Myldretid.dk (til forsiden)  
  Forside   Nyheder   Baggrund & historie   Billeder   Garagefakta   Busbasen   Vognlister
  Opdateringer   Om Myldretid.dk   Kontakt

  Du er her: Forside > Billeder > Nøgleord > 2014

Nøgleord: 2014

146 billeder

Arriva 1206 ved Rødovrehallen, Rødovre Arriva 1206, Scania CityWide årg. 2013, som linje 6A ved Rødovrehallen.

Foto: Peter Hobel, 5. april 2014

Arriva 1502 på Emdrup Torv, København Arriva 1502, MAN NL313 Lion's City CNG-gasbus årg. 2014, som linje 6A på Emdrup Torv - med røde hjørner. Bussen blev sammen med sine to søstervogne i første omgang indsat på linje 6A.

Foto: Peter Hobel, 15. november 2014

Arriva 1502 på Eurovision Island, Refshaleøen, København Arriva 1502 som helt ny og helgul på "Eurovision Island" på Refshaleøen i København i forbindelse med ekstrakørslen til Melodi Grand Prix 2014. Bussen er en MAN NL313 Lion's City CNG-gasbus leveret i 2014.

Foto: Peter Hobel, 10. maj 2014

Anchersen 3216 ved Flintholm st., København Da linje 22 i april 2014 fik ture med endestation i den gamle linje 10-endestation ved hjørnet Kettevej/Byvej i Avedøre, kørte man i første omgang med denne beskiltning. Den blev senere ændret til "Kettevej, Sløjfen". Da linje 10 1975-96 havde endestation samme sted, kørte man med skiltet "Avedøre Byvej". Anchersen 3216, Solaris Urbino 12LE årg. 2011, som linje 22 ved Flintholm st. i begyndelsen af maj 2014.

Foto: Thomas Hildebrand, 5. maj 2014

Fire fabriksnye Mercedes-minibusser i Ishøj Syv fabriksnye Mercedes-Benz-minibusser var medio november 2014 dukket op hos Lokalbus i Ishøj. Det er dog ikke Lokalbus, der skal bruge dem, men ikke utænkeligt De Blaa Omnibusser i Holte, som skal indsætte sådanne busser på linjerne 196-199.

Foto: Bartosz Czekalski, 17. november 2014

Mercedes-minibus fra dørsiden hos Lokalbus, Ishøj Minibusser på almindelig rutekørsel er ikke noget nyt fænomen, men hidtil har Hovedstadsområdet stort set været forskånet. Ved Movias udbud A11, der træder i kraft i december 2014, introduceres de dog for første gang i større tal på en række linjer, der ellers hidtil har været betjent med busser i fuld størrelse. Det gælder blandt andet i og omkring Birkerød, hvor denne Mercedes-minibus muligvis skal køre.

Foto: Bartosz Czekalski, 17. november 2014

Mercedes-minibusser hos Lokalbus i Ishøj Fire nye Mercedes-Benz-minibusser på Lokalbus' garage i Ishøj.

Foto: Bartosz Czekalski, 17. november 2014

Mercedes-minibus hos Lokalbus, Ishøj Mercedes-Benz-minibus til rutekørsel hos Lokalbus i Ishøj. Bussen er dog ikke til Lokalbus.

Foto: Bartosz Czekalski, 17. november 2014

Mercedes-minibus forfra hos Lokalbus, Ishøj Ny Mercedes-minibus til Hovedstadsområdet på Lokalbus' garage i Ishøj.

Foto: Bartosz Czekalski, 17. november 2014

De Blaa Omnibusser 4108 og 4101 ved Ryparken st., København De Blaa Omnibusser 4108 og 4101 som linje 184 henholdsvis 185 på Lyngbyvej ved Ryparken st. Begge busserne er af typen Volvo B8RLE-60/Wroclaw (8900LE) og netop indsat i driften i oktober 2014. De Blaa har modtaget i alt 15 vogne af typen til den nye kontrakt i Movias udbud A11, der træder i kraft i december.

Foto: Thomas de Laine, 1. november 2014

De Blaa Omnibusser 4101, 4108 og 4107 på Lyngbyvej, København Tre af De Blaa Omnibussers nye Volvo 8900LE-busser mødes i +Sporet på Lyngbyvej ved Haraldsgade på Østerbro. Forrest er vogn 4101 som linje 185 mod Klampenborg st., og den har bus 4108 som linje 184 mod Holte st. lige i halen. Ved siden af holder bus 4107, der kører linje 185 mod Nørreport.

Foto: Thomas de Laine, 1. november 2014

De Blaa Omnibusser 4108 ved Ryparken st., København De Blaa Omnibusser 4108, Volvo B8RLE-60/Wroclaw årg. 2014, som linje 184 ved Ryparken st. på Østerbro.

Foto: Thomas de Laine, 1. november 2014

De Blaa Omnibusser 4039 ved Holte st. Det er blevet aften for De Blaa Omnibussers Jonckheere Transit-busser, som i oktober, november og december 2014 udskiftes med nyt materiel. Bus 4039 ses her først på aftenen søndag 2. november 2014 som linje 190 ved Holte st. - mindre end en uge før udrangeringen.

Foto: Thomas de Laine, 2. november 2014

Keolis 2425 ved Flintholm st., København Keolis 2425, Volvo B7RLE-59/Carrus årg. 2006, som linje 21 ved Flintholm st.

Foto: Thomas de Laine, 18. oktober 2014

Arriva 1197 ved Rødovre st. Arriva 1197, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 161 ved Rødovre st.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2014

Anchersen 3228 på Damhustorvet, Rødovre Anchersen 3228, Solaris Urbino 12LE årg. 2011, som linje 132 på Damhustorvet i Rødovre.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2014

Keolis 2425 på Hellerupvej, Hellerup Keolis 2425, Volvo B7RLE-59/Carrus årg. 2006, som linje 21 på Hellerupvej i Hellerup.

Foto: Thomas de Laine, 18. oktober 2014

Keolis 2510 ved Rødovre st. Keolis 2510, Volvo B10BLE-60/Vest årg. 2002, som linje 21 ved Rødovre st.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2014

De Blaa Omnibusser 4111 på Lyngbyvej, København De Blaa Omnibusser 4111, Volvo B8RLE-60/Wroclaw årg. 2014, som linje 184 på Lyngbyvej på Østerbro i København. Linje 184 er - endnu engang - blevet nednormeret til 12 m-busser i forbindelse med overgangen til den nye kontrakt i Movias udbud A11. Denne træder først i kraft i midten af december 2014, men de nye busser kom allerede i oktober i drift på linjen.

Foto: Thomas de Laine, 1. november 2014

Arriva 1167 ved Ryparken st., København Arriva 1167, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S ved Ryparken st.

Foto: Thomas de Laine, 1. november 2014

Keolis 2515 på Damhus Boulevard, Rødovre Keolis 2515, Volvo B10BLE-60/Vest årg. 2002, som linje 21 på Damhus Boulevard i Rødovre.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2014

Keolis 2423 ved Flintholm st., København Keolis 2423, Volvo B7RLE-59/Carrus årg. 2006, som linje 21 ved Flintholm st.

Foto: Thomas de Laine, 18. oktober 2014

De Blaa Omnibusser 4041 ved Birkerød st. De Blaa Omnibusser 4041, DAF SB4000/Jonckheere årg. 2006, som linje 197 ved Birkerød st. Her skal der i fremtiden køre minibusser.

Foto: Thomas de Laine, 2. november 2014

De Blaa Omnibusser 4102 ved Holte st. De Blaa Omnibusser 4102, Volvo B8RLE-60/Wroclaw (8900LE) årg. 2014, som linje 385 ved Holte st.

Foto: Thomas de Laine, 2. november 2014

Arriva 1530 ved Rødovre st. Arriva 1530, Scania OmniLink årg. 2005, som linje 200S ved Rødovre st. Bussen hører egentlig til på linje 2A.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2014

Arriva 1203 på Hellerupvej, Hellerup Arriva 1203, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 1A på Hellerupvej i Hellerup.

Foto: Thomas de Laine, 18. oktober 2014

Keolis 2498 ved Flintholm st., København Keolis 2498, VDL Ambassador årg. 2009, som linje 142 ved Flintholm st.

Foto: Thomas de Laine, 18. oktober 2014

Keolis 2421 på Damhustorvet, Rødovre Keolis 2421, Volvo B7RLE-59/Carrus årg. 2006, som linje 21 i en gang regnvejr på Damhustorvet i Rødovre.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2014

Keolis 8414 ved Ryparken st., København Keolis 8414, VDL Citea LLE 120 årg. 2012, som linje 14 på Lyngbyvej ved Ryparken st.

Foto: Thomas de Laine, 1. november 2014

Keolis 2514 ved Rødovre st. Keolis 2514, Volvo B10BLE-60/Vest årg. 2002, forlader Rødovre st. som linje 21. Bagved er søstervognen 2510 netop ankommet.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2014

Arriva 1164 på Lyngbyvej, København Arriva 1164, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S i "+Sporet" på Lyngbyvej ved Haraldsgade.

Foto: Thomas de Laine, 1. november 2014

De Blaa Omnibusser 4083 fra dørsiden ved Holte st. De Blaa Omnibusser 4083, Volvo B7RLE-60/Säffle (8500LE) årg. 2010, ved Holte st. På denne serie af busser havde midter- og bagdøre det samme design.

Foto: Thomas de Laine, 2. november 2014

Keolis 8421 på Artillerivej, København Keolis 8421, VDL Citea XLE 137 årg. 2012, som linje 250S på Artillerivej ved Thorvald Borgs Gade på Islands Brygge.

Foto: Thomas de Laine, 18. oktober 2014

Keolis 2492 på Hellerupvej, Hellerup Keolis 2492, VDL Ambassador årg. 2009, som linje 166 på Hellerupvej i Hellerup.

Foto: Thomas de Laine, 18. oktober 2014

Anchersen 3223 ved Flintholm st., København Byggeriet af den nye jernbanestrækning København-Køge Nord-Ringsted har medført en længerevarende midlertidig ændring af linje 22, så nogle af turene nu har endestation i den gamle linje 10-sløjfe ved Avedøre Byvej. Stedet hedder dog åbenbart "Kettevej, Sløjfen" i 2014...! Anchersen 3223, Solaris Urbino 12LE årg. 2011, som linje 22 ved Flintholm st.

Foto: Thomas de Laine, 18. oktober 2014

Keolis 2470 ved Rødovre st. Keolis 2470, DAF SB4000/Jonckheere årg. 2006, som linje 21 ved Rødovre st.

Foto: Thomas de Laine, 21. oktober 2014

Keolis 2835, 2836 og 2832 forlader Thorvald Borgs Gade garage Busserne bliver kørt væk fra det netop lukkede Thorvald Borgs Gade-anlæg natten til søndag 19. oktober 2014. Fra venstre bus 2835, 2836 og 2832, der alle er Scania OmniLink'er leveret i 2009 til linje 42. Denne linje og de tre busser blev flyttet til Naverland. B12BLE'erne, der anes i højre side, blev brugt til linje 9A-ekstrakørslen og flyttedes med denne til Industriholmen.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 2014

Keolis 2835 på Thorvald Borgs Gade garage, København Keolis' bus 2835 ved den sidste påfyldning på Thorvald Borgs Gade garage inden bussen kørtes til sit nye hjem på Naverland. Bussen er en Scania OmniLink, som blev nyleveret til garagen, da City-Trafik vandt linje 42/43 i 2009.

Foto: Torben Liebst, 19. oktober 2014

Thorvald Borgs Gade garage set fra den tidligere Artillerivej den sidste driftsdag Lørdag 18. oktober 2014 var sidste driftsdag for Keolis' Thorvald Borgs Gade garage på Islands Brygge. De sidste par år har garagen alene rummet linje 42, Opera-ekstravognene på linje 9A og nogle sightseeingbusser. Området omkring har i garagens knap 20-årige levetid udviklet sig fra et industrikvarter til et boligområde, og byggeriet af nye lejlighedsblokke er i fuld gang på dette billede fra den sidste driftsdag. Bygningen bærer endnu City-Trafiks bomærke og den grønne beklædning, selv om den er falmet lidt. Mod højre skimtes en linje 42-Scania og en serie 12, mens der til venstre for bygningen ses forenderne af et par Volvo B12BLE fra linje 9A-ekstrakørslen. Der befandt sig yderligere en serie 12 på anlægget, som dog ellers var næsten tomt. Når man ser dette trøstesløse billede, skulle man ikke tro, City-Trafik i mere end 10 år havde hovedsæde her.

Foto: Thomas de Laine, 18. oktober 2014

Thorvald Borgs Gade garage set fra Thorvald Borgs Gade den sidste driftsdag Thorvald Borgs Gade garage på den sidste driftsdag. Til højre ses bagenden af en Scania OmniLink fra linje 42, men ellers er der ved at være lukket og slukket.

Foto: Thomas de Laine, 18. oktober 2014

Nobina 3011 ved Malmö C I 2014-15 gennemføres et udbud, hvor Københavns linje 5A forventes opgraderet til såkaldt +Way, som er Movias version af "Bus Rapid Transit" (BRT). I udbudsmaterialet indgår bl.a. tegninger af en Van Hool Exqui.City-ledbus i Movias nye +Way-design. Om sådanne busser vil finde vej til København, må tiden vise, men ellers skal man ikke langt væk for at opleve dem: Malmös version af BRT er også en linje 5, og her har entreprenøren Nobina indsat 15 styk 23,8 meter lange Van Hool Exqui.City 24 Hybride-busser. Busserne, der rummer 150 passagerer, er CNG-gas-hybridbusser, og de er leveret i 2014 ved åbningen af BRT-ruten. Ledbusserne til linje 5A i København må dog forventes at nøjes med ét led. Nobinas bus 3011 ved Malmö C.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 23. oktober 2014

Nobina 3004 bagfra ved Malmö C Van Hool Exqui.City-modellen kan med fuld ret få øgenavnet "toretningsvogn". Her er det vist nok bagenden af Nobina 3004, Van Hool Exqui.City 24 Hybride årg. 2014, ved Malmö C.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 23. oktober 2014

Nobina 3014 ved Malmö C Nobina 3014, Van Hool Exqui.City 24 Hybride årg. 2014, som linje 5 ved Malmö C.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 23. oktober 2014

Nobina 3002 ved Malmö C Nobina 3002, Van Hool Exqui.City 24 Hybride årg. 2014, som linje 5 ved Malmö C.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 23. oktober 2014

Nobina 3008 ved Malmö C Nobina 3008, Van Hool Exqui.City 24 Hybride årg. 2004, som linje 5 ved Malmö C.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 23. oktober 2014

Nobina 3009 ved Malmö C Nobina 3009, Van Hool Exqui.City 24 Hybride årg. 2004, som linje 5 i Malmö ved centralstationen.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 23. oktober 2014

Arriva 1061 i Nordre Frihavnsgade, København Arriva afprøver i november-december 2014 to Irisbus Crossway LE fra A-buslinjerne i Roskilde på linje 3A i København, som for tiden er i udbud. To af linje 3A's Volvo B7RLE-busser er samtidig udlånt til Roskilde. Her ses bus 1061, Irisbus Crossway LE årg. 2010, på linje 3A i Nordre Frihavnsgade. Reklamen for en bus hvert kvarter lyder nok bedre på bybusserne i Roskilde end på linje 3A...

Foto: Thomas Hildebrand, 4. november 2014

Arriva 1702 på Refshalevej, København Arriva 1702, Volvo 7700-hybridbus årg. 2010, på Refshalevej på vej mod Eurovision Island. Bussen, der tidligere har kørt hos City-Trafik i Aalborg som bybus, var lånt ind for en kort periode til kørslen ved Melodi Grand Prix.

Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2014

Arriva 1706 på Refshalevej, København Arriva 1706, Volvo B10BLE/Aabenraa årg. 1999, som egentlig blev udrangeret i 2011, var under Melodi Grand Prixet i maj 2014 for en stund i Movia-drift igen som ekstrabus. Her ses den på Refshalevej på vej mod "Eurovision Island".

Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2014

Keolis 2486 på Rebildvej, Vanløse Keolis 2486, VDL Ambassador årg. 2009, som linje 12 på Rebildvej i Vanløse.

Foto: Thomas de Laine, 29. august 2014

Keolis 2464 på Rebildvej, Vanløse Keolis 2464, DAF SB4000/Jonckheere årg. 2006, som linje 12 på Rebildvej i Vanløse.

Foto: Thomas de Laine, 29. august 2014

Arriva 1042 på Rebildvej, Vanløse Arriva 1042, Volvo B7RLE-60/Säffle (8500LE) årg. 2009, som linje 10 på Rebildvej i Vanløse.

Foto: Thomas de Laine, 29. august 2014

Keolis 2485 på Rebildvej, Vanløse Keolis 2485, VDL Ambassador årg. 2009, som linje 12 på Rebildvej i Vanløse.

Foto: Thomas de Laine, 29. august 2014

Lokalbus 4444 i Nørregade, København Lokalbus benyttede 30. august 2014 bus 4444, DAF SB4000/Jonckheere årg. 2005, til shuttlebuskørsel i København. Movia-bomærket er behørigt overdækket. Her ses bussen i Nørregade.

Foto: Thomas de Laine, 30. august 2014

Keolis 2510 på Rebildvej, Vanløse Keolis 2510, Volvo B10BLE-60/Vest årg. 2002, som linje 21 på Rebildvej i Vanløse. Bussen kører med flag i anledning af linjens 80 års jubilæum.

Foto: Thomas de Laine, 29. august 2014

Busser ved Flintholm station ved linje 21's 80-årsjubilæum 29. august 2014 var der 80 års jubilæum for Københavns linje 21. Linjen er blandt de forholdsvis få tilbageværende linjer i København med en lang historie, og hele ruten fra Flintholm til Tuborg er i 2014 ligesom ved oprettelsen i 1934! Det skulle naturligvis fejres, hvilket foregik ved arrangementer på Flintholm station, Hellerup station og Ålholm Plads under medvirken af to gamle KS-busser fra Sporvejsmuseet Skjoldenæsholm og en helt ny Iveco-bus magen til dem, der i jubilæumsåret skal indsættes på linje 21. Her er busserne samlet på Flintholm station: Forrest ses Københavns Sporveje vogn 41, en Triangel fra 1933; i midten vogn 772, en Leyland Royal Tiger/DAB fra 1963; og bagest den fabriksnye Iveco Crossway LE.

Foto: Thomas de Laine, 29. august 2014

KS 772 på Rebildvej, Vanløse En klassisk KS-bus var Leyland Royal Tiger/DAB-busserne, der både kom i en udgave bygget til énmandsbetjening (uden bagperron og bagdør) og en udgave til såvel én- som tomandsbetjening, hvor et drejeligt skilt på fronten angav, om bussen kørte én- eller tomandsbetjent, og at man da skulle stige ind gennem fordøren henholdsvis bagdøren. Her ses Københavns Sporvejes bus 772, der er leveret i 1963 som den kombinerede én- og tomandsbetjente udgave. Bussen kørte et par ture på linje 21, hvor det var muligt at komme med som passager, ved linjens 80 års jubilæum 29. august 2014.

Foto: Thomas de Laine, 29. august 2014

Keolis 2501 på Rebildvej, Vanløse Keolis 2501, Volvo B10BLE-60/Vest årg. 2002, som linje 21 på Rebildvej i Vanløse.

Foto: Thomas de Laine, 29. august 2014

Fabriksny Iveco Crossway på Rebildvej, København I markeringen af linje 21's 80 års jubilæum 29. august 2014 deltog en fabriksny Iveco Crossway LE af samme type som dem, der senere i jubilæumsåret skulle nyleveres til Keolis' nye kontrakt på linjen, og som der i øvrigt også netop stod til at komme en portion af til Keolis i Nordsjælland. Bussen var med Movia-design indvendigt og forsynet med Keolis-bomærker mv., men skinnet bedrager, for den er i september måned blevet indregistreret til Thykjær i Vejle (vogn 307)! Her ses den - uden passagerer, da den kun var på prøveplader - som bagtrop i linje 21-optoget på Rebildvej i Vanløse.

Foto: Thomas de Laine, 29. august 2014

KS 772 ved Flintholm st., København Københavns Sporveje 772, Leyland Royal Tiger/DAB årg. 1963, ved Flintholm station i anledning af linje 21's 80 års jubilæum.

Foto: Thomas de Laine, 29. august 2014

Keolis 2513 og 2649 ved Apollovej, Vanløse Keolis' busser 2513, Volvo B10BLE/Vest årg. 2002, og 2649, Volvo B10BLE/Aabenraa årg. 1999, mødes i krydset mellem Grøndals Parkvej, Rebildvej, Apollovej, Randbølvej og C.F. Richs Vej i Vanløse. Dette kryds var engang en stor rundkørsel, hvor der kunne skiftes mellem linjerne og 21 og 29. Sidstnævnte linje havde oprindeligt endestation netop her (dengang dog under linjenummeret 19). 2513 kører med flag i anledning af linje 21's 80-årsdag, hvor der også var nogle veteranbusser ude at køre. 2649 i baggrunden er dog med sine 15 år også lidt af en veteran...

Foto: Thomas de Laine, 29. august 2014

Fabriksny Iveco Crossway ved Flintholm st., København Fabriksny Iveco Crossway LE ved Flintholm station i forbindelse med linje 21's 80 års jubilæum.

Foto: Thomas de Laine, 29. august 2014

KS 41 på Rebildvej, Vanløse Københavns Sporveje vogn 41, Triangel årg. 1933, på Rebildvej i Vanløse i forbindelse med linje 21's 80 års jubilæum.

Foto: Thomas de Laine, 29. august 2014

Busser ved Hellerup station ved linje 21's 80-årsjubilæum Busserne fra linje 21-jubilæumsarrangementet (KS 41, KS 772 og en fabriksny Iveco) ved Hellerup station. De bliver overhalet af en ordinær linje 21-bus af typen Volvo B10BLE/Vest fra 2002 - en bus der inden årets udgang også er historie.

Foto: Jeppe Steensgaard, 29. august 2014

Birkerød Bus Compagni 43 i Vester Voldgade, København Birkerød Bus Compagni vogn 43 var 10. oktober 2014 for første gang på gaden som kulturnatbus i København. Bussen er en Leyland-DAB 7-1-TL11/8 fra 1983, men i 1985 ombygget med ZF-gear og i 1996 med DAF-motor. Efter at have indgået i Sporvejsmuseet Skjoldenæsholms samling i nogle år blev bussen i 2013 i sit indre og ydre tilbageført til Birkerød-designet. Der er herved bevaret en rigtig "entreprenørbus". Her ses bussen i Vester Voldgade på sin første kulturnat.

Foto: Thomas de Laine, 10. oktober 2014

Århus Sporveje 165 ved Københavns Hovedbanegård Århus Sporveje 165, Volvo B655/Nordisk årg. 1961, som kulturnatbus ved Hovedbanegården i København.

Foto: Thomas de Laine, 10. oktober 2014

KS 571 ved Hovedbanegården, København KS 571, Volvo B59-59/Aabenraa årg. 1972, som kulturnatbus ved Hovedbanegården i København.

Foto: Thomas de Laine, 10. oktober 2014

Odense Bytrafik 30 ved Københavns Hovedbanegård Odense Bytrafik 30, Volvo B656/SMH årg. 1952, som kulturnatbus ved Københavns Hovedbanegård.

Foto: Thomas de Laine, 10. oktober 2014

KS 571 i Vester Voldgade, København KS 571, Volvo B59/Aabenraa årg. 1972, som kulturnatbus ved endestationen i Vester Voldgade ved Rådhuspladsen.

Foto: Thomas de Laine, 10. oktober 2014

Ex. Herlev-Ruterne ved Hovedbanegården, København Den bevarede Herlev-Ruterne-bus, ex. HT nr. 3078, Leyland-DAB serie II årg. 1973, som kulturnatbus ved Hovedbanegården i København. Bussen er skiltet som linje 151, der blev drevet af Herlev-Ruterne, indtil selskabet - sammen med de andre offentligt ejede busselskaber i Hovedstadsområdet - blev overtaget af HT i 1974.

Foto: Thomas de Laine, 10. oktober 2014

Århus Sporveje 272 ved Københavns Hovedbanegård Århus Sporveje 272, DAB 12-1200B årg. 1990, som kulturnatbus ved Københavns Hovedbanegård.

Foto: Thomas de Laine, 10. oktober 2014

Aarhus Sporveje 148 på Klostertorvet, Aarhus Aarhus Sporveje 148, Solaris Urbino 12 årg. 2008, på linje 14 på Klostertorvet i Aarhus. I baggrunden vogn 701.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 649 på Vesterbro Torv, Aarhus Aarhus Sporveje 649, MAN NL363 Lion's City årg. 2009, som linje 2A på Vesterbro Torv i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 152 på Klostertorvet, Aarhus Aarhus Sporveje 152, Solaris Urbino 12 årg. 2008, som linje 18 på Klostertorvet i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 713 på Vesterbro Torv, Aarhus Aarhus Sporveje 713, Solaris Urbino 15 årg. 2014, som linje 3A på Vesterbro Torv i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 701 og 708 på Klostertorvet, Aarhus Aarhus Sporveje 701 og 708, begge Solaris Urbino 15 årg. 2014 på linje 1A, mødes på Klostertorvet.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Dit Busselskab DW 18 165 på Banegårdspladsen, Aarhus Mens dele af Grenaabanen er under ombygning som del af anlægget af Aarhus-letbanen, har der i 2014 været indsat togbusser. Dit Busselskab i Hornslet kørte 28. september med denne Scania L94IB/DAB "Facelift" årg. 2000, som her ses på Banegårdspladsen i Aarhus. Bussen blev oprindeligt bygget til Abildskou i Aarhus som vogn 34.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 712 på Banegårdspladsen, Aarhus Aarhus Sporveje 712, Solaris Urbino 15 årg. 2014, som linje 3A på Banegårdspladsen i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 665 på Klostertorvet, Aarhus Aarhus Sporveje 665, Solaris Urbino 15 årg. 2012, som linje 2A på Klostertorvet i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 162 på Klosterport, Aarhus Aarhus Sporveje 162, Solaris Urbino 12 årg. 2009, som linje 4A på Klosterport i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 131 på Nørre Allé, Aarhus Aarhus Sporveje 131, Volvo B12M/Säffle (Volvo 8500) årg. 2005, som linje 11 på Nørre Allé i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 681 ved Aarhus Å, Aarhus Aarhus Sporveje 681, Solaris Urbino 15 årg. 2013, som linje 4A ved Aarhus Å.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 702 i Emil Vetts Passage, Aarhus Aarhus Sporveje 702, Solaris Urbino 15 årg. 2014, som linje 1A i Emil Vetts Passage i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 709 på Park Allé, Aarhus Aarhus Sporveje 709, Solaris Urbino 15 årg. 2014, som linje 4A på Park Allé i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 122 på Park Allé, Aarhus Busser med røde hjørner på ikke-A-buslinjer og omvendt hører dagens orden i Aarhus. Aarhus Sporveje 122, Volvo B12M/Säffle (Volvo 8500) årg. 2005, som linje 33 på Park Allé i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 154 på Park Allé, Aarhus Aarhus Sporveje 154, Solaris Urbino 12 årg. 2008, som linje 12 på Park Allé i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

PP Busselskab AG 68 779 ved Aarhus Rutebilstation PP Busselskab AG 68 779, Volvo B10M-60/Aabenraa årg. 1999, holder hvil på Aarhus Rutebilstation i forbindelse med togbuskørsel. Bussen er oprindeligt leveret som del af en større serie til Linjebus (vogn 3111) i STS-området i sommeren 1999.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 130 på Nørre Allé, Aarhus Aarhus Sporveje 130, Volvo B12M/Säffle (Volvo 8500) årg. 2005, som linje 11 på Nørre Allé i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 163 på Vesterbro Torv, Aarhus Aarhus Sporveje 163, Solaris Urbino 12 årg. 2009, som linje 4A på Vesterbro Torv i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 182 på Vesterbro Torv, Aarhus Aarhus Sporveje 182, Solaris Urbino 12 årg. 2009, som linje 2A på Vesterbro Torv i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 701 ved Klostertorvet, Aarhus Aarhus Sporveje 701, Solaris Urbino 15 årg. 2014, som linje 1A ved Klostertorvet i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 129 ved Aarhus Å, Aarhus Aarhus Sporveje 129, Volvo B12M/Säffle (Volvo 8500) årg. 2005, som linje 11 ved Aarhus Å.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Arriva 3114 på Rådhuspladsen, Aarhus Arriva 3114, Scania OmniExpress årg. 2012, som linje 113 på Rådhuspladsen i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

Aarhus Sporveje 119 på Park Allé, Aarhus Aarhus Sporveje 119, Volvo B12M/Säffle (Volvo 8500) årg. 2005, som linje 20 på Park Allé i Aarhus.

Foto: Thomas de Laine, 28. september 2014

De Blaa Omnibusser 4101 ved Holte st. De Blaa Omnibusser 4101, Volvo B8RLE/Wroclaw (8900LE) årg. 2014, som linje 190 ved Holte st.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 13. oktober 2014

De Blaa Omnibusser 4019 ved Holte st. De Blaa Omnibusser 4019, Volvo B12BLE/Säffle (8500LE) årg. 2004, som linje 193 ved Holte st.

Foto: Jef F.P. Pallavicini, 13. oktober 2014

Arriva 1950 som Rejsekort-bus i Nyhavn, København Mens der var Melodi Grand Prix i København i maj 2014, fungerede et par af de små batteribusser fra linje 11A som Rejsekort-busser på begge sider af havnen, idet nogle af de ekstraindsatte havnebusser var havnerundfartsbåde uden Rejsekort. Her ses Arriva 1950 i Nyhavn ved havnebusstoppestedet.

Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2014

Arriva 1839 på Refshalevej, København Arriva 1839, Scania OmniLink årg. 2004, som ekstrabus på linje 9A til Eurovision Island. Bussen tilhører egentlig linje 4A, hvor man stiger ind i midten, hvilket de grønne mænd på midterdørene skal signalere. Foto på Refshalevej.

Foto: Thomas de Laine, 10. maj 2014

Nobina 6012 på Helsingørmotorvejen i Nærum Nobina 6012, Volvo B12BLE/Säffle (8500LE) årg. 2008, som linje 300S på Helsingørmotorvejen i Nærum.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2014

City-Trafik 2462 på Rebildvej, Vanløse Siden 2007 har Movias busser hvert år 9. maj flaget med kombinationen af EU-flag og Dannebrog. Det skyldes Schuman-erklæringen fra 9. maj 1950, der ses som begyndelsen på det, der nu kendes som EU. For første gang flagede busserne 25. maj 2014 på samme måde i anledning af valget til Europaparlamentet. Her City-Trafik 2462, DAF SB4000/Jonckheere årg. 2006, som linje 12 på Rebildvej i Vanløse. Én af kandidaterne, Margrete Auken, ser til fra lygtepælen i håb om at blive genvalgt.

Foto: Thomas de Laine, 25. maj 2014

Arriva 1332 ved Flintholm st. Arriva 1332, Volvo B7RLE/Säffle (8500LE) årg. 2007, som linje 9A ved Flintholm st.

Foto: Thomas de Laine, 25. maj 2014

Lokalbus 4444 på Toldbodvej i Køge Mens samtlige Lokalbus' Irisbus Crossway-busser får udskiftet gulvet, kører to DAF SB4000/Jonckheere i "rutebiludførelse" hos selskabet. De har numrene 4444 og 4445 og er begge leveret til Gislinge Turistfart i 2005 som nogle af de første busser af typen i Danmark. Efter Gislinges konkurs kom busserne til DitoBus, hvorfra de senere er udrangeret og havnet hos Københavns Bustrafik/Larsen, der er stærkt "i familie" med Lokalbus. Bus 4444 som linje 108 på Toldbodvej i Køge.

Foto: Thomas de Laine, 30. maj 2014

Nobina 6016 på Helsingørmotorvejen ved Nærum Nobina 6016, Volvo B12BLE/Säffle (8500LE) årg. 2008, som sydgående linje 300S (fejlskiltet) på Helsingørmotorvejen i Nærum.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2014

City-Trafik 2421 ved Flintholm st. City-Trafik 2421, Volvo B7RLE/Wroclaw (8700LE) årg. 2006, som linje 21 ved Flintholm st. Bussen flager med Dannebrog og EU-flag i anledning af Europaparlamentsvalget denne dag. I samme anledning vogter Bendt Bendtsen i lygtepælen.

Foto: Thomas de Laine, 25. maj 2014

Arriva 1320 ved Flintholm st. Arriva 1320, Volvo B7RLE/Säffle (8500LE) årg. 2007, som linje 9A på Grøndals Parkvej ved Flintholm st.

Foto: Thomas de Laine, 25. maj 2014

Arriva 1167 på Helsingørmotorvejen ved Nærum Arriva 1167, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S på Helsingørmotorvejen i Nærum.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2014

Arriva 1038 på Sallingvej, Vanløse Arriva 1038, Volvo B7RLE/Säffle (8500LE) årg. 2009, som linje 10 i krydset mellem Sallingvej og Rebildvej i Vanløse.

Foto: Thomas de Laine, 25. maj 2014

Arriva 1032 på Rebildvej, Vanløse Arriva 1032, Volvo B7RLE/Säffle (8500LE) årg. 2009, som linje 10 på Rebildvej i Vanløse.

Foto: Thomas de Laine, 25. maj 2014

De Hvide Busser 8775 på Helsingørmotorvejen ved Nærum De Hvide Busser 8775, DAF SB4000/Jonckheere årg. 2006, som linje 353 på Helsingørmotorvejen ved Nærum.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2014

Nobina 6032 på Helsingørmotorvejen ved Nærum Nobina 6032, Volvo B12BLE/Säffle (8500LE) årg. 2008, som linje 300S på Helsingørmotorvejen ved Nærum.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2014

City-Trafik 2486 på Flintholm st. City-Trafik 2486, VDL Ambassador årg. 2009, som linje 12 på Flintholm st.

Foto: Thomas de Laine, 25. maj 2014

City-Trafik 2425 på Sallingvej, Vanløse City-Trafik 2425, Volvo B7RLE/Wroclaw (8700LE) årg. 2006, som linje 21 i krydset Sallingvej/Rebildvej. Det er nok sidste gang, bussen kører med dansk flag og EU-flag, eftersom den senere på året erstattes af nyt materiel til den nye kontrakt på linje 21.

Foto: Thomas de Laine, 25. maj 2014

Arriva 1325 på Vanløse Allé, Vanløse Arriva 1325, Volvo B7RLE/Säffle (8500LE) årg. 2007, som linje 9A på Vanløse Allé i Vanløse.

Foto: Thomas de Laine, 25. maj 2014

De Blaa Omnibusser 4094 på Skodsborgvej, Nærum De Blaa Omnibusser 4094, Volvo B7RLE/Säffle (8900LE) årg. 2012, som linje 194 på Skodsborgvej i Nærum.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2014

Arriva 1164 ved Jægersborg Arriva 1164, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S på Helsingørmotorvejen ved Jægersborg.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2014

Arriva 1166 på Helsingørmotorvejen ved Nærum Arriva 1166, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S på Helsingørmotorvejen ved Nærum.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2014

Lokalbus 4417 ved Køge Havn Lokalbus 4417, Irisbus Crossway LE årg. 2011, som linje 109 i jernbaneoverskæringen ved Køge Havn.

Foto: Thomas de Laine, 30. maj 2014

Nobina 6030 ved Nærum st. Linje 300S har i 2013-14 midlertidigt været forlænget en motorvejsfrakørsel til Gl. Holte, hvor arbejde på Helsingørmotorvejen ikke muliggør den normale betjening med linje 150S. Her har Nobina 6030, Volvo B12BLE/Säffle (8500LE) årg. 2008, netop gjort holdt ved stoppestedet for Nærum st., hvor der normalt blot afsættes passagerer, og venter på plads til at komme ud på motorvejen igen for at køre det sidste stykke nordpå til Øverødvej.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2014

Arriva 1171 på Helsingørmotorvejen i Nærum Arriva 1171, Scania OmniLink årg. 2012, som linje 150S på Helsingørmotorvejen i Nærum.

Foto: Thomas de Laine, 24. maj 2014

City-Trafik 8966 på Hillerødgade, København City-Trafik 8966, BYD eBUS-12 årg. 2013, som linje 12 på Hillerødgade. Bussen er den ene af de to batteribusser i fuld størrelse, der nu afprøves i almindelig drift i København. Tilsvarende busser kører som forsøg i bl.a. London.

Foto: Thomas Weidekamp, 13. februar 2014

Togsæt 107 i Brescias metro ved San Polo station Brescia i Italien åbnede i foråret 2013 en metrolinje efter københavnsk model. Togene her svarer meget til dem, der leveres til metrocityringen i København. I det ydre er der ikke megen forskel på Brescias tog, og dem der siden 2002 har været i trafik i København, men teknisk er der sket en række opdateringer. Og så er vi jo i Italien, så sæderne er stenhårde plasticbænke. Togsæt 107 (i en serie fra 101 til 118) på vej ind mod Brescia ved San Polo station. I baggrunden Alperne.

Foto: Thomas de Laine, 20. april 2014

City-Trafik 2437 på Grøndals Parkvej, Vanløse Denne bus blev i efteråret 2007 leveret til De Hvide Bussers dengang nyvundne kørsel i Helsingør-området. Hos De Hvide fik bussen vognnummer 8725, men glæden blev kort, for allerede i 2008 blev den ødelagt ved en kollision. I 2014 er bussen imidlertid kommet på gaden igen, idet City-Trafik har købt den genopbyggede bus og sat den i drift på Naverland-anlægget som bus 2437. Den kører i flæng med anlæggets andre busser af samme type. City-Trafik 2437, VDL Ambassador årg. 2007, som linje 142 på Grøndals Parkvej i Vanløse.

Foto: Thomas de Laine, 4. maj 2014

City-Trafik 2422 på Grøndals Parkvej, Vanløse City-Trafik 2422, Volvo B7RLE/Wroclaw (8700LE) årg. 2006, som linje 21 på Grøndals Parkvej i Vanløse. Der er bestilt nye busser fra Irisbus til linjen, efter at kontrakten er genvundet fra december 2014.

Foto: Thomas de Laine, 4. maj 2014

Arriva 1040 ved Peter Bangs Vej, København Arriva 1040, Volvo B7RLE/Säffle (8500LE) årg. 2009, som linje 10 krydser Peter Bangs Vej.

Foto: Thomas de Laine, 4. maj 2014

City-Trafik 2531 på Grøndals Parkvej, Vanløse City-Trafik 2531, Volvo B12BLE/Aabenraa (8500LE) årg. 2003, som linje 13 på Grøndals Parkvej i Vanløse.

Foto: Thomas de Laine, 4. maj 2014

Arriva 1043 på Grøndals Parkvej, Vanløse Arriva 1043, Volvo B7RLE/Säffle (8500LE) årg. 2009, som linje 10 på Grøndals Parkvej i Vanløse.

Foto: Thomas de Laine, 4. maj 2014

Nettbuss 8414 på Teglholmsgade, København Med linje 14's forlængelse via Teglholmen og Sluseholmen til Ny Ellebjerg er linjen blevet udvidet en del, siden Nettbuss overtog driften i marts 2013. Der køres endnu med lånebus 8414, en VDL Citea LLE 120 årg. 2012, som kom til allerede efter få måneder, og med Ny Ellebjerg-forlængelsen i april 2014 er kørslen samlet blevet udvidet med endnu 3 busser. Bus 8414 - med det for København usædvanlige dørarrangement 1-2-1 - på Teglholmsgade.

Foto: Thomas de Laine, 3. maj 2014

Nettbuss 8411 på Teglholmsgade, København Nettbuss' MAN Lion's City-hybridbus vogn 8411 på Teglholmsgade i København, meget passende foran MANs bygning.

Foto: Thomas de Laine, 3. maj 2014

Nettbuss 8434 på Teglholmsgade, København Nettbuss 8434, VDL Citea SLE 120 årg. 2013, som linje 14 på Teglholmsgade.

Foto: Thomas de Laine, 3. maj 2014

Nettbuss 8411 på Sluseholmen, København Begge de hybridbusser, Nettbuss i foråret 2014 har indsat på linje 14, er gamle kendinge i Hovedstadsområdet, idet busserne var med i et forsøg med hybridbusser, som Movia fra 2011 til 2013 gennemførte sammen med City-Trafik og De Blaa Omnibusser. De to entreprenører havde hver én MAN-hybridbus og én Volvo-hybridbus som del af forsøget. De to MAN-busser gik efter forsøgets afslutning retur til MAN, hvorfra Nettbuss har fået dem. Nettbuss 8411, MAN Lion's City-hybridbus årg. 2011, som linje 14 på Sluseholmen. Denne bus var City-Trafiks forsøgsbus og kørte i dén sammenhæng med internnummer 2001.

Foto: Thomas de Laine, 3. maj 2014

Nettbuss 8436 på Borgmester Christiansens Gade, København Nettbuss 8436, VDL Citea SLE 120 årg. 2013, som linje 14 på Borgmester Christiansens Gade i København.

Foto: Thomas de Laine, 3. maj 2014

Arriva 1831 på Borgmester Christiansens Gade, København Arriva 1831, Scania OmniLink årg. 2003, som linje 4A på Borgmester Christiansens Gade i Sydhavnen.

Foto: Thomas de Laine, 3. maj 2014

Nettbuss 8432 på Carl Jacobsens Vej, København Nettbuss 8432, VDL Citea SLE 120 årg. 2013, som linje 14 på Carl Jacobsens Vej tæt ved Sjælør st. Her har der efterhånden kørt mange forskellige linjenumre...

Foto: Thomas de Laine, 3. maj 2014

Nettbuss 8412 ved Ny Ellebjerg st. Nettbuss 8412, MAN Lion's City-hybridbus årg. 2011, som linje 14 ved Ny Ellebjerg st. Bussen har tidligere kørt hos De Blaa Omnibusser i Holte som vogn 4002. Den er netop omskiltet, klar til afgang mod Ryparken, men der er tydeligvis gået noget galt med skilteteksten. Og linjenummerskiltet på bagenden viste "14 st".

Foto: Thomas de Laine, 3. maj 2014

Nettbuss 8433 ved Ny Ellebjerg st. Søndag 13. april 2014 blev københavnske linje 14 forlænget fra Enghave st. via Sydhavn st., Teglholmen, Sluseholmen og Mozarts Plads til Ny Ellebjerg st. til erstatning for dele af linjerne 10 og 133 (den første korte periode kørte linje 14 og 133 dog side om side mellem Ny Ellebjerg st. og Mozarts Plads). Her ses Nettbuss 8433, VDL Citea SLE 120 årg. 2013, på premieredagen på linjens nye endestation ved Ny Ellebjerg st.

Foto: Peter Hobel, 13. april 2014

Anchersen 3232 på Teglholmsgade, København Anchersen 3232 (opr. Arriva 1925), Scania OmniLink årg. 2008, som linje 30 på Teglholmsgade.

Foto: Thomas de Laine, 3. maj 2014

Arriva 1843 på Borgmester Christiansens Gade, København Arriva 1843, Scania OmniLink årg. 2004, som linje 4A på Borgmester Christiansens Gade.

Foto: Thomas de Laine, 3. maj 2014

Nettbuss 8430 ved Ny Ellebjerg st. Nettbuss 8430, VDL Citea SLE 120 årg. 2013, som linje 14 ved Ny Ellebjerg st.

Foto: Peter Hobel, 13. april 2014

Aarhus Sporveje 701 på Grundtvigsvej, Viby Busselskabet Aarhus Sporveje nr. 701, en Solaris Urbino 15, som splinterny på Grundtvigsvej ved Viby Torv. Bussen er her indsat på linje 11.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. april 2014

Østbirk Turist CF 97 891 på Jernbanevej, Skanderborg Østbirk Turistfart CF 97 891, Irisbus Crossway LE årg. 2011, på Jernbanevej i Skanderborg. Bussen er fejlagtigt skiltet "Højvangen" i stedet for Vrold.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. april 2014

Østbirk Turist CF 97 891 på Banegårdsvej, Skanderborg Østbirk Turist har de seneste år stået for bybusdriften i Skanderborg, men i foråret 2014 blev selskabet opsagt af Midttrafik. Arriva overtog fra og med lørdag 12. april 2014 driften på en midlertidig aftale. Her ses Østbirk Turists CF 97 891, en Irisbus Crossway LE anskaffet til kørslen i 2011, på Banegårdsvej i Skanderborg den sidste dag med Østbirk-drift.

Foto: Peter Berggrén Brandsen, 11. april 2014

City-Trafik 2649 på Tuborgvej, København Snart 15 år må vel siges at være en ret pæn alder for en københavnsk bybus i 2014. City-Trafik 2649, Volvo B10BLE/Aabenraa årg. 1999, som linje 21 på Tuborgvej. Bussen blev oprindeligt leveret til Combus, hvor den kørte på bybusserne i Næstved. Dengang havde den også vognnummer 2649! Senere på året udskiftes hele vognparken på linje 21 med nye busser, efter at City-Trafik har genvundet kontrakten på ruten.

Foto: Thomas de Laine, 15. marts 2014

Rutebilselskabet Haderslev KU 90 976 i Alsted Busbevarelsesgruppen Danmark har udskiftet sin hidtil gemte 9,48 m-Leyland-bus med en anden i bedre stand. Den "nye" bus er en ægte 9-948L fra 1986, hvor den tidligere gemte var en noget usædvanlig bybus-udgave. Rutebiludgaven er imidlertid langt mere repræsentativ for denne buslængde. Den nu bevarede bus har en fortid hos Rutebilselskabet Haderslev, hvor den havde reg.nr. KU 90 976, og den ses her i Busbevarelsesgruppens garage i Alsted.

Foto: Thomas de Laine, 15. februar 2014

Korsør Bybus 3 på Alstedvej i Alsted Korsør Bybus vogn 3, en DAB-Silkeborg 7-1200B årg. 1988, indgår nu i Busbevarelsesgruppen Danmarks samling. Bussen er stadig i gul farve fra sin tid hos Råsted Turistbusser, men den vil med tiden igen få sit røde- og sølvfarvede Korsør-design. Her ses den i Alsted kort efter gruppens overtagelse.

Foto: Thomas de Laine, 15. februar 2014

Randers Byomnibusser 135 ved Alsted Kirke Randers Byomnibusser vogn 135 er nu bevaret hos Busbevarelsesgruppen Danmark. Bussen er en DAB-Silkeborg 7-1200B fra 1989, og den fremstod februar 2014 endnu med sin seneste ejers navnetræk. Foto ved Alsted Kirke.

Foto: Thomas de Laine, 15. februar 2014

Arriva 1206 ved Buddinge st. Arriva 1206 blev Movialands første Scania CityWide - afløseren for OmniLink, der efterhånden er særdeles udbredt i København. Bussen blev leveret med blå S-bushjørner, men den kom i drift som A-bus på linje 6A med røde foliehjørner. Set oppefra afsløres de blå hjørner dog! Her ses bussen som linje 6A ved Buddinge st.

Foto: Oliver Løvgard, 20. februar 2014

Nøgleord med lignende billeder:   København   Volvo   Arriva   Aarhus   Keolis   

Ophavsret
Alle billeder er beskyttet af lov om ophavsret. Gengivelse af billederne er forbudt uden tilladelse fra fotografen. Du finder fotografens navn i tilknytning til hvert enkelt billede. Er du i tvivl om, hvordan du kommer i kontakt med fotografen, kan du skrive til admin@myldretid.dk eller via kontakt-siden. Det er fuldt tilladt at kopiere billederne til privat brug, når dette ikke sker i erhvervsøjemed. Mere om ophavsret...

 Opdateret sidst:
14. maj 2015

 

 Billeder
Nyeste billeder

Blad alle billeder igennem

Se tilfældige billeder

Søg i Billeder

Nøgleord

Linjenummer

Dato for optagelse

Billedserier

Billedagenten - nye billeder på danske bussider

Om billederne
Ophavsret

Busbilleder uden at spørge først?

 
Tilbage til toppen

Forside | Nyheder | Baggrund & historie | Billeder | Garagefakta | Busbasen | Vognlister
Opdateringer | Om Myldretid.dk | Kontakt


Denne sides adresse (URL): http://myldretid.dk/billeder/vis.php
Copyright © 1999-2017 by Thomas Mark de Laine (admin@myldretid.dk), all rights reserved.