførslen til 300S kørte den nemlig på linje 250S, Buddinge st.-City-Københavns Lufthavn, Kastrup.

Foto: Thomas de Laine, 7. juli 2006

De Hvide Busser 8743 på Allerød st. De Hvide Bussers seks Mercedes-Benz O.405N-busser, nr. 8743-8748, bliver om kort tid udskiftet med nye DAF/Jonckheere-busser. På fototidspunktet skulle busserne faktisk have været taget ud af drift, men de nye busser afventer en godkendelse, før de kan sættes i drift. Bus 8743 (årg. 1999) som linje 385 på Allerød st. Linje 385 overgår i oktober 2006 til De Blaa Omnibusser som følge af HURs 18. udbud.

Foto: Thomas de Laine, 18. juli 2006

Nyborg Bybusser 23 i Nyborg Nyborg Bybusser v. Aksel Kristensen kører bl.a. med denne Mercedes-Benz O.405N fra 2000. Bussen bærer internnr. V23 og ses her i busterminalen ved Nyborg station.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 15. marts 2006

Netbus på Allinge-ruten ved Hovedbanegården, København 1. juni 2006 påbegyndte Netbus driften på den nye fjernbusrute København H-Simrishamn(-Allinge). Først nogle dage senere blev ruten tildelt rutenummeret, der er 990. Ved Hovedbanegården holder ruten i Bernstorffsgade sammen med Gråhundbus' rute 866 til Ystad(-Rønne). Der køres to afgange dagligt: én tidlig morgen og én om eftermiddagen. På mange dage i juli måned vil der være tre afgange. Her ses en Mercedes-Benz O.350 Tourismo indsat på eftermiddagsafgangen. Bussen er fra 2001 og leveret til Nettbuss i Norge. Først i 2006 er denne bus og flere andre overført til Danmark. Foto i Bernstorffsgade ved Hovedbanegården.

Foto: Thomas de Laine, 8. juni 2006

Københavns Lufthavne TR87 som shuttlebus i Kastrup Lufthavn I 2005 overtog Københavns Lufthavne (CPH) selv driften af shuttlebussen mellem terminalerne i Kastrup Lufthavn. 1. maj 2006 blev ruten slået sammen med en personalerute, og man anvender nu bl.a. denne Mercedes-Benz O.405 fra 1991 på ruten. Bussen er en højgulvsbus, men shuttlebussen betjentes oprindeligt af DAB-servicebusser! Københavns Lufthavne vogn TR87 mellem Terminal 1 og Terminal 2 i Københavns Lufthavn, Kastrup.

Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2006

Connex 7031 hos Connex i Maribo Et par af Connex' Mercedes-Benz Integro, der oprindeligt anskaffedes til 1998-kontrakten for VT, er nu kommet til Connex i Maribo. En af dem er nr. 7031, der ses her.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 7. marts 2005

Arriva 1972 som linje 300S på Glostrup st. Linje 300S har kørt til Hundige lige siden oprettelsen i oktober 1990. Men fra 20. marts 2005 er det slut: Linjen afkortes til Ishøj station, og de ret få passagerer mellem Ishøj og Hundige må fremover transportere sig på anden vis. Herved bliver der frigivet ressourcer, så linjen kan deles i en nordlig og sydlig del med Lyngby st. som skiftested. Formålet med det hele er at gøre linje 300S mindre følsom over for de trafikale konsekvenser, der ventes, når arbejdet med at udbygge Motorring 3 går igang i påsken 2005. Arbejdet planlægges at fortsætte helt til 2008. En række andre linjer mister i øvrigt visse stoppesteder og får mulighed for at køre ad alternative ruter. Arriva-bus 1972, Mercedes-Benz O.405GN-ledbus fra 1996, på Glostrup st. som linje 300S til Hundige kørt før afkortningen.

Foto: Thomas de Laine, 16. marts 2005

Brintbus på Island Brint- eller brændselscellebusser spås af mange at være fremtidens ikke-forurerende bus. På Island har trafikselskabet Stræto i Reykjavik nogle brintbusser. Teknologien er desværre endnu ikke helt moden, og der er nogle problemer med busserne. Her ses vogn 87, en Mercedes Citaro i brintbusudgave.

Foto: Ole Frier-Meineche, 28. oktober 2004

Taget på en brintbus på Island Brintbusserne har tankene på taget - meget i stil med de velkendte københavnske gasbusser.

Foto: Ole Frier-Meineche, 28. oktober 2004

Udsnit af Arrivas Kokkedal-vognpark anno 2001 Blandede Arriva-busser på garagen i Kokkedal i september 2001. Ingen af busserne på billedet kører hos garagen i maj 2004! Fra højre ses en Volvo B10M/Aabenraa, en Mercedes-Benz O.405N, en Scania/Berkhof, en Volvo B10M/Aabenraa, en Volvo B10M/DAB og endelig endnu en Volvo B10M/Aabenraa. Med undtagelse af Berkhof-Scania'en er alle busserne udrangeret. Scania'en kører i Ballerup garage.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 29. september 2001

Blandede Volvo- og Mercedes-ledbusser hos Arriva i Kokkedal I 2003 fik linie 150S nye busser i forbindelse med, at linien kom på ny kontrakt i 12. udbudsrunde. Volvo B10LA-52/Säffle-ledbusserne, der leveredes til linien ved dens oprettelse i 1998, og nogle Mercedes-Benz-ledbusser fra 1994 prægede linien frem til busudskiftningen i 2003. Her ses blandede Volvo B10LA- og Mercedes-Benz-ledbusser på Arrivas garageanlæg i Kokkedal i 2001.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 29. september 2001

Arriva 1052 i Roskilde Det var også sidste gang, at Arriva kørte på linie 223E den 21. maj 2004. Samtidig er var det nok sidste gang, bus 1052 var i Arriva-trafik. Alle Mercedes'erne i Roskilde udrangeres, og allerede fredag aften begyndte man at køre dem væk. Bus 1052 som linie 223E ved Roskilde sygehus.

Foto: Thomas de Laine, 21. maj 2004

Bortkørsel af udrangerede Arriva-busser De 30 Mercedes-Benz O.405N-busser fra 1998, der hidtil har kørt hos Arriva i Roskilde, forsvandt 23. maj 2004. Allerede tidligt fredag aften den 21. maj var man begyndt at køre Mercedes-busserne væk, selvom der stadig var en hel driftsdag tilbage. Bus 1060 (tv.) og 1072 (th.) på Navervej i Roskilde, hvor Arrivas garage ligger.

Foto: Thomas de Laine, 21. maj 2004

Arriva 1063 på fejeblad på Roskilde st. Arrivas bus 1063 havde 21. maj opgivet ævred på Roskilde stations busterminal og måtte køres væk af et Falcks "fejeblade". Ironisk nok var det formentlig alligevel den sidste dag, bussen ville have været i Arriva-trafik.

Foto: Thomas de Laine, 21. maj 2004

De Hvide Busser 8747 på Kokkedal st. Den 23. maj 2004 nedlægges linie 383, Hørsholm bybus. I stedet omlægges linie 388, Strandvejsbussen, væk fra Strandvejen og ad en del af linie 383's rute. De Hvide Busser har kørt linie 383 siden 2000 og har desuden trafikeret linien et par år tilbage i 1980'erne. Bus 8747, en Mercedes-Benz O.405N årg. 1999, fra De Hvide Busser på Kokkedal st. De Hvide Busser kører også linie 388.

Foto: Thomas de Laine, 20. april 2004

Arriva 1076 på Taastrup st. Arriva beholder linie 123 efter 23. maj 2004, men Mercedes-busserne, der har præget linien siden 1998, forsvinder. I stedet indsættes Volvo B10BLE-busser fra bl.a. Kokkedal garage. Bus 1076 med bus 1065 i baggrunden, begge Mercedes-Benz O.405N årg. 1998, på Taastrup st.

Foto: Thomas de Laine, 13. maj 2004

Arriva 1074 på Roskilde st. Bus 1074, Mercedes-Benz O.405N årg. 1998, på Roskilde st. med både dansk og australsk flag i anledning af brylluppet. Bussen er indsat på linie 213, der 23. maj 2004 overgår til Wulff Bus sammen med flere andre linier i Roskilde-området. Samtidig tages Mercedes-Benz-busserne 1051-1080 ud af drift, hvorefter de eneste af Arrivas engang forholdsvis talrige Mercedes-busser, der er tilbage, er ledbusserne 1971-1972, 1974-1984 og 1988 fra Ballerups linie 300S samt 1892 i Kokkedal.

Foto: Thomas de Laine, 14. maj 2004

Duobus 101 hos Vejstruprød Busimport I 1993 leveredes til HT to stk. Mercedes-Benz-duobusser, oprindeligt nr. 1-2, men i 1994 omnummereret til 101-102. Duobusserne kunne både køre på diesel og vekselstrøm. Denne egenskab betød imidlertid, at busserne var ret tunge, så for at skaffe tilstrækkelig kapacitet i dem, byggedes de som ledbusser. Selvom busserne er fra 1993 er de højgulvsbusser. 1993-94 kørte busserne på den særlige duobuslinie 50E mellem Hovedbanegården og Hans Knudsens Plads, hvoraf en del var elektrificeret. I 1994 nedlagdes denne linie, og busserne overførtes til linie 184, der fik nogle korte ture mellem Nørreport st. og Hans Knudsens Plads. Disse ture bortfaldt fra 1996, hvor linie 185 oprettedes, og herefter kørte duobusserne altid helt til Holte. I 2003 udrangeredes bus 101, der ses på billedet, mens bus 102 udbrændte et par år tidligere. Duobusforsøget kan ikke siges at have været en succes. Forsøget var præget af tekniske problemer og anlægsarbejder, der betød, at busserne ikke kunne få strøm og derfor i stedet kørte på diesel. Cirka efteråret 1997 kørte duobusserne for sidste gang på el, og luftledninger blev taget ned. Bussernes trolleystænger er senere afmonteret, mens elmotoren blev i busserne. Bus 101 kom efter udrangering til Vejstruprød Busimport. Ironisk nok har en af de gamle københavnske trolleybusser, der er bevaret, også nummer 101.

Foto: Thomas de Laine, 11. maj 2004

Arriva 1072 som linie 123 på Glostrup st. I HURs 14. udbud lykkedes det kun for Arriva at genvinde linie 123 mellem Roskilde og Valby. Linien har siden den nuværende kontrakts begyndelse været kørt med Mercedes-busser som den her viste. Disse busser tages alle ud af drift pr. 23. maj 2004, hvor den nye kontrakt begynder. I stedet tilføres Volvo-busser fra andre Arriva-garager. Bus 1072, Mercedes-Benz O.405N årg. 1998, på Glostrup st.

Foto: Thomas de Laine, 27. april 2004

Arriva nr. 1065 på Roskilde st. Arriva anskaffede i 1998 30 stk. Mercedes-Benz O.405N-busser (nr. 1051-1080) til de landruter, man overtog fra Linjebus i 7. udbudsrunde. Nu har Arriva selv tabt kørslen, og busserne sælges tilbage til EvoBus, og forsvinder dermed fra gadebilledet den 23. maj 2004. Her er det bus 1065 som linje 215 på Roskilde st. Linjen overtages 23. maj af Wulff Bus.

Foto: Thomas de Laine, 26. april 2004

Mercedes-Benz-forsøgsbus på linie 34 ved Tårnby st. HUR og City-Trafik afprøvede i foråret 2004 denne Mercedes-Benz Citaro på linie 34 på Amager. Bussen havde ingen udstigningsdør bag bagakslen, da man ville se, hvordan det gik med at undvære bagdøren. F.eks. kunne det tænkes, at der skulle bruges ekstra tid til stoppestedsophold, og at bussens bageste pladser ikke udnyttedes så godt, da der var langt til udstigningsdøren. Linie 34 har dog næppe en passagerbelægning, der kan give anledning til problemer. Man havde nok ikke turdet at indsætte bussen på f.eks. linie 5A. Bussen, reg.nr. SZ 92 221, ses her på Tårnby st.

Foto: Thomas de Laine, 2. marts 2004

Nøgleord med lignende billeder:   København   2008   Anchersen Rute   Arriva   2009   

Ophavsret
Alle billeder er beskyttet af lov om ophavsret. Gengivelse af billederne er forbudt uden tilladelse fra fotografen. Du finder fotografens navn i tilknytning til hvert enkelt billede. Er du i tvivl om, hvordan du kommer i kontakt med fotografen, kan du skrive til admin@myldretid.dk eller via kontakt-siden. Det er fuldt tilladt at kopiere billederne til privat brug, når dette ikke sker i erhvervsøjemed. Mere om ophavsret...

 Opdateret sidst:
24. april 2017

 

 Billeder
Nyeste billeder

Blad alle billeder igennem

Se tilfældige billeder

Søg i Billeder

Nøgleord

Linjenummer

Dato for optagelse

Billedserier

Billedagenten - nye billeder på danske bussider

Om billederne
Ophavsret

Busbilleder uden at spørge først?

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/billeder/vis.php
Copyright © 1999-2017 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.