Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Billeder > Nøgleord > Interiør

Nøgleord: Interiør

38 billeder

Interiør af Volvo 7700-hybridbussen på linje 5A Interiør af Volvo 7700-hybridbussen, som Netbus i maj og juni 2010 prøvekører på linje 5A i København. Volvo 7700 er en "rigtig" lavgulvsbus med lavt gulv i hele bussens længde, også bag midterdørene. Motoren står bagest i vinduessiden.

Foto: Sikandar Sahil, 21. maj 2010

Et kig fremad i VDL Citea-demobussen Forenden af VDL Citea-demobussen set indefra.

Foto: Jeppe Steensgaard, 3. december 2009

Interiør af VDL Citea-demobussen Interiørbillede af VDL Citea-demobussen hos VDL på Naverland i Glostrup. Som det ses, har bussen sædebetræk, holdestænger osv. efter Movias designregler.

Foto: Jeppe Steensgaard, 3. december 2009

Interiør af Arriva 6634 Interiør af Arriva 6634, MAN NL313 Lion's City-CNG-gasbus årg. 2009. Det grønne sædebetræk er Skånetrafikens design.

Foto: Torben Liebst, 7. april 2009

Interiør af Irisbus Crossway til Iversen Interiøret af en af de nye Irisbus Crossway-rutebiler til Iversen.

Foto: Dan Bork Pedersen, 1. juli 2008

Interiør af AVL 418 i Luxembourg Sådan ser den sidste "rigtige" DAB-bus ud indefra. AVL nr. 418, DAB 11-0860S årg. 2001, i Luxembourg.

Foto: Thomas de Laine, 4. juni 2008

Førerpladsen i Århus Sporveje 027 Sådan ser førerpladsen ud i ex. Århus Sporveje 027, Leyland-DAB serie 2 årg. 1975.

Foto: Carsten V.R. Nielsen, 4. august 2007

Interiør af Netbus 8444 ved fordøren Forenden af Netbus 8444, Volvo B12BLE-61/Vest, set indefra. Øverset ses displayet, der bruges til at annoncere næste stoppested mv., og til højre ses en af bussens informationsskærme.

Foto: Thomas de Laine, 14. august 2007

Informationsskærm i Netbus 8444 Den ene fladskærm til information i Netbus 8444. Bemærk også holdestængerne, der - som krævet af Movia - er i samme melongule farve, som bussen har udvendigt.

Foto: Thomas de Laine, 14. august 2007

Uens vinduesstørrelse på Netbus 8444 Sideruderne har ikke alle samme størrelse i Netbus 8444, Volvo B12BLE-61/Vest. I den bageste del af bussen er vinduerne mindre, og forskellen ses tydeligt indefra ved den ene sæderække. Udenpå er forskellen godt kamufleret af kosmetikglas.

Foto: Thomas de Laine, 14. august 2007

Sideperronen i Netbus 8444 Sideperronen i Netbus 8444, der fra 21. oktober 2007 skal indsættes på linje 5A. Bussen er en Volvo B12BLE-61/Vest og ses her under en præsentation for Movia, der foregik på Toftegårds Plads.

Foto: Thomas de Laine, 14. august 2007

Interiør af ex. City-Trafik 21 hos Nowak Transport, Polen City-Trafik fik 1993-95 leveret et antal DAB serie 15-busser med grøn aptering indvendigt. En af disse, vogn 21, er nu hos Nowak Transport i Swierklaniec, Polen, på hvis garageanlæg dette billede er taget.

Foto: Thomas de Laine, 17. maj 2007

Interiør af ex. Spjald Rutebiler 20 Her ses interiøret af den tidligere Spjald Rutebiler vogn 20, en Leyland-DAB LIDRT 6857/3 type GC4 fra 1974.

Foto: Thomas de Laine, 10. marts 2007

Interiør af ex. HT 1285 Interiør af ex. HT 1285 kort før skrotningen.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2006

Interiør af ex. HT 1837 I efteråret 1991 overførtes HT 1837 m.fl. til brug på linje 300S og blev i den forbindelse ombygget med turistbusagtige stole, der ikke helt var tænkt ind i Kryger-designet, som disse busser var født med. Et interiørbillede af ex. HT 1837.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 28. december 2006

Interiør af De Blaa Omnibusser 4052, set fremad Interiør af De Blaa Omnibusser 4052, DAF SBR4000/Jonckheere-13,7 m-bus, set fremad mod fronten.

Foto: Mikkel Valling, 24. december 2006

Interiør af De Blaa Omnibusser 4052, set bagud Interiør af De Blaa Omnibusser 4052, DAF SBR4000/Jonckheere-13,7 m-bus, set bagud fra forperronen. Bemærk armlænene på et par af de nærmeste stolerækker i vinduessiden.

Foto: Mikkel Valling, 24. december 2006

Instrumentbordet i De Blaa Omnibusser 4052 Sådan ser instrumentbord og førerplads ud i en DAF SBR4000/Jonckheere til en HUR-entreprenør. Her bus 4052 fra De Blaa Omnibusser.

Foto: Mikkel Valling, 24. december 2006

Interiør af Århus Sporveje 453 Interiør af begenden af en af de nye Solaris-busser til Århus Sporveje: nr. 453. Bussen er opbygget med motoren placeret i bageste venstre hjørne, så der kan blive lavt gulv i hele bussens længde.

Foto: Torben V.R. Nielsen, 17. december 2006

Interiør af Fjord-bus 7438 De efterhånden ganske mange Jonckheere Transit-busser er nu også kommet til Frederikssund. Her ses interiøret af Fjord-bus' helt nye bus 7438.

Foto: Jesper Holst, 23. oktober 2006

Interiør af Partner Bus 8434 En af Partner Bus' specialiteter er den gule farve indvendigt, som forefindes i de busser, selskabet fik leveret i 1990'erne. Det gule interiør ses her i 8434, en Volvo B10BLE-60/Aabenraa fra 1998. Busserne 8432-8435 har dog en lidt lysere gul farve indvendigt end de øvrige. Foto på busanlægget i Skibby.

Foto: Thomas de Laine, 14. oktober 2006

Interiør af MZA Warszawa 5303, forvognen Sådan ser en Ikarus 280-ledbus af årgang 1993 ud indefra. Bussen tilhører MZA Warszawa, nr. 5303, og kører bybuskørsel i Warszawa.

Foto: Thomas de Laine, 15. august 2006

Interiør af MZA Warszawa 5303, bagvognen Interiøret af MZA Warszawa 5303, set fremad fra bagvognen.

Foto: Thomas de Laine, 15. august 2006

Ex. Odense Bybusser 130 indefra Interiør af ex. Odense Bybusser nr. 130, en Volvo B10M/Aabenraa-bybus fra 1982. Bemærk de brune farver og enkeltsæderne i dørsiden. Sådan har mange bybusture i Odense set ud helt op til foråret 2006! Emdrup Torv.

Foto: Thomas de Laine, 27. juli 2006

Interiør af Irisbus-rutebil fra Pan Bus Interiør af en af Pan Bus' Irisbus Arway-rutebiler.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 17. juni 2006

Interiør af kupe på 1. kl. i russisk tog Det kan være svært at se ud for flasker med vand og flere lag gardiner. Men 1. kl. i et russisk indenrigstog er fin transport, hvor to mand deler en kupe. Der er sågar tv i kupeerne i denne vogn.

Foto: Thomas de Laine, 10. juli 2004

Interiør af sidegang på 1. kl. i russisk tog Sidegangen i en russisk togvogn. Således ser der ud på 1. kl.

Foto: Thomas de Laine, 10. juli 2004

Connex 6165 indefra Da Linjebus i efteråret 1994 indsatte Scania MaxCi-busserne på bl.a. Taastrups bybuslinjer udløste det et vredt læserbrev, hvoraf det fremgik, at skribenten mente, at man nærmest skulle være akrobat for at kunne bruge dem! Som tidlige lavgulvsbusser var MaxCi'erne med til at tage skraldet ved folkets lidt kølige modtagelse af lavgulvskonceptet. I dag har alle Hovedstadsområdets busbrugere glemt, at busser kan have højt gulv. 6165 og dens søskende blev i 1998 "renoveret", hvor Linjebus' eget blå og hvide sædebetræk blev erstattet af det betræk, der her ses anvendt. Man "glemte" dog tæppebeklædningen af loftet...

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 7. april 2006

Førerpladsen på TAK 1165 (ex. HT 1570) i Tallinn, Estland TAK nr. 1165 er en Scania BR112/DAB med en fortid som HT nr. 1570. Bussen har kørt i Tallinn siden 1990'erne, og der er gennem årene sket et par ændringer. Her ses førerpladsen i bussen.

Foto: Frank Pedersen, 15. juli 2005

Berkhof-prøvebussen set indefra Efter midterdøren har prøvebussen to små trin op til det skrånende gulv i den bageste del af bussen. Bussen er indrettet med et lidt spraglet sædebetræk, gule holdestænger og den krævede ramme til taksttabellen og køreplansholdere mv. ved midterdørene.

Foto: Thomas de Laine, 2. december 2005

Partner Bus 8436 set indefra Indefra ligner Partner Bus 8436 de fleste andre HUR-busser. Bemærk dog den skrånende trappe op til den bageste del af bussen. De gule holdestænger og sædebetrækket mv. er det samme i alle nye HUR-busser, da det er en del af specifikationerne fra HUR.

Foto: Bo Kristensen, 3. februar 2005

Interiør af Optare Solo fra Helsingør Turisttrafik Sådan ser en Optare Solo ud indefra i HUR-udgave. Busserne får altså midterperroner og er egentlig laventrébusser. Om indretningen kan i øvrigt bemærkes, at busserne har dobbeltdøre, altså dørarrangement 0-2+2-0 - en del mere en DAB-servicebusserne i de fleste tilfælde havde.

Foto: Ole Sørensen, 6. januar 2005

City-Trafik nr. 2035 set indefra De første lavgulvsbusser til City-Trafik var indvendigt meget karakteristiske, idet de havde grønne side- og skillevægge og sæderygge. Nogle af dem havde endda teksten "Velkommen i det grønne" stående på døren ind til chaufførpladsen! Denne tekst forsvandt dog senere. Thorvald Borgs Gade garage, København.

Foto: Thomas de Laine, 29. november 2004

Chaufførplads mv. i KS 772 Chaufførpladsen mv. i KS 772. Bemærk f.eks. det indvendige destinationsskilt ("41 - Damhussøen (Zoo)") og det røde EKSTRA-skilt, der kan slås ned.

Foto: Thomas de Laine, 7. august 2004

Interiør af passagerkabinen i KS 772 Et kig ned gennem 772. Bagest ses bagperronen og mellem midter- og bagdørene befinder konduktørpladsen sig. En pudsighed er den røde vægbeklædning. Den skulle senere dukke op igen i HTs 80'er-bussers Kryger-design.

Foto: Thomas de Laine, 7. august 2004

APTA 815 indefra APTA 815 set indefra fra konduktørpladsen. Hvis ikke sporvognene var blevet afskaffet, havde en sporvognstur i København sikkert set nogenlunde sådan ud helt op i 1990'erne.

Foto: Thomas de Laine, 7. august 2004

Førerpladsen i APTA 815 Et blik ned over førerpladsen i APTA 815. De forskellige lamper og knapper havde fået egyptiske tekster, som Sporvejsmuseets medarbejdere sjovt nok ikke har kunnet læse, så de er blevet suppleret med tekster på dansk (de gule mærkater).

Foto: Thomas de Laine, 7. august 2004

Volvo B7RLE til Østtrafik indefra Volvo B7RLE er en laventrébus, altså en bus med lavt gulv i den forreste del og højt gulv i den bageste del. At Volvo B7R ikke er tænkt som laventrébus fremgår tydeligt af billedet. Der er hele tre trin op bag i (den gule stribe nederst i billedet markerer det første), hvilket er ret meget for en laventrébus.

Foto: Thomas de Laine, 11. maj 2004

Nøgleord med lignende billeder:   2006   Volvo   DAF   København   2004   

Ophavsret
Alle billeder er beskyttet af lov om ophavsret. Gengivelse af billederne er forbudt uden tilladelse fra fotografen. Du finder fotografens navn i tilknytning til hvert enkelt billede. Er du i tvivl om, hvordan du kommer i kontakt med fotografen, kan du skrive til admin@myldretid.dk eller via kontakt-siden. Det er fuldt tilladt at kopiere billederne til privat brug, når dette ikke sker i erhvervsøjemed. Mere om ophavsret...

 Opdateret sidst:
22. maj 2010

 

 Billeder
Nyeste billeder

Blad alle billeder igennem

Se tilfældige billeder

Søg i Billeder

Nøgleord

Linjenummer

Dato for optagelse

Billedserier

Billedagenten - nye billeder på danske bussider

Om billederne
Ophavsret

Busbilleder uden at spørge først?

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/billeder/vis.php
Copyright © 1999-2017 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.